Flota  »  Aktualności  »  Nowa linia modelowa Chevroleta pozytywnie wpłynęła na pozycję marki w Europie
Chevrolet Orlando

Nowa linia modelowa Chevroleta pozytywnie wpłynęła na pozycję marki w Europie

2011-07-13 - P. Grzelak     Tagi: Chevrolet, Rynek, Sprzedaż
Chevrolet Europe w okresie od stycznia do czerwca 2011 roku sprzedał 251 820* samochodów, co stanowi wzrost o 18 615 samochodów, czyli o 8%, w porównaniu do tego samego okresu z poprzedniego roku (233 205 samochodów).

Chevrolet wyprzedził tym samym tempo rozwoju branży, będące na poziomie 6%. Udział Chevroleta w rynku europejskim wyniósł 2,4%, według danych o sprzedaży z 15 krajów europejskich. „Dzięki nowym modelom, takim jak Orlando, Captiva, Aveo hatchback i sedan, które są już dostępne u dealerów, a także dzięki czterem innym samochodom, w tym pojazdowi elektrycznemu o rozszerzonym zasięgu - Chevroletowi Voltowi, który pojawi się już wkrótce, jesteśmy pełni optymizmu, ponieważ coraz więcej europejskich klientów dostrzega w Chevrolecie znakomitą wartość i możliwości” powiedział Wayne Brannon, dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. "Czy mogło być coś wspanialszego niż wprowadzenie na rynek siedmiu ekscytujących, nowych modeli w setną rocznicę naszego istnienia, aby jak najlepiej zapoczątkować kolejne 100 lat? Od modelu Spark po Corvette, od Volta po Camaro, wkraczamy do nowych segmentów i znaczymy coraz więcej dla całego rynku”.
W pierwszej połowie 2011 roku Chevrolet cieszył się szczególnie mocnym wzrostem sprzedaży w Rosji, Niemczech, Turcji, Francji, Danii, Austrii i Chorwacji. W Rosji Chevrolet znów stał się najlepiej sprzedającą się marką nierosyjską o udziale w rynku na poziomie 6,5%.

Najlepiej sprzedającym się samochodem Chevroleta w pierwszych sześciu miesiącach 2011 roku był miejski Spark, który osiągnął sprzedaż w wysokości 59 358 sztuk. W Europie Chevrolet utrzymał swój udział w segmencie małych aut na poziomie 8,0% i zajął czwarte miejsce wśród najczęściej sprzedawanych marek w segmencie.W tym samym okresie Aveo zostało sprzedane w ilości 44 114 egzemplarzy. Nowe Aveo jest już dostępne w salonach dilerskich, a model z turbodoładowanym silnikiem diesla o pojemności 1.3 l., który emituje poniżej 100g CO2 na km, będzie wprowadzony na rynek w sierpniu.

Chevrolet Cruze sedan, który otrzymał nagrodę AUTOBEST dla najlepszego samochodu roku 2010 oraz 5 gwiazdek według EuroNCAP, europejskiego programu oceny poziomu bezpieczeństwa nowych samochodów, został sprzedany w ilości 36 317 sztuk i pozostał liderem rynku w wielu krajach.Nadal stanowi najczęściej sprzedawany model Chevroleta na świecie, a spodziewany jest dalszy wzrost, ponieważ latem do sprzedaży trafi Cruze w wersji hatchback.

W drugim kwartale 2011 roku Chevrolet sprzedał w Europie 142 711 samochodów, czyli o 14 906 więcej niż rok wcześniej, co stanowi wzrost o 11,6% i uzyskał udział w rynku na poziomie 2,7%. Najlepsze do tej pory wyniki sprzedaży za drugi kwartał Chevrolet uzyskał w Austrii, Bośni, Chorwacji, Danii, Polsce, Słowenii i Turcji.Wg danych Samaru w pierwszym półroczu 2011 roku Chevrolet zanotował na polskim rynku sprzedaż na poziomie 3 716 sztuk. Jest to wzrost o 19,91% (617 sztuk) w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku (3 099 samochodów). Udział Chevroleta w rynku samochodów osobowych wynosi obecnie 2,46% i jest o 0,5% większy niż w pierwszych 6 miesiącach 2010 roku.

W czerwcu 2011 roku Chevrolet sprzedał w Europie 49 622 samochody, czyli o 5 118 więcej niż w czerwcu 2010, co stanowi wzrost o 11,5% i odnotował udział w rynku na poziomie 2,7%



źródło: Chevrolet

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowa linia modelowa Chevroleta pozytywnie wpłynęła na pozycję marki w Europie