Flota » Aktualności » Niemal 100 tysięcy polskich kierowców sprawdziło system e-myta w Czechach

Niemal 100 tysięcy polskich kierowców sprawdziło system e-myta w Czechach
2010-08-03 - P. Grzelak Tagi: Autostrady, Logistyka
93.824 polskich kierowców ciężarówek korzysta z elektronicznego systemu poboru opłat (ESP) w Czechach. Polacy, którzy generują 9% wpływów czeskiego systemu, ustępują liczebnie jedynie kierowcom czeskim i słowackim. W Austrii po drogach porusza się niemal 50 tysięcy kierowców z Polski, co stanowi 6,5 proc. wpływów z ESP.
E-myto w Czechach - 400 tysięcy użytkowników i 99,17 proc. efektywności
Elektroniczny system poboru opłat (ESP) dla samochodów ciężarowych powyżej 12 ton został wprowadzony w Czechach 1 stycznia 2007 roku, a w trzy lata później rozszerzony na pojazdy powyżej 3,5 ton. Obecnie korzysta z niego około 400 tysięcy kierowców, z których większość to Czesi i Słowacy. Ponad 93 tysiące Polaków zajmuje trzecią pozycję w tym zestawieniu. 93 proc. polskich kierowców rozlicza się na podstawie faktur (post-payment), a jedynie 7 proc. w systemie pre-paid. Czeski ESP wdrożony został w 9 miesięcy przez Kapsch TrafficCom z wykorzystaniem technologii DSRC.
Według Zarządu Dróg i Autostrad Republiki Czeskiej, administratora systemu poboru elektronicznego myta w Czechach (MYTO CZ), pierwsze trzy lata działania systemu (2007-2009) potwierdziły wysoką skuteczność zastosowanej technologii - regularne pomiary niezależnego audytora wykazują, że efektywność poboru myta oscyluje wokół 99,17 proc.660 milionów transakcji rocznie w Austrii
Elektroniczny system poboru opłat dla samochodów powyżej 3,5 ton został wprowadzony w Austrii 1 stycznia 2004 roku. Po austriackich drogach porusza się około 50 tysięcy kierowców z Polski, co stanowi 6,5 proc. wpływów, i plasuje ich na czwartym miejscu za Niemcami, Austriakami i Włochami. 51 proc. polskich kierowców rozlicza się na podstawie faktur (post-payment), a 49 proc. w systemie pre-paid.Tylko w 2008 roku w austriackim ESP odnotowano 660 milionów transakcji. System został wdrożony przez Kapsch TrafficCom z wykorzystaniem technologii DSRC.
Według ASFINAG, spółki austriackiego Skarbu Państwa, która jest operatorem elektronicznego systemu poboru opłat drogowych oraz na podstawie danych zbieranych w sekwencjach miesięcznych pochodzących od niezależnych ekspertów, efektywność systemu poboru opłat w Austrii wyniosła 99,78 proc. w 2009 r.
„Kierowcy z Polski to bardzo duża grupa użytkowników e-myta w Czechach i Austrii. Można powiedzieć, że to znakomite przetarcie przed uruchomieniem podobnego systemu w Polsce, które jest planowane na 1 lipca 2011 roku,” powiedział Michael Gschnitzer, dyrektor ds. globalnej sprzedaży Kapsch TrafficCom.E-myto a współpraca z lokalnym biznesem
W czerwcu 2010 roku Kapsch TrafficCom został zaproszony do złożenia oferty w przetargu na zaprojektowanie, dostawę i obsługę krajowego systemu elektronicznego poboru opłat dla samochodów ciężarowych powyżej 3,5 tony na autostradach i drogach ekspresowych w Polsce.Lokalni dostawcy i podwykonawcy mogą odgrywać ważną rolę podczas wprowadzania systemu poboru opłat. Na przykład, podczas wdrażania systemu w Czechach, przynajmniej 60 proc. prac w projekcie zostało zlecone i wykonane przez lokalne firmy.
Opłaty ponoszone w wyniku obsługi wdrożonego systemu Kapsch TrafficCom są niewielkie, np. w Austrii stanowią one jedynie 9-10 proc. rocznych przychodów. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej koszty operacyjne ESP nie powinny przekraczać 15 proc.Zaledwie po 7 miesiącach działania systemu poboru opłat w Czechach, całkowita wartość zebranych opłat za przejazd drogami osiągnęła równowartość kosztów zakupu i wdrożenia systemu (112 milionów euro). Przychody wygenerowane przez system w 2007 r. były wyższe niż oczekiwano i wyniosły 224 milionów euro.System poboru opłat drogowych Kapsch TrafficCom jest rozwiązaniem typu otwartego, dzięki czemu istnieje możliwość jego rozbudowy lub rozszerzenia o dodatkowe rozwiązania, a także objęcia nimi innych dróg lub pojazdów.
Elektroniczny system poboru opłat (ESP) dla samochodów ciężarowych powyżej 12 ton został wprowadzony w Czechach 1 stycznia 2007 roku, a w trzy lata później rozszerzony na pojazdy powyżej 3,5 ton. Obecnie korzysta z niego około 400 tysięcy kierowców, z których większość to Czesi i Słowacy. Ponad 93 tysiące Polaków zajmuje trzecią pozycję w tym zestawieniu. 93 proc. polskich kierowców rozlicza się na podstawie faktur (post-payment), a jedynie 7 proc. w systemie pre-paid. Czeski ESP wdrożony został w 9 miesięcy przez Kapsch TrafficCom z wykorzystaniem technologii DSRC.
Elektroniczny system poboru opłat dla samochodów powyżej 3,5 ton został wprowadzony w Austrii 1 stycznia 2004 roku. Po austriackich drogach porusza się około 50 tysięcy kierowców z Polski, co stanowi 6,5 proc. wpływów, i plasuje ich na czwartym miejscu za Niemcami, Austriakami i Włochami. 51 proc. polskich kierowców rozlicza się na podstawie faktur (post-payment), a 49 proc. w systemie pre-paid.Tylko w 2008 roku w austriackim ESP odnotowano 660 milionów transakcji. System został wdrożony przez Kapsch TrafficCom z wykorzystaniem technologii DSRC.
Według ASFINAG, spółki austriackiego Skarbu Państwa, która jest operatorem elektronicznego systemu poboru opłat drogowych oraz na podstawie danych zbieranych w sekwencjach miesięcznych pochodzących od niezależnych ekspertów, efektywność systemu poboru opłat w Austrii wyniosła 99,78 proc. w 2009 r.
„Kierowcy z Polski to bardzo duża grupa użytkowników e-myta w Czechach i Austrii. Można powiedzieć, że to znakomite przetarcie przed uruchomieniem podobnego systemu w Polsce, które jest planowane na 1 lipca 2011 roku,” powiedział Michael Gschnitzer, dyrektor ds. globalnej sprzedaży Kapsch TrafficCom.E-myto a współpraca z lokalnym biznesem
W czerwcu 2010 roku Kapsch TrafficCom został zaproszony do złożenia oferty w przetargu na zaprojektowanie, dostawę i obsługę krajowego systemu elektronicznego poboru opłat dla samochodów ciężarowych powyżej 3,5 tony na autostradach i drogach ekspresowych w Polsce.Lokalni dostawcy i podwykonawcy mogą odgrywać ważną rolę podczas wprowadzania systemu poboru opłat. Na przykład, podczas wdrażania systemu w Czechach, przynajmniej 60 proc. prac w projekcie zostało zlecone i wykonane przez lokalne firmy.
Opłaty ponoszone w wyniku obsługi wdrożonego systemu Kapsch TrafficCom są niewielkie, np. w Austrii stanowią one jedynie 9-10 proc. rocznych przychodów. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej koszty operacyjne ESP nie powinny przekraczać 15 proc.Zaledwie po 7 miesiącach działania systemu poboru opłat w Czechach, całkowita wartość zebranych opłat za przejazd drogami osiągnęła równowartość kosztów zakupu i wdrożenia systemu (112 milionów euro). Przychody wygenerowane przez system w 2007 r. były wyższe niż oczekiwano i wyniosły 224 milionów euro.System poboru opłat drogowych Kapsch TrafficCom jest rozwiązaniem typu otwartego, dzięki czemu istnieje możliwość jego rozbudowy lub rozszerzenia o dodatkowe rozwiązania, a także objęcia nimi innych dróg lub pojazdów.
źródło: Kapsch TrafficCom
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Niemal 100 tysięcy polskich kierowców sprawdziło system e-myta w Czechach
Podobne: Niemal 100 tysięcy polskich kierowców sprawdziło system e-myta w Czechach



Podobne galerie: Niemal 100 tysięcy polskich kierowców sprawdziło system e-myta w Czechach



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć