Flota » Aktualności » Nowy Fiat Panda w finale prestiżowego konkursu AUTOBEST

Nowy Fiat Panda w finale prestiżowego konkursu AUTOBEST
2011-10-05 - P. Grzelak Tagi: Fiat, Plebiscyty, Fiat Panda, Nagrody
Nowy Fiat Panda dopiero co zadebiutował w czasie Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a już walczy o jedną z najważniejszych nagród w przemyśle motoryzacyjnym.
Fiata Panda trzeciej generacji zakwalifikował się do ścisłego finału w walce o tytuł "AUTOBEST 2012". Tę prestiżową nagrodę przyznaje niezależne jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych ze Środkowej i Wschodniej Europy. Najmłodsze „dziecko" Fiata zostało jednym z pięciu finalistów w walce o tytuł najlepszego auta 2012 roku przyznawanego przez członków organizacji AUTOBEST. Rywalami nowej Pandy w starciu o pierwsze miejsce są Chevrolet Aveo, Ford Focus, Hyundai Elantra i Toyota Yaris.
"Przed nami jedna z najbardziej ekscytujących rywalizacji w historii konkursu AUTOBEST. Każdy z pięciu finalistów stanowi znakomitą ofertę skierowaną do europejskich kierowców. O wyborze zwycięzcy poinformujemy 15 grudnia 2011 roku" - powiedział Ilia Seliktar, przewodniczący kapituły AUTOBEST. O wygranej zdecyduje ilość punktów zdobytych w 13 kryteriach - stylistyka i parametry techniczne, prowadzenie, zużycie paliwa, wpływ na środowisko, przestronność. Będą też przyznane punkty za szczególne znaczenie na wschodzących rynkach Środkowej i Wschodniej Europy - m.in. za infrastrukturę sieci dystrybucji i łatwą dostępność części zamiennych oraz akcesoriów.
Trzecia generacja Pandy oferuje komfort, zaawansowanie technologiczne i bogate wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa.
Nadwozie o długości 365 cm, szerokości 164 cm i wysokości 155 cm to obszerne wnętrze, w którym swobodnie pomieści się pięć osób i jeden z największych bagażników w swoim segmencie. Dopracowano także funkcjonalność samochodu, dodając liczne schowki we wnętrzu kabiny i możliwość wielorakiej konfiguracji przednich i tylnych foteli.
Gama silników trzeciej generacji Pandy została wzbogacona o nowe, dwucylindrowe jednostki typu TwinAir, które zresztą kapituła AUTOBEST w zeszłym roku wyróżniła nagrodą "Technobest 2010".
Początkowo nowa Panda będzie oferowana z napędem na koła przednie, wersja 4x4 pojawi się nieco później.
Do wyboru przewidziano cztery silniki (0.9 TwinAir Turbo 85 KM , 0.9 TwinAir 65 KM, 1.2 Fire 69 KM oraz 1.3 Multijet II generacji o mocy 75 KM), trzy wersje wyposażenia, dziesięć kolorów nadwozia, cztery wersje wykończenia wnętrza, dwa rodzaje kołpaków na koła, lub felgi aluminiowe w rozmiarach 14" i 15". W sumie auto będzie można dostosować do indywidualnych upodobań w ponad 600 kombinacjach.
Nowość na liście wyposażenia to między innymi system nawigacyjno-rozrywkowy "Blue&Me TomTom LIVE". W pierwszym roku sprzedaży przewidziano także wprowadzenie nowego systemu automatycznego hamowania, który może zatrzymać samochód jadący z prędkością 30 km/h, jeżeli czujniki wykryją nagle pojawiającą się przeszkodę.
AUTOBEST to jedyna niezależna międzynarodowa organizacja skupiająca się na rynkach wschodzących. W jury zasiadają czołowi dziennikarze z 15 państw, które łącznie reprezentują ponad 300 mln klientów z Bułgarii, Cypru, Chorwacji, Czech, Grecji, Węgier, Macedonii, Polski, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Turcji i Ukrainy. AUTOBEST to druga największa w Europie niezależna kapituła motoryzacyjna. http://www.autobest.org/new/
Fiata Panda trzeciej generacji zakwalifikował się do ścisłego finału w walce o tytuł "AUTOBEST 2012". Tę prestiżową nagrodę przyznaje niezależne jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych ze Środkowej i Wschodniej Europy. Najmłodsze „dziecko" Fiata zostało jednym z pięciu finalistów w walce o tytuł najlepszego auta 2012 roku przyznawanego przez członków organizacji AUTOBEST. Rywalami nowej Pandy w starciu o pierwsze miejsce są Chevrolet Aveo, Ford Focus, Hyundai Elantra i Toyota Yaris.
"Przed nami jedna z najbardziej ekscytujących rywalizacji w historii konkursu AUTOBEST. Każdy z pięciu finalistów stanowi znakomitą ofertę skierowaną do europejskich kierowców. O wyborze zwycięzcy poinformujemy 15 grudnia 2011 roku" - powiedział Ilia Seliktar, przewodniczący kapituły AUTOBEST. O wygranej zdecyduje ilość punktów zdobytych w 13 kryteriach - stylistyka i parametry techniczne, prowadzenie, zużycie paliwa, wpływ na środowisko, przestronność. Będą też przyznane punkty za szczególne znaczenie na wschodzących rynkach Środkowej i Wschodniej Europy - m.in. za infrastrukturę sieci dystrybucji i łatwą dostępność części zamiennych oraz akcesoriów.
Nadwozie o długości 365 cm, szerokości 164 cm i wysokości 155 cm to obszerne wnętrze, w którym swobodnie pomieści się pięć osób i jeden z największych bagażników w swoim segmencie. Dopracowano także funkcjonalność samochodu, dodając liczne schowki we wnętrzu kabiny i możliwość wielorakiej konfiguracji przednich i tylnych foteli.
Gama silników trzeciej generacji Pandy została wzbogacona o nowe, dwucylindrowe jednostki typu TwinAir, które zresztą kapituła AUTOBEST w zeszłym roku wyróżniła nagrodą "Technobest 2010".
Początkowo nowa Panda będzie oferowana z napędem na koła przednie, wersja 4x4 pojawi się nieco później.
Do wyboru przewidziano cztery silniki (0.9 TwinAir Turbo 85 KM , 0.9 TwinAir 65 KM, 1.2 Fire 69 KM oraz 1.3 Multijet II generacji o mocy 75 KM), trzy wersje wyposażenia, dziesięć kolorów nadwozia, cztery wersje wykończenia wnętrza, dwa rodzaje kołpaków na koła, lub felgi aluminiowe w rozmiarach 14" i 15". W sumie auto będzie można dostosować do indywidualnych upodobań w ponad 600 kombinacjach.
Nowość na liście wyposażenia to między innymi system nawigacyjno-rozrywkowy "Blue&Me TomTom LIVE". W pierwszym roku sprzedaży przewidziano także wprowadzenie nowego systemu automatycznego hamowania, który może zatrzymać samochód jadący z prędkością 30 km/h, jeżeli czujniki wykryją nagle pojawiającą się przeszkodę.
AUTOBEST to jedyna niezależna międzynarodowa organizacja skupiająca się na rynkach wschodzących. W jury zasiadają czołowi dziennikarze z 15 państw, które łącznie reprezentują ponad 300 mln klientów z Bułgarii, Cypru, Chorwacji, Czech, Grecji, Węgier, Macedonii, Polski, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Turcji i Ukrainy. AUTOBEST to druga największa w Europie niezależna kapituła motoryzacyjna. http://www.autobest.org/new/
źródło: Fiat
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Nowy Fiat Panda w finale prestiżowego konkursu AUTOBEST
Nowy Fiat Panda w finale prestiżowego konkursu AUTOBEST
radush 2011-11-07 00:37
Włoscy koledzy nie próżnują i szykują dla nas hit za hitem, czego dowodem może być uznanie w konkursach takich jak ten. Panda zarówno we wcześniejszych generacjach jak i w tej jest swoistą królową swej klasy, której pozycję będzie bardzo ciężko podważyć, tym bardziej że "trójka" jest autem pod każdym względem świetnym i trzeba powiedzieć bezkonkurencyjnym, mimo straszeń VW UP!-em.
Nowy Fiat Panda w finale prestiżowego konkursu AUTOBEST
gregor79 2011-11-24 14:43
Czy ktoś może wie ile będzie spalała nowa wersja Pandy? Obcena wersja z silnikiem 1.2, 69 KM na trasie mieści sie w litrach benzyny. Jaki będzie jego następca?
Nowy Fiat Panda w finale prestiżowego konkursu AUTOBEST
radush 2011-12-14 22:44
Myślę że jeśli poszukasz to spokojnie znajdziesz te informacje w sieci. Szkoda że Pandzie nie udało się wygrać, jednak myślę że jej pozycja wyjściowa jest i tak wystarczająco mocna aby zatrzymać w swoich rękach fotel lidera po wejściu na rynek.
Podobne: Nowy Fiat Panda w finale prestiżowego konkursu AUTOBEST




Podobne galerie: Nowy Fiat Panda w finale prestiżowego konkursu AUTOBEST



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Fiat
Galerie zdjęć
Newsletter