Flota  »  Aktualności  »  Nissan uznaje rok 2010 za udany
Nissan Juke

Nissan uznaje rok 2010 za udany

2011-01-05 - P. Grzelak     Tagi: Nissan, Rynek, Sprzedaż
Nissan może śmiało zaliczyć rok 2010 do jednego z najbardziej udanych w swojej historii w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Był to rok największej ilości premier samochodów tej marki, a z sukcesem zostały wprowadzone dwa zupełnie nowe modele: Nissan Juke i Nissan Micra.

Zobacz także: Nissan Juke - galeria »
Skumulowane roczne wyniki na koniec grudnia 2010r. pokazują sprzedaż na poziomie 12.161 samochodów osobowych i jest to wzrost o lekko ponad  20% w stosunku do wyniku roku 2009r. W samym grudniu Nissan sprzedał w Polsce łącznie 960 samochodów osobowych, co potwierdza silną pozycję naszego kraju w regionie oraz coraz większą popularność modeli Nissana wśród polskich Klientów. Według danych CEPIKU za okres styczeń - listopad 2009/2010, te bardzo dobre wyniki znajdują także odzwierciedlenie w udziale rynkowym Nissana w Polsce, który, wzrósł z 3.34% do 4%. Na podstawie tych samych danych, Nissan znalazł się na 4 miejscu wśród 15-ki wiodących marek samochodowych w Polsce pod względem wzrostu sprzedaży.
 
Oprócz zupełnie nowych modeli (Micra, Juke), których premiery były głównymi wydarzeniami w Nissanie w roku 2010, w dalszym ciągu doskonałe wyniki sprzedaży notuje model Qashqai, plasujący się na trzecim miejscu pod względem największego ilościowego przyrostu sprzedaż wśród wszystkich modeli na rynku. W okresie styczeń - grudzień 2010 sprzedano polskim Klientom 7.323 modeli Qashqai, co stanowi wzrost o 2.176 samochodów w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego. Udział w rynku tego popularnego crossovera wzrósł na koniec listopada 2010r. do 2.27% w porównaniu do 1.55% z tego samego okresu.
Powodem do szczególnej dumy jest Nissan Juke, którego wyniki sprzedaży zapowiadają kontynuację sukcesu swojego poprzednika - Nissana Qashqai - oraz potwierdzają silną pozycję Nissana w segmencie miejskich crossoverów.

„Pozycja Polski w pierwszej ósemce największych europejskich rynków dla Nissana stała się faktem dostrzeganym globalnie, co nie tylko daje nam ogromną satysfakcję, ale także konkretne przywileje handlowe - powiedział Maciej Klenkiewicz, dyrektor polskiego oddziału Nissana. „Cieszy nas także, że Nissan stał się jedną z najbardziej pożądanych marek na polskim rynku nie tylko przez klientów, ale również przez inwestorów branży motoryzacyjnej, co udowodniło IV niezależne badanie satysfakcji Dealerów, przeprowadzone przez Ernst&Young", dodał Maciej Klenkiewicz.Przyszły rok to okres pełnej dostępności naszych nowych modeli: Micry i Juke'a, co pozwoli na realizację ambitnego planu wzrostu Nissana w roku 2011.

„Chcemy kontynuować dynamiczny rozwój marki i osiągnąć w przyszłym roku fiskalnym poziom bliski 5% udziału w rynku" podsumował Maciej Klenkiewicz.Również Nissan Motor Co. Ltd., może zaliczyć rok 2010 do udanych, a uznanie dla samochodów naszej marki znalazło odzwierciedlenie w wielu nagrodach przyznawanych przez niezależne podmioty, liderów opinii i grupy konsumentów w roku 2010. Najnowsza generacja Nissana MICRY, której poprzednie wcielenia od lat były oferowane w Japonii i Europie trafiła w roku 2010 na rynki 160 krajów świata. W uznaniu trwałości i nowych ekologicznych parametrów Nissanowi Micra przyznano następujące nagrody i wyróżnienia:Grand Prix International Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego Bangkok 2010 w kategorii Najbardziej Przyjazny dla Środowiska Samochód Roku w Tajlandii.
  • Najbardziej Oczekiwany Nowy Samochód - Salon Motoryzacyjny Pekin 2010.
  • Jeden z 10 Najlepszych Samochodów - Japoński Samochód Roku.
  • Nagroda Fashion Color od Japan Fashion Color Authority.
  • Najciekawsza Premiera 2010 i Najlepszy Małych samochód - Yahoo! Indie.
Wśród zwycięzców rozmaitych konkursów nie zabrakło także innych modeli Nissana, takich jak:
  • Nissan JUKE - Kontynentalny Samochód Roku w Irlandii.
  • Nissan Teana - Samochód Roku wg czasopisma Mobilmotor wydawanego w Indonezji; nagrodę przyznano za znakomite właściwości jezdne, mocny silnik V6 i przekładnię CVT.
  • Nissan QASHQAI, zaprojektowany i opracowany przez Nissan Europe, uzyskał tytuł Najlepszego Crossovera przyznany w brytyjskim plebiscycie What Car? Green Awards za funkcjonalność, przystępne koszty eksploatacji i eleganckie wzornictwo.
Rekordową liczbę nagród zebrał przełomowy, stuprocentowo elektryczny, zero-emisyjny Nissan LEAF, który w prestiżowym konkursie na Europejski Samochód Roku 2011 pokonał siedmiu finalistów, w tym takie modele, jak Alfa Romeo Giulietta czy Opel/Vauxhall Meriva.Nagrody przyznawane w różnych krajach przyczyniły się do popularyzacji Nissana LEAF jako samochodu zmieniającego reguły gry pod względem innowacyjności i pomysłowości rozwiązań. Liczne dowody uznania dla pierwszego w branży oferowanego na masowym rynku w pełni elektrycznego zero-emisyjnego pojazdu są potwierdzeniem atrakcyjności jego parametrów.Nissan LEAF otrzymał między innymi następujące nagrody i tytuły:
  • Europejski Samochód Roku 2011. LEAF był pierwszym samochodem elektrycznym uhonorowanym tym tytułem w 47-letniej historii plebiscytu i pokonał 40 innych pojazdów.
  • Ekologiczny Samochód Roku wg chińskiego czasopisma Motor Trend.
  • Najwyższe wyróżnienie Pan European ECOBEST 2010.
  • Ekologiczny Samochód Roku wg serwisu internetowego Green Car.
  • Nagroda Specjalna brytyjskiego czasopisma Auto Express.
  • Zielona Kierownica od czasopisma Auto Świat z Polski.
Nissan LEAF jest także jednym z trzech finalistów plebiscytu na Amerykański Samochód Roku 2011. Zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony 10 stycznia na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym.



źródło: Nissan

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nissan uznaje rok 2010 za udany