Flota » Aktualności » Ważne zmiany w niemieckich opłatach drogowych od 2015 roku
Ważne zmiany w niemieckich opłatach drogowych od 2015 roku
2014-11-17 - F. Bednarkiewicz Tagi: Ciężarówki, Drogi, Opłaty drogowe, Niemcy
W przyszłym roku niemiecki system opłat za drogi zostanie poddany bardzo istotnym zmianom. Będą one dotyczył zarówno samych stawek, jak i pojazdów, za które myto trzeba płacić. Wszystkie nowości pojawią się w trzech różnych terminach.
1 stycznia 2015 roku w Niemczech zaczną obowiązywać nowe stawki, które będą przewidywały nową kategorię Euro 6, która będzie teraz oczywiście najtańsza. Co jednak ciekawe, wcale nie oznacza to, że starsze pojazdy będą teraz jeździły drożej. Wręcz przeciwnie, w przypadku kilkunastoletnich ciężarówek myto potanieje, zaś pojazd zgodne z Euro 5 będą jeździły za praktycznie tyle samo co wcześniej. Od 1 lipca 2015 mają zacząć obowiązywać aż dwie nowości. Po pierwsze, płatne mają stać się także dwujezdniowe drogi niższych kategorii, których będzie tutaj łącznie 1100 km. Po drugie, Niemcy chcą urozmaicić cennik, czyniąc wysokość opłat zależną nie tylko od normy emisji spalin, lecz także od dokładnej ilości osi. Ciężarówki dwuosiowe pojadą więc taniej niż te o trzech osiach, natomiast na przykład pięcioosiowy zestaw pojedzie drożej niż zestaw z osiami czterema.
Po 1 października 2015 roku ma natomiast zacząć obowiązywać zmiana najważniejsza. Niemcy chcą zacząć wówczas pobierać myto od pojazdów o DMC powyżej 7,5 tony, a nie od 12 ton, jak miało to miejsce dotychczas. Jest to informacja szczególnie zła dla licznych firm, które masowo kupowały pojazdy 12-tonowe, żeby jeździć po Niemczech za darmo.
1 stycznia 2015 roku w Niemczech zaczną obowiązywać nowe stawki, które będą przewidywały nową kategorię Euro 6, która będzie teraz oczywiście najtańsza. Co jednak ciekawe, wcale nie oznacza to, że starsze pojazdy będą teraz jeździły drożej. Wręcz przeciwnie, w przypadku kilkunastoletnich ciężarówek myto potanieje, zaś pojazd zgodne z Euro 5 będą jeździły za praktycznie tyle samo co wcześniej. Od 1 lipca 2015 mają zacząć obowiązywać aż dwie nowości. Po pierwsze, płatne mają stać się także dwujezdniowe drogi niższych kategorii, których będzie tutaj łącznie 1100 km. Po drugie, Niemcy chcą urozmaicić cennik, czyniąc wysokość opłat zależną nie tylko od normy emisji spalin, lecz także od dokładnej ilości osi. Ciężarówki dwuosiowe pojadą więc taniej niż te o trzech osiach, natomiast na przykład pięcioosiowy zestaw pojedzie drożej niż zestaw z osiami czterema.
Po 1 października 2015 roku ma natomiast zacząć obowiązywać zmiana najważniejsza. Niemcy chcą zacząć wówczas pobierać myto od pojazdów o DMC powyżej 7,5 tony, a nie od 12 ton, jak miało to miejsce dotychczas. Jest to informacja szczególnie zła dla licznych firm, które masowo kupowały pojazdy 12-tonowe, żeby jeździć po Niemczech za darmo.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ważne zmiany w niemieckich opłatach drogowych od 2015 roku
Podobne: Ważne zmiany w niemieckich opłatach drogowych od 2015 roku
Niemieckie myto od 7,5 tony - sprawdź na co uważać już jutro »
Opłaty drogowe w Niemczech także dla lekkich ciężarówek i aut osobowych »
Belgijskie e-myto wystartuje w 2016 roku - zapłacą auta o DMC powyżej 3,5 tony »
Od 2016 roku za niemieckie drogi mają płacić także auta osobowe »
Podobne galerie: Ważne zmiany w niemieckich opłatach drogowych od 2015 roku
Najgorsza droga świata cz. 2 »
Koncepcyjne ciężarówki Audi z napędem elektrycznym »
Iveco Eurocargo - z dużym uśmiechem w rok 2016 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć