Flota » Aktualności » Nowy rekord sprzedaży Nissana w Europie w 2011 roku

Nowy rekord sprzedaży Nissana w Europie w 2011 roku
issan potwierdził dziś ustanowienie nowego rekordu
sprzedaży w Europie. W 2011 roku marka zanotowała najwyższy w swojej
historii udział w regionalnym rynku i wzrost sprzedaży o ponad 140 000
egzemplarzy w porównaniu z 2010 rokiem.
Zobacz także: Nissan Qashqai - rodzinny crossover - galeria »W
roku kalendarzowym 2011 Nissan sprzedał w Europie 695 702 pojazdów, tj.
o całe 25% więcej niż wynosił poprzedni rekord z 2010 roku.
W
okresie od stycznia do grudnia udział Nissana w rynku także był
rekordowy i wynosił 3,7%, czyli o 0,6% więcej niż w 2010 roku. Bardzo
dobre grudniowe wyniki sprzedaży (57 493 egzemplarzy) oznaczają, że we
wszystkich miesiącach 2011 roku pojazdy Nissana sprzedawały się jeszcze
lepiej niż przed rokiem.
Wyniki
Nissana w 2011 roku potwierdzają konsekwentne dążenie firmy do celu,
jakim jest uzyskanie pozycji azjatyckiej marki sprzedającej najwięcej
pojazdów w Europie do 2016 roku i tym samym realizację średniookresowego
planu „Nissan Power 88" ogłoszonego w czerwcu ubiegłego roku.
Paul Willcox, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Mimo
poważnych wyzwań, przed jakimi stawaliśmy w 2011 roku, do których
należało katastrofalne w skutkach trzęsienie ziemi w Japonii, pozycja
Nissana w Europie jest silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Już
staliśmy się najpopularniejszą azjatycką marką na największych rynkach, w
tym w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Hiszpanii.Do
osiągnięcia takich wyników przyczynił się fakt, że nasze pojazdy w
zdefiniowanych na nowo segmentach są projektowane, konstruowane i
produkowane w Europie dla europejskich odbiorców. Około 70% pojazdów
sprzedawanych w regionie Nissan produkuje w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii
i Rosji, co gwarantuje, że oferta modeli jest dostosowana do
europejskich oczekiwań pod względem stylu, jakości, osiągów i
niezawodności.We
wspomnianych 70 procentach mieści się 430 000 egzemplarzy modeli
Qashqai i Juke wyprodukowanych w naszych zakładach w Sunderland w 2011
roku. Liczba ta ugruntowuje pozycję Nissana jako niekwestionowanego
czołowego producenta crossoverów - pojazdów z segmentu, w którym byliśmy
pionierem i pozostajemy liderem.Jesteśmy
także wiodącym producentem pojazdów elektrycznych, a w 2011 roku w
kolejnych europejskich krajach wprowadzaliśmy do sprzedaży model LEAF.
Ten rewolucyjny samochód przyciąga do marki Nissan coraz więcej klientów - nie tylko dlatego, że jest fantastycznym produktem, ale także jako dowód naszej innowacyjności i zaangażowania, z jakim staramy się wprowadzać nowe pomysły na rynek".Największy udział w sprzedaży w 2011 roku miały crossovery z fabryki w Sunderland. Sprzedaż Qashqaia przekroczyła 250 000 egzemplarzy (uwzględniając 7-miejsową wersję Qashqai+2), a JUKE w pierwszym pełnym roku jego produkcji znalazł ponad 123 000 nabywców.
Wyjątkowy popyt na crossovery Nissana sprawił, że zakłady w Sunderland odnotowały rekordowo wysoką produkcję, która wyniosła 480 485 egzemplarzy. W jubileuszowym 25. roku istnienia fabryki linia produkcyjna, na której powstają Qashqaie przez pełne 12 miesięcy pracowała w systemie 24-godzinnym.Udział nowej miejskiej Micry w sprzedaży przekroczył 75 000 sztuk, a popyt na sportowo-użytkowy model X-TRAIL wzrósł więcej niż trzykrotnie w ujęciu rok do roku, do 33 000 egzemplarzy.
Sprzedaż produkowanego w Barcelonie pickupa Navara zwiększyła się o 50% do ponad 23 000 sztuk. Van NV200 także produkowany w Hiszpanii znalazł ponad 17 000 nabywców.Na większości dużych europejskich rynków Nissan odnotował znaczący wzrost w 2011 roku. W Rosji, gdzie Nissan jest najpopularniejszym japońskim producentem, sprzedaż wzrosła aż o 75%, czyli o 60 000 egzemplarzy w stosunku do 2010 roku. Nissan opanował już około 5,5% rosyjskiego rynku, a od maja zakłady w Petersburgu pracują na trzy zmiany w związku z uruchomieniem w nich produkcji trzeciego modelu, którym jest Murano.
Duży wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku miał miejsce także w Wielkiej Brytanii (o 11%, do 107 000 egzemplarzy), a także we Francji (+31%), Niemczech (+18%) i Włoszech (+16%).
Paul Willcox dodał: Rok 2011 był bardzo udany dla marki Nissan w Europie. W naszych planach na 2012 rok i dalszą przyszłość zamierzamy rozszerzać obecność w regionie, nadal skupiając się na zaspakajaniu potrzeb klientów poprzez dostarczanie im tego, czego oczekują: unikatowych, atrakcyjnych i konkurencyjnych produktów oraz wysokiej jakości w relacjach z klientem, także w zakresie obsługi posprzedażnej.
Zobacz także: Nissan Qashqai - rodzinny crossover - galeria »
Ten rewolucyjny samochód przyciąga do marki Nissan coraz więcej klientów - nie tylko dlatego, że jest fantastycznym produktem, ale także jako dowód naszej innowacyjności i zaangażowania, z jakim staramy się wprowadzać nowe pomysły na rynek".Największy udział w sprzedaży w 2011 roku miały crossovery z fabryki w Sunderland. Sprzedaż Qashqaia przekroczyła 250 000 egzemplarzy (uwzględniając 7-miejsową wersję Qashqai+2), a JUKE w pierwszym pełnym roku jego produkcji znalazł ponad 123 000 nabywców.
Wyjątkowy popyt na crossovery Nissana sprawił, że zakłady w Sunderland odnotowały rekordowo wysoką produkcję, która wyniosła 480 485 egzemplarzy. W jubileuszowym 25. roku istnienia fabryki linia produkcyjna, na której powstają Qashqaie przez pełne 12 miesięcy pracowała w systemie 24-godzinnym.Udział nowej miejskiej Micry w sprzedaży przekroczył 75 000 sztuk, a popyt na sportowo-użytkowy model X-TRAIL wzrósł więcej niż trzykrotnie w ujęciu rok do roku, do 33 000 egzemplarzy.
Sprzedaż produkowanego w Barcelonie pickupa Navara zwiększyła się o 50% do ponad 23 000 sztuk. Van NV200 także produkowany w Hiszpanii znalazł ponad 17 000 nabywców.Na większości dużych europejskich rynków Nissan odnotował znaczący wzrost w 2011 roku. W Rosji, gdzie Nissan jest najpopularniejszym japońskim producentem, sprzedaż wzrosła aż o 75%, czyli o 60 000 egzemplarzy w stosunku do 2010 roku. Nissan opanował już około 5,5% rosyjskiego rynku, a od maja zakłady w Petersburgu pracują na trzy zmiany w związku z uruchomieniem w nich produkcji trzeciego modelu, którym jest Murano.
Duży wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku miał miejsce także w Wielkiej Brytanii (o 11%, do 107 000 egzemplarzy), a także we Francji (+31%), Niemczech (+18%) i Włoszech (+16%).
Paul Willcox dodał: Rok 2011 był bardzo udany dla marki Nissan w Europie. W naszych planach na 2012 rok i dalszą przyszłość zamierzamy rozszerzać obecność w regionie, nadal skupiając się na zaspakajaniu potrzeb klientów poprzez dostarczanie im tego, czego oczekują: unikatowych, atrakcyjnych i konkurencyjnych produktów oraz wysokiej jakości w relacjach z klientem, także w zakresie obsługi posprzedażnej.
źródło: Nissan
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy rekord sprzedaży Nissana w Europie w 2011 roku
Podobne: Nowy rekord sprzedaży Nissana w Europie w 2011 roku




Podobne galerie: Nowy rekord sprzedaży Nissana w Europie w 2011 roku



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Nissan
Galerie zdjęć
Newsletter