Flota » Aktualności » Nowe wnętrzności Sprintera, czyli bestseller Mercedesa w ulepszonym wydaniu

Nowe wnętrzności Sprintera, czyli bestseller Mercedesa w ulepszonym wydaniu
2012-07-27 - F. Bednarkiewicz Tagi: Mercedes, Bezpieczeństwo, Technologia, Mercedes Sprinter, Dostawcze
Podczas gdy większość producentów aut użytkowych masowo modernizuje swoje najcięższe modele, Mercedes-Benz zaprezentował przeprojektowaną wersję największego samochodu dostawczego. Mowa oczywiście o modelu Sprinter, który właśnie stał się pierwszym „dostawczakiem” na świecie dostępnym z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Od lipca nowa skrzynia biegów 7G-Tronic będzie po raz pierwszy na całym świecie oferowana jako opcja do samochodu dostawczego (w Polsce jest ona dostępna już od stycznia). Siedmiostopniowy automat jest sterowany elektronicznie i został dostosowany do specyficznych wymagań tego typu pojazdów.
Główną zaletą nowej siedmiobiegowej skrzyni ma być połączenie szerokiego zakresu z wysoką precyzją. W praktyce oznacza to krótkie przełożenie w pierwszym biegu, które gwarantuje dynamiczny start, natomiast przy dużej prędkości Sprinter ma zużywać mało paliwa dzięki niskiej liczbie obrotów. Skrzynia dysponuje jednocześnie odpowiednim przełożeniem dla każdego stylu prowadzenia, a skoki prędkości obrotowych między biegami są niewielkie.
Niskie zużycie paliwa w modelu Sprinter osiągnięte dzięki skrzyni biegów można zmniejszyć dodatkowo o około 0,5 l/100 km, montując dostępny na życzenie pakiet BlueEFFICIENCY zwiększający wydajność. Odpowiednio do spadku zużycia paliwa obniży się również poziom emisji CO2.
W jego ramach klient otrzymuje system ECO Start-Stop, opony o zmniejszonym oporze toczenia, pompę ECO wspomagania układu kierowniczego, system zarządzania alternatorem oraz regulowaną elektrycznie pompę paliwową. Dzięki niemu w cyklu mieszanym zużycie paliwa samochodu Sprinter z silnikiem czterocylindrowym wysokoprężnym CDI, manualną skrzynią biegów, zamkniętym nadwoziem i dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 t spada do 7,4 l/100 km.Kolejnym rozwiązaniem obniżającym zużycie paliwa oraz poziom emisji w samochodzie Mercedes-Benz Sprinter jest nowe, dłuższe przełożenie osi. Jest ono dostępne jako opcja w różnych wersjach samochodu. Przełożenie równe i=3,692 obniża liczbę obrotów o około sześć procent. W efekcie uzyskujemy znacznie niższe zużycie paliwa w cyklu mieszanym od 7,0 l/100 km i odpowiednio niższą emisję CO2.Zmiany w nowym Sprinterze nie kończą się jednak na skrzyni biegów oraz wprowadzeniu prowydajnościowego pakietu. Mercedes pamiętał także o bezpieczeństwie, o które ma zadbać ADAPTIVE ESP o dwóch nowych funkcjach: Brake Disk Wipe oraz Electronic Brake Prefill.
To pierwsze urządzenie ma dbać o trakcję na mokrej nawierzchni, wytwarzając w regularnych odstępach czasu niewielkie ciśnienie w układzie hamulcowym i usuwając tym samym wodny film z tarcz hamulcowych. Electronic Brake Prefill jest natomiast systemem reagującym na nagłe zwolnienie pedału gazu poprzez lekkie zbliżeniem klocków hamulcowych do tarcz. To natomiast w oczywisty sposób oddziałuje na krytyczny czas reakcji.
W jego ramach klient otrzymuje system ECO Start-Stop, opony o zmniejszonym oporze toczenia, pompę ECO wspomagania układu kierowniczego, system zarządzania alternatorem oraz regulowaną elektrycznie pompę paliwową. Dzięki niemu w cyklu mieszanym zużycie paliwa samochodu Sprinter z silnikiem czterocylindrowym wysokoprężnym CDI, manualną skrzynią biegów, zamkniętym nadwoziem i dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 t spada do 7,4 l/100 km.Kolejnym rozwiązaniem obniżającym zużycie paliwa oraz poziom emisji w samochodzie Mercedes-Benz Sprinter jest nowe, dłuższe przełożenie osi. Jest ono dostępne jako opcja w różnych wersjach samochodu. Przełożenie równe i=3,692 obniża liczbę obrotów o około sześć procent. W efekcie uzyskujemy znacznie niższe zużycie paliwa w cyklu mieszanym od 7,0 l/100 km i odpowiednio niższą emisję CO2.Zmiany w nowym Sprinterze nie kończą się jednak na skrzyni biegów oraz wprowadzeniu prowydajnościowego pakietu. Mercedes pamiętał także o bezpieczeństwie, o które ma zadbać ADAPTIVE ESP o dwóch nowych funkcjach: Brake Disk Wipe oraz Electronic Brake Prefill.
To pierwsze urządzenie ma dbać o trakcję na mokrej nawierzchni, wytwarzając w regularnych odstępach czasu niewielkie ciśnienie w układzie hamulcowym i usuwając tym samym wodny film z tarcz hamulcowych. Electronic Brake Prefill jest natomiast systemem reagującym na nagłe zwolnienie pedału gazu poprzez lekkie zbliżeniem klocków hamulcowych do tarcz. To natomiast w oczywisty sposób oddziałuje na krytyczny czas reakcji.
źródło: Daimler
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowe wnętrzności Sprintera, czyli bestseller Mercedesa w ulepszonym wydaniu
Podobne: Nowe wnętrzności Sprintera, czyli bestseller Mercedesa w ulepszonym wydaniu



Podobne galerie: Nowe wnętrzności Sprintera, czyli bestseller Mercedesa w ulepszonym wydaniu



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter