Flota » Aktualności » Nowości w opłatach drogowych w Europie

Nowości w opłatach drogowych w Europie
DKV Euro Service, międzynarodowy operator kart paliwowych i opłat drogowych, informuje o zmianach, jakie w okresie wakacyjnym pojawiły się w rozliczaniu e-myta w Europie.
Najważniejsze z nich to: wdrożenie pionierskiego systemu TOLL2GO w Niemczech i Austrii, nowe taryfy w Czechach oraz automatyczny pobór myta w tunelu Liefkenshoek. Austria i Niemcy: system TOLL2GO
Od 1 września wszystkie pojazdy powyżej 12 ton, wyposażone w niemieckie urządzenie pokładowe OBU, mogą używać go do regulowania płatności z tytułu e-myta w Austrii. Warunkiem jest rejestracja w nowym systemie TOLL2GO.
System TOLL2GO to rewolucyjne rozwiązanie w zakresie pobierania opłat drogowych. Powstało z inicjatywy operatorów autostrad w Austrii i Niemczech, spółek ASFINAG oraz Toll Collect GmbH. Łączy ze sobą dwie technologie: satelitarną - stosowaną dziś w Niemczech oraz nadajników naziemnych - stosowaną w pozostałych krajach Europy.
Teraz do pobierania opłat w obu systemach służy tylko jedno urządzenie pokładowe: TC OBU (Toll Collect On-Board-Unit). Obsługą rozliczeń w systemie TOLL2GO zajmuje się m.in. operator kart DKV Euro Service.
Co muszą zrobić przewoźnicy w celu skorzystania z systemu? Firmy posiadające już urządzenie OBU do naliczania opłat w Niemczech powinny jedynie zaktualizować oprogramowanie.
Natomiast klienci systemu austriackiego GO muszą zarejestrować się ponownie u operatora autostrad i tras szybkiego ruchu ASFINAG. Obsługa nowego systemu prowadzona jest bezpłatnie.
Najwygodniejsza metodą zgłoszenia się do nowego systemu jest pośrednictwo wybranych operatorów kart paliwowych. DKV Euro Service, będąc liderem rozliczeń e-myta w Europie, oferuje pełną obsługę systemu TOLL2GO: od dostarczania urządzeń TC OBU, przez monitoring transakcji, po raportowanie i obsługę reklamacji.
Czechy: nowa taryfa
Od 1 września 2011 r. obowiązuje w Czechach nowa taryfa opłat drogowych dla autobusów, korzystających z systemu Myto CZ. Dotyczy pojazdów powyżej 3,5 tony i liczbie miejsc siedzących większej niż 10 (łącznie z kierowcą). Nowe stawki:
Klasa Euro Euro 0 - 2 Euro 3 - 5 od Euro 5
Taryfa/km 1,38 CZK 1,00 CZK 0,80 CZK
Sposób naliczania opłaty pozostaje bez zmian, podobnie jak obsługa urządzeń pokładowych Premid produkowanych przez firmę Kapsch. Rejestrację w systemie oraz zamówienie urządzeń OBU można zrealizować poprzez operatora kart paliwowych DKV Euro Service.
Z jakimi zmianami należy się liczyć?
W przypadku klientów DKV zmiany będą nieznaczne: wszystkie autobusy już dziś zarejestrowane w systemie Myto CZ - czyli posiadające urządzenia OBU Premid - zostaną automatycznie przeniesione do nowej taryfy przez czeskiego operatora autostrad.
Natomiast klienci, którzy zarejestrują się w systemie po 1 września 2011 r. będą od razu korzystać z nowych taryf w systemie Myto CZ.
Belgia: tunel Liefkenshoek
Od 15 lipca br. można opłacać przy pomocy urządzenia OBU, czyli więc automatycznie, przejazdy tunelem Liefkenshoek, pomiędzy Antwerpią a Rotterdamem. Tunel ten stanowi część drogi szybkiego ruchu R2.
Specjalną ofertę w zakresie tych opłat przygotował operator kart paliwowych DKV Euro Service - umożliwia ich rozliczanie przy pomocy własnego urządzenia pokładowego DKV Box.
Jego posiadacze oszczędzają ok. 27% w porównaniu z rozliczeniami przy pomocy karty lub gotówki. Korzystanie z DKV Box skraca też łączny czas podróży dzięki przejazdowi przez tunel bez zatrzymywania.
Aktualne taryfy za przejazd wynoszą: 18 euro przy płatności kartą lub gotówką, 16,36 euro przy korzystaniu z DKV Card oraz 13,16 euro dla posiadaczy viaBOX. Ceny te obowiązują pojazdy kategorii 1 (powyżej 2,75 m).
Najważniejsze z nich to: wdrożenie pionierskiego systemu TOLL2GO w Niemczech i Austrii, nowe taryfy w Czechach oraz automatyczny pobór myta w tunelu Liefkenshoek. Austria i Niemcy: system TOLL2GO
Od 1 września wszystkie pojazdy powyżej 12 ton, wyposażone w niemieckie urządzenie pokładowe OBU, mogą używać go do regulowania płatności z tytułu e-myta w Austrii. Warunkiem jest rejestracja w nowym systemie TOLL2GO.
System TOLL2GO to rewolucyjne rozwiązanie w zakresie pobierania opłat drogowych. Powstało z inicjatywy operatorów autostrad w Austrii i Niemczech, spółek ASFINAG oraz Toll Collect GmbH. Łączy ze sobą dwie technologie: satelitarną - stosowaną dziś w Niemczech oraz nadajników naziemnych - stosowaną w pozostałych krajach Europy.
Teraz do pobierania opłat w obu systemach służy tylko jedno urządzenie pokładowe: TC OBU (Toll Collect On-Board-Unit). Obsługą rozliczeń w systemie TOLL2GO zajmuje się m.in. operator kart DKV Euro Service.
Natomiast klienci systemu austriackiego GO muszą zarejestrować się ponownie u operatora autostrad i tras szybkiego ruchu ASFINAG. Obsługa nowego systemu prowadzona jest bezpłatnie.
Najwygodniejsza metodą zgłoszenia się do nowego systemu jest pośrednictwo wybranych operatorów kart paliwowych. DKV Euro Service, będąc liderem rozliczeń e-myta w Europie, oferuje pełną obsługę systemu TOLL2GO: od dostarczania urządzeń TC OBU, przez monitoring transakcji, po raportowanie i obsługę reklamacji.
Czechy: nowa taryfa
Od 1 września 2011 r. obowiązuje w Czechach nowa taryfa opłat drogowych dla autobusów, korzystających z systemu Myto CZ. Dotyczy pojazdów powyżej 3,5 tony i liczbie miejsc siedzących większej niż 10 (łącznie z kierowcą). Nowe stawki:
Klasa Euro Euro 0 - 2 Euro 3 - 5 od Euro 5
Taryfa/km 1,38 CZK 1,00 CZK 0,80 CZK
Sposób naliczania opłaty pozostaje bez zmian, podobnie jak obsługa urządzeń pokładowych Premid produkowanych przez firmę Kapsch. Rejestrację w systemie oraz zamówienie urządzeń OBU można zrealizować poprzez operatora kart paliwowych DKV Euro Service.
Z jakimi zmianami należy się liczyć?
W przypadku klientów DKV zmiany będą nieznaczne: wszystkie autobusy już dziś zarejestrowane w systemie Myto CZ - czyli posiadające urządzenia OBU Premid - zostaną automatycznie przeniesione do nowej taryfy przez czeskiego operatora autostrad.
Natomiast klienci, którzy zarejestrują się w systemie po 1 września 2011 r. będą od razu korzystać z nowych taryf w systemie Myto CZ.
Belgia: tunel Liefkenshoek
Od 15 lipca br. można opłacać przy pomocy urządzenia OBU, czyli więc automatycznie, przejazdy tunelem Liefkenshoek, pomiędzy Antwerpią a Rotterdamem. Tunel ten stanowi część drogi szybkiego ruchu R2.
Specjalną ofertę w zakresie tych opłat przygotował operator kart paliwowych DKV Euro Service - umożliwia ich rozliczanie przy pomocy własnego urządzenia pokładowego DKV Box.
Jego posiadacze oszczędzają ok. 27% w porównaniu z rozliczeniami przy pomocy karty lub gotówki. Korzystanie z DKV Box skraca też łączny czas podróży dzięki przejazdowi przez tunel bez zatrzymywania.
Aktualne taryfy za przejazd wynoszą: 18 euro przy płatności kartą lub gotówką, 16,36 euro przy korzystaniu z DKV Card oraz 13,16 euro dla posiadaczy viaBOX. Ceny te obowiązują pojazdy kategorii 1 (powyżej 2,75 m).
źródło: DKV
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowości w opłatach drogowych w Europie
Podobne: Nowości w opłatach drogowych w Europie




Podobne galerie: Nowości w opłatach drogowych w Europie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć