
Niemieckie myto od 7,5 tony - sprawdź na co uważać już jutro
2015-09-30 - F. Bednarkiewicz Tagi: Drogi, Opłaty drogowe, Niemcy
W dniu 1 października kierowcy samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 7,5 t powinni sprawdzić, czy zamontowane urządzenie pokładowe zostało prawidłowo ustawione do poboru opłat drogowych. Równocześnie z uruchomieniem pojazdu urządzenie pokładowe sprawdza masę. Jeśli samochód ciężarowy porusza się bez przyczepy, należy wybrać „<7,5 t" i potwierdzić naciskając „OK".
Jeśli pojazd jadący z przyczepą podlega opłacie drogowej, należy potwierdzić „>=7,5" naciskając „OK". Zasadniczo należy sprawdzać ustawienia urządzenia pokładowego przed rozpoczęciem każdej jazdy i za każdym razem odpowiednio je dostosować. Dotyczy to zarówno masy, jak i liczby osi. Ostatnio wprowadzone dane obowiązują do kolejnej zmiany.
Od 1 października 2015 r. samochody ciężarowe o dmc od 7,5 t do 12 t podlegają opłatom drogowym. Jeśli w nocy z 30 września na 1 października pojazd będzie w trasie, o północy należy się na chwilę zatrzymać, aby wyłączyć i ponownie włączyć zapłon. Przy ponownym uruchomieniu samochodu ciężarowego po godz. 00:00 wskazanie diody urządzenia pokładowego zmienia się automatycznie i zaczyna świecić na „zielono". Masa nie jest sprawdzana, ale kierowca musi ustawić prawidłową liczbę osi i potwierdzić naciskając „OK". Urządzenie pokładowe pobiera opłatę i jazda może być kontynuowana.
W przypadku urządzeń pokładowych w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej od 12 t po ponownym uruchomieniu silnika nic się nie zmienia w zakresie obsługi urządzenia. Tak jak dotychczas kierowca musi ustawić prawidłową liczbę osi.
Od 1 października 2015 r. samochody ciężarowe o dmc od 7,5 t do 12 t podlegają opłatom drogowym. Jeśli w nocy z 30 września na 1 października pojazd będzie w trasie, o północy należy się na chwilę zatrzymać, aby wyłączyć i ponownie włączyć zapłon. Przy ponownym uruchomieniu samochodu ciężarowego po godz. 00:00 wskazanie diody urządzenia pokładowego zmienia się automatycznie i zaczyna świecić na „zielono". Masa nie jest sprawdzana, ale kierowca musi ustawić prawidłową liczbę osi i potwierdzić naciskając „OK". Urządzenie pokładowe pobiera opłatę i jazda może być kontynuowana.
źródło: Toll Collect, DKV
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Niemieckie myto od 7,5 tony - sprawdź na co uważać już jutro
Podobne: Niemieckie myto od 7,5 tony - sprawdź na co uważać już jutro




Podobne galerie: Niemieckie myto od 7,5 tony - sprawdź na co uważać już jutro



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter