Flota  »  Aktualności  »  Nissan uzyskuje najwyższy udział w rynku europejskim od 15 lat
Nissan Leaf

Nissan uzyskuje najwyższy udział w rynku europejskim od 15 lat

2011-02-11 - P. Grzelak     Tagi: Nissan, Rynek, Sprzedaż
W 2010 roku w całym regionie Nissan sprzedał łącznie 547 000 pojazdów (wzrost o 13% w ujęciu rok do roku) i zdobył 3,1% udziału w całym rynku (wobec 2,8% w 2009 r.). To już trzeci kolejny rok wzrostu udziału marki w europejskim rynku.

Zobacz także: Nissan Leaf - galeria »
Powyższe wyniki przyczyniły się do ustanowienia nowego firmowego rekordu sprzedaży w skali globalnej na poziomie 4,08 miliona pojazdów w 2010 roku. Nissan po raz pierwszy przekroczył też próg 4 milionów egzemplarzy, potwierdzając tym samym swój status azjatyckiego wicelidera pod względem wielkości produkcji. O sukcesie Nissana w Europie zadecydował wyjątkowo wysoki popyt na modele o ugruntowanej pozycji, takie jak crossover Qashqai, oraz na sześć ważnych nowości w ofercie, do których należy zaliczyć zupełnie nowego Juke oraz GT-R z roku modelowego 2011. Ponad 80% sprzedaży Nissana przypada na modele produkowane w Europie. Od premiery rynkowej we wrześniu ubiegłego roku Juke podąża śladami Qashqaia obecnego na rynku od 2007 roku. Klienci zamówili już 66 000 egzemplarzy kompaktowego crossovera Juke, który zajmuje drugie miejsce wśród najchętniej kupowanych europejskich modeli Nissana i potwierdza dominację marki jako lidera w tym segmencie.
Na większości rynków odnotowano ogólny wzrost popytu na modele Nissana w ujęciu rok do roku. W Wielkiej Brytanii wzrost ten wyniósł 14%, a w Rosji i Francji - aż 24%. W kilku krajach, w tym w Wielkiej Brytanii i Rosji, Nissan stał się najchętniej kupowaną japońską marką.

W 2011 przewidywany jest dalszy wzrost w regionie, w tym w takich krajach, jak Rosja, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Niemcy.Simon Thomas, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana powiedział: „W 2010 roku Nissan zdystansował rynek i wszystkich głównych rywali, a także przewyższył nasze własne oczekiwania.

Osiągnięcie najwyższego udziału w rynku od 15 lat, w czasach dekoniunktury na rynku europejskim, to fenomenalny wynik, a także potwierdzenie słuszności koncepcji, zgodnie z którą Nissan stara się oferować klientom innowacyjne i atrakcyjne modele w nowo zdefiniowanych segmentach.Sądzimy, że dzięki niedawnej premierze czwartej generacji modelu Micra oraz zaplanowanym na marzec pierwszym dostawom w pełni elektrycznego Nissana LEAF do Europy dobra passa będzie trwać także w 2011 roku.

Nasza obecna oferta produktów należy do najbogatszych i najbardziej konkurencyjnych, a mimo to wciąż ją rozszerzamy. Dlatego rok 2011 może okazać się rekordowy dla Nissana w Europie.Odnotowany wzrost był możliwy tylko dzięki zaangażowaniu i inwestycjom służącym rozbudowie sieci franchisingowej Nissana. Nasi partnerzy franchisingowi cieszyli się rentownym wzrostem w roku kalendarzowym 2010, co przekładało się na dalszą poprawę jakości obsługi klienta".

Wyniki sprzedaży nowej Micry już zdążyły znacznie przewyższyć oczekiwania na światowych rynkach, w tym w Japonii, Tajlandii, Indiach i Chinach, gdzie mały Nissan jest dostępny od zeszłego roku.Popyt na rewolucyjnego Nissana LEAF także jest wysoki. Na całym świecie przyjęto ponad 27 000 zamówień na ten samochód, z czego 1500 w Europie. W listopadzie Nissan LEAF zapisał się w historii jako pierwszy w pełni elektryczny zeroemisyjny samochód, któremu przyznano tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2011.

Nissan osiągnął także bardzo dobre wyniki w segmencie pojazdów dostawczych, w którym zwiększył sprzedaż o 17% w porównaniu z 2009 rokiem. Kolejnym sukcesem w tym segmencie był tytuł Międzynarodowego Vana Roku 2010 przyznany kompaktowemu modelowi dostawczemu NV200.



źródło: Nissan

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Nissan uzyskuje najwyższy udział w rynku europejskim od 15 lat

Nissan uzyskuje najwyższy udział w rynku europejskim od 15 lat
umar77 2011-02-13 19:39
Myślę że na innych rynkach Leaf będzie bardziej popularny ale w Europie a szczególnie w Polsce jego sprzedaż będzie marginalna, bardziej racjonalnym rozwiązaniem na rynek europejski są samochody typu hybrydy ale jeszcze bardziej oszczędne niż wersje teraźniejsze, ostatnio pokazano wersję VW XL1 który ma spalać tylko 0,9l czy UP w wersji Blue E-motion który zużywając 2,5l paliwa będzie najmniej paliwożernym samochodem a cenowo będzie napewno tańszy niż samochody elektryczne