Flota  »  Aktualności  »  Nowe wnętrzności Sprintera, czyli bestseller Mercedesa w ulepszonym wydaniu

Nowe wnętrzności Sprintera, czyli bestseller Mercedesa w ulepszonym wydaniu

2012-07-27 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Mercedes, Bezpieczeństwo, Technologia, Mercedes Sprinter, Dostawcze
Podczas gdy większość producentów aut użytkowych masowo modernizuje swoje najcięższe modele, Mercedes-Benz zaprezentował przeprojektowaną wersję największego samochodu dostawczego. Mowa oczywiście o modelu Sprinter, który właśnie stał się pierwszym „dostawczakiem” na świecie dostępnym z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Od lipca nowa skrzynia biegów 7G-Tronic będzie po raz pierwszy na całym świecie oferowana jako opcja do samochodu dostawczego (w Polsce jest ona dostępna już od stycznia). Siedmiostopniowy automat jest sterowany elektronicznie i został dostosowany do specyficznych wymagań tego typu pojazdów.
Główną zaletą nowej siedmiobiegowej skrzyni ma być połączenie szerokiego zakresu z wysoką precyzją. W praktyce oznacza to krótkie przełożenie w pierwszym biegu, które gwarantuje dynamiczny start, natomiast przy dużej prędkości Sprinter ma zużywać mało paliwa dzięki niskiej liczbie obrotów. Skrzynia dysponuje jednocześnie odpowiednim przełożeniem dla każdego stylu prowadzenia, a skoki prędkości obrotowych między biegami są niewielkie.
Niskie zużycie paliwa w modelu Sprinter osiągnięte dzięki skrzyni biegów można zmniejszyć dodatkowo o około 0,5 l/100 km, montując dostępny na życzenie pakiet BlueEFFICIENCY zwiększający wydajność. Odpowiednio do spadku zużycia paliwa obniży się również poziom emisji CO2.

W jego ramach klient otrzymuje system ECO Start-Stop, opony o zmniejszonym oporze toczenia, pompę ECO wspomagania układu kierowniczego, system zarządzania alternatorem oraz regulowaną elektrycznie pompę paliwową. Dzięki niemu w cyklu mieszanym zużycie paliwa samochodu Sprinter z silnikiem czterocylindrowym wysokoprężnym CDI, manualną skrzynią biegów, zamkniętym nadwoziem i dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 t spada do 7,4 l/100 km.
Kolejnym rozwiązaniem obniżającym zużycie paliwa oraz poziom emisji w samochodzie Mercedes-Benz Sprinter jest nowe, dłuższe przełożenie osi. Jest ono dostępne jako opcja w różnych wersjach samochodu. Przełożenie równe i=3,692 obniża liczbę obrotów o około sześć procent. W efekcie uzyskujemy znacznie niższe zużycie paliwa w cyklu mieszanym od 7,0 l/100 km i odpowiednio niższą emisję CO2.
Zmiany w nowym Sprinterze nie kończą się jednak na skrzyni biegów oraz wprowadzeniu prowydajnościowego pakietu. Mercedes pamiętał także o bezpieczeństwie, o które ma zadbać ADAPTIVE ESPŸ o dwóch nowych funkcjach: Brake Disk Wipe oraz Electronic Brake Prefill.

To pierwsze urządzenie ma dbać o trakcję na mokrej nawierzchni, wytwarzając w regularnych odstępach czasu niewielkie ciśnienie w układzie hamulcowym i usuwając tym samym wodny film z tarcz hamulcowych. Electronic Brake Prefill jest natomiast systemem reagującym na nagłe zwolnienie pedału gazu poprzez lekkie zbliżeniem klocków hamulcowych do tarcz. To natomiast w oczywisty sposób oddziałuje na krytyczny czas reakcji.



źródło: Daimler

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowe wnętrzności Sprintera, czyli bestseller Mercedesa w ulepszonym wydaniu