Flota  »  Aktualności  »  Nowy rekord sprzedaży Nissana w Europie w 2011 roku
Nissan Qashqai

Nowy rekord sprzedaży Nissana w Europie w 2011 roku

2012-01-16 - P. Grzelak     Tagi: Nissan, Rynek, Sprzedaż
issan potwierdził dziś ustanowienie nowego rekordu sprzedaży w Europie. W 2011 roku marka zanotowała najwyższy w swojej historii udział w regionalnym rynku i wzrost sprzedaży o ponad 140 000 egzemplarzy w porównaniu z 2010 rokiem.W roku kalendarzowym 2011 Nissan sprzedał w Europie 695 702 pojazdów, tj. o całe 25% więcej niż wynosił poprzedni rekord z 2010 roku. W okresie od stycznia do grudnia udział Nissana w rynku także był rekordowy i wynosił 3,7%, czyli o 0,6% więcej niż w 2010 roku. Bardzo dobre grudniowe wyniki sprzedaży (57 493 egzemplarzy) oznaczają, że we wszystkich miesiącach 2011 roku pojazdy Nissana sprzedawały się jeszcze lepiej niż przed rokiem. Wyniki Nissana w 2011 roku potwierdzają konsekwentne dążenie firmy do celu, jakim jest uzyskanie pozycji azjatyckiej marki sprzedającej najwięcej pojazdów w Europie do 2016 roku i tym samym realizację średniookresowego planu „Nissan Power 88" ogłoszonego w czerwcu ubiegłego roku.
Paul Willcox, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Mimo poważnych wyzwań, przed jakimi stawaliśmy w 2011 roku, do których należało katastrofalne w skutkach trzęsienie ziemi w Japonii, pozycja Nissana w Europie jest silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Już staliśmy się najpopularniejszą azjatycką marką na największych rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Hiszpanii.Do osiągnięcia takich wyników przyczynił się fakt, że nasze pojazdy w zdefiniowanych na nowo segmentach są projektowane, konstruowane i produkowane w Europie dla europejskich odbiorców. Około 70% pojazdów sprzedawanych w regionie Nissan produkuje w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji, co gwarantuje, że oferta modeli jest dostosowana do europejskich oczekiwań pod względem stylu, jakości, osiągów i niezawodności.We wspomnianych 70 procentach mieści się 430 000 egzemplarzy modeli Qashqai i Juke wyprodukowanych w naszych zakładach w Sunderland w 2011 roku. Liczba ta ugruntowuje pozycję Nissana jako niekwestionowanego czołowego producenta crossoverów - pojazdów z segmentu, w którym byliśmy pionierem i pozostajemy liderem.Jesteśmy także wiodącym producentem pojazdów elektrycznych, a w 2011 roku w kolejnych europejskich krajach wprowadzaliśmy do sprzedaży model LEAF.

Ten rewolucyjny samochód przyciąga do marki Nissan coraz więcej klientów - nie tylko dlatego, że jest fantastycznym produktem, ale także jako dowód naszej innowacyjności i zaangażowania, z jakim staramy się wprowadzać nowe pomysły na rynek".Największy udział w sprzedaży w 2011 roku miały crossovery z fabryki w Sunderland. Sprzedaż Qashqaia przekroczyła 250 000 egzemplarzy (uwzględniając 7-miejsową wersję Qashqai+2), a JUKE w pierwszym pełnym roku jego produkcji znalazł ponad 123 000 nabywców.

Wyjątkowy popyt na crossovery Nissana sprawił, że zakłady w Sunderland odnotowały rekordowo wysoką produkcję, która wyniosła 480 485 egzemplarzy. W jubileuszowym 25. roku istnienia fabryki linia produkcyjna, na której powstają Qashqaie przez pełne 12 miesięcy pracowała w systemie 24-godzinnym.Udział nowej miejskiej Micry w sprzedaży przekroczył 75 000 sztuk, a popyt na sportowo-użytkowy model X-TRAIL wzrósł więcej niż trzykrotnie w ujęciu rok do roku, do 33 000 egzemplarzy.

Sprzedaż produkowanego w Barcelonie pickupa Navara zwiększyła się o 50% do ponad 23 000 sztuk. Van NV200 także produkowany w Hiszpanii znalazł ponad 17 000 nabywców.Na większości dużych europejskich rynków Nissan odnotował znaczący wzrost w 2011 roku. W Rosji, gdzie Nissan jest najpopularniejszym japońskim producentem, sprzedaż wzrosła aż o 75%, czyli o 60 000 egzemplarzy w stosunku do 2010 roku. Nissan opanował już około 5,5% rosyjskiego rynku, a od maja zakłady w Petersburgu pracują na trzy zmiany w związku z uruchomieniem w nich produkcji trzeciego modelu, którym jest Murano.

Duży wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku miał miejsce także w Wielkiej Brytanii (o 11%, do 107 000 egzemplarzy), a także we Francji (+31%), Niemczech (+18%) i Włoszech (+16%).

Paul Willcox dodał: Rok 2011 był bardzo udany dla marki Nissan w Europie. W naszych planach na 2012 rok i dalszą przyszłość zamierzamy rozszerzać obecność w regionie, nadal skupiając się na zaspakajaniu potrzeb klientów poprzez dostarczanie im tego, czego oczekują: unikatowych, atrakcyjnych i konkurencyjnych produktów oraz wysokiej jakości w relacjach z klientem, także w zakresie obsługi posprzedażnej.



źródło: Nissan

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowy rekord sprzedaży Nissana w Europie w 2011 roku