Flota  »  Aktualności  »  Rekordowe wyniki sprzedaży grupy Renault w 2011
Renault Kaleos

Rekordowe wyniki sprzedaży grupy Renault w 2011

2012-01-19 - P. Grzelak     Tagi: Renault, Rynek, Sprzedaż
Grupa Renault osiągnęła rekordową sprzedaż: 2,7 miliona sprzedanych samochodów i wzmacnia swoją pozycję na rynkach pozaeuropejskich (+43% samochodów sprzedanych poza Europą).

Pomimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych krajach Europy, Renault zajmuje drugą pozycję na rynku i już od 14 lat jest liderem na rynku samochodów dostawczych. 2011 to także rok, w którym na rynku pojawiły się samochody elektryczne dostępne dla każdego, na rynek weszły Renault Fluence Z.E i Renault Kangoo Z.E. - oświadczył Jérôme Stoll, dyrektor handlowy i dyrektor ds. samochodów dostawczych oraz dyrektor ds. operacji w regionie Europy. W 2011 Grupa odnotowała wzrost sprzedaży o 5,3% na rynkach pozaeuropejskich, głównie: Rosja (+40 %), Turcja (+13%), Ameryka Łacińska (+10%). W Europie rynek jest stabilny (-0,5%), a sytuacja w poszczególnych krajach jest zróżnicowana:
  • Wzrost: Holandia (+16%), Niemcy (+9%), Austria (+9%), Belgia/Luksemburg (+5%) 
  • Spadek: Portugalia (-30%), Hiszpania (-17%), Włochy (-10%), Wielka Brytania  (-2%), Francja (-1,3%)
Grupa Renault pobiła swój rekord z 2010 roku, dzięki sprzedaży 2.722.062 samochodów (wzrost o 3,6%, tj. o 94.697 pojazdów ), pomimo dużych trudności zaopatrzeniowych i problemów spowodowanych japońskim tsunami, które utrudniły sprzedaż do końca sierpnia. Udziały koncernu Renault w rynku światowym osiągają 3,6%.
W Europie udziały Grupy w rynku osiągnęły 10,1%, a sprzedaż wyniosła 1.549.376 samochodów, co oznacza spadek sprzedaży o 5,7%.

Grupa kontynuowała rozwój również poza Europą na dynamicznych rynkach (wzrost o 6,2 %). Sprzedaż wzrosła tu o 19,2 %, do poziomu 1.172.686 samochodów, i obecnie stanowi 43% łącznej sprzedaży koncernu (w porównaniu do 37% w 2010 roku)Sprzedaż poszczególnych marek Grupy: marka Renault napędza wzrost Grupy
  • Sprzedaż samochodów marki Renault wzrosła o 6,8% w porównaniu do 2010 roku. Z 2.260.694 sprzedanymi samochodami, marka stanowi 83% sprzedaży Grupy.
  • Marka Dacia odnotowała niewielki spadek sprzedaży o 1,8%, głównie z powodu trudności zaopatrzeniowych związanych z tsunami. Możliwości produkcyjne, które od września były maksymalnie wykorzystywane, nie były w stanie skompensować spowolnienia produkcji z pierwszego półrocza.
  • Sprzedaż marki Renault Samsung Motors spadła o 27%, do poziomu 118.135 pojazdów.



źródło: Renault

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rekordowe wyniki sprzedaży grupy Renault w 2011