Flota » Aktualności » Rekordowe wyniki sprzedaży grupy Renault w 2011

Rekordowe wyniki sprzedaży grupy Renault w 2011
Grupa Renault osiągnęła rekordową sprzedaż: 2,7 miliona sprzedanych samochodów i wzmacnia swoją pozycję na rynkach pozaeuropejskich (+43% samochodów sprzedanych poza Europą).
Pomimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych krajach Europy, Renault zajmuje drugą pozycję na rynku i już od 14 lat jest liderem na rynku samochodów dostawczych. 2011 to także rok, w którym na rynku pojawiły się samochody elektryczne dostępne dla każdego, na rynek weszły Renault Fluence Z.E i Renault Kangoo Z.E. - oświadczył Jérôme Stoll, dyrektor handlowy i dyrektor ds. samochodów dostawczych oraz dyrektor ds. operacji w regionie Europy. W 2011 Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 5,3% na rynkach pozaeuropejskich, głównie: Rosja (+40 %), Turcja (+13%), Ameryka Łacińska (+10%). W Europie rynek jest stabilny (-0,5%), a sytuacja w poszczególnych krajach jest zróżnicowana:
W Europie udziały Grupy w rynku osiągnęły 10,1%, a sprzedaż wyniosła 1.549.376 samochodów, co oznacza spadek sprzedaży o 5,7%.
Grupa kontynuowała rozwój również poza Europą na dynamicznych rynkach (wzrost o 6,2 %). Sprzedaż wzrosła tu o 19,2 %, do poziomu 1.172.686 samochodów, i obecnie stanowi 43% łącznej sprzedaży koncernu (w porównaniu do 37% w 2010 roku)Sprzedaż poszczególnych marek Grupy: marka Renault napędza wzrost Grupy
Pomimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych krajach Europy, Renault zajmuje drugą pozycję na rynku i już od 14 lat jest liderem na rynku samochodów dostawczych. 2011 to także rok, w którym na rynku pojawiły się samochody elektryczne dostępne dla każdego, na rynek weszły Renault Fluence Z.E i Renault Kangoo Z.E. - oświadczył Jérôme Stoll, dyrektor handlowy i dyrektor ds. samochodów dostawczych oraz dyrektor ds. operacji w regionie Europy. W 2011 Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 5,3% na rynkach pozaeuropejskich, głównie: Rosja (+40 %), Turcja (+13%), Ameryka Łacińska (+10%). W Europie rynek jest stabilny (-0,5%), a sytuacja w poszczególnych krajach jest zróżnicowana:
- Wzrost: Holandia (+16%), Niemcy (+9%), Austria (+9%), Belgia/Luksemburg (+5%)
- Spadek: Portugalia (-30%), Hiszpania (-17%), Włochy (-10%), Wielka Brytania (-2%), Francja (-1,3%)
Grupa kontynuowała rozwój również poza Europą na dynamicznych rynkach (wzrost o 6,2 %). Sprzedaż wzrosła tu o 19,2 %, do poziomu 1.172.686 samochodów, i obecnie stanowi 43% łącznej sprzedaży koncernu (w porównaniu do 37% w 2010 roku)Sprzedaż poszczególnych marek Grupy: marka Renault napędza wzrost Grupy
- Sprzedaż samochodów marki Renault wzrosła o 6,8% w porównaniu do 2010 roku. Z 2.260.694 sprzedanymi samochodami, marka stanowi 83% sprzedaży Grupy.
- Marka Dacia odnotowała niewielki spadek sprzedaży o 1,8%, głównie z powodu trudności zaopatrzeniowych związanych z tsunami. Możliwości produkcyjne, które od września były maksymalnie wykorzystywane, nie były w stanie skompensować spowolnienia produkcji z pierwszego półrocza.
- Sprzedaż marki Renault Samsung Motors spadła o 27%, do poziomu 118.135 pojazdów.
źródło: Renault
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rekordowe wyniki sprzedaży grupy Renault w 2011
Podobne: Rekordowe wyniki sprzedaży grupy Renault w 2011




Podobne galerie: Rekordowe wyniki sprzedaży grupy Renault w 2011



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć

