Flota » Aktualności » Renault inwestuje 2,5 mln euro w rozbudowę Centalnego Magazynu w Cergy-Pontoise

Renault inwestuje 2,5 mln euro w rozbudowę Centalnego Magazynu w Cergy-Pontoise
2011-06-30 - P. Grzelak Tagi: Renault, Technologia, Rynek
Grupa Renault obchodzi 30-lecie otwarcia magazynu w Cergy-Pontoise, dzięki któremu marka osiąga wyniki w zakresie logistyki części i akcesoriów.
Grupa ta inwestuje także 2,5 mln euro w przebudowę swoich budynków w celu poprawy ergonomii pracy, zwiększenia wydajności logistycznej i zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony środowiska. Zamiarem Renault jest również zabezpieczenie przyszłości tej strategicznej inwestycji we Francji. Siedziba Renault w Cergy-Pontoise to modelowy przykład różnorodności społecznej: wśród pracowników są obywatele 17 krajów, na praktykach szkoli się 22 stażystów, a połowę zarządu stanowią kobiety.
Magazyn centralny Renault w Cergy-Pontoise wpisuje się w globalną strukturę i strategię logistyki produktów oferowanych przez Dział Obsługi Posprzedażnej: części zamiennych, różnego rodzaju produktów posprzedażnych, akcesoriów i produktów powiązanych — niezbędnych do konserwacji, naprawy i wyposażenia pojazdów wyprodukowanych przez marki należące do Grupy (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors). Centrum logistyczne zarządza 86 000 pozycji katalogowych i dziennie realizuje 45 000 zamówień z całego świata.
Aż 90 samochodów ciężarowych wjeżdża na teren magazynu każdego dnia i opuszcza go, aby za pośrednictwem platform dystrybucji dostarczyć towar do 450 punktów francuskiej sieci sprzedaży. Ponadto przesyłki są wysyłane do 31 innych magazynów na całym świecie: 15 w Europie i 16 poza Europą. Całkowita powierzchnia magazynowa wynosi 92 000 m2.
Celem inwestycji jest racjonalizacja ergonomii stanowisk pracy poprzez zoptymalizowaną organizację pracy. Wdrożenie usprawnionego systemu w nowych budynkach pozwoliło operatorom na przemieszczanie się zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej.
Operatorzy sterują platformą, która ustawia się na odpowiedniej wysokości naprzeciwko wybranych części. W ten sposób operatorzy nie muszą już schylać się lub podnosić ramion do góry, aby sięgnąć po potrzebne części.Tzw. picking (kompletowanie zamówienia poprzez umieszczenie części w odpowiednim pojemniku) na wysokości stał się ergonomiczny. W wyniku reorganizacji 40 000 z 86 000 pozycji katalogowych zmieni swój „adres”.
Przebudowa powierzchni magazynowej z korzyścią dla ludzi i środowiska naturalnego
Pojęcie zrównoważonego rozwoju zostało uwzględnione w ramach projektu Cergy 2012. W rezultacie zreorganizowano przepływ części pomiędzy poszczególnymi obszarami rozładunku, magazynowania i załadunku, a także zoptymalizowano prędkość zapełniania powierzchni magazynowej.W ramach projektu ponownie zaprojektowanych i przeorganizowanych zostanie wszystkich 5 obszarów magazynowych w 5 budynkach o przeznaczeniu logistycznym, jakie znajdują się na tym terenie. Rezygnacja z powierzchni wynajmowanych i grupowanie części bezpośrednio na miejscu pozwoli ograniczyć przepływ części, a tym samym również i pracowników. Przeprowadzono analizę wpływu na środowisko.W ramach inwestycji przewiduje się również modernizację systemu zarządzania ogrzewaniem w celu zwiększenia jego wydajności. Priorytetowo traktowane są lokalne i odnawialne źródła energii. W rezultacie ogrzewanie na terenie centralnego magazynu zapewnia najnowszej generacji kocioł na biomasę.W ten sposób zapewniono przyjazny dla środowiska charakter całego procesu, począwszy od produkcji aż po końcową utylizację.
Poza wspomnianą wcześniej inwestycją duży wpływ na zmniejszenie zużycia energii i surowców pierwotnych mają działania uświadamiające prowadzone wśród pracowników w ramach systemu koordynacji pracy zespołowej: zużycie wody i elektryczności zmniejszyło się o 7-10% w ciągu ostatnich 3 lat, co oznacza średnie zmniejszenie emisji CO2 o co najmniej 74 tony rocznieDział Logistyki Części i Akcesoriów zatrudnia 2800 pracowników i stanowi trzon Działu Obsługi Posprzedażnej na świecie.
Jego zadaniem jest zagwarantowanie dostępności i dystrybucji części oraz akcesoriów na całym świecie, przy zapewnieniu najwyższej jakości obsługi i najkrótszego terminu dostawy dla trzech marek należących do Grupy Renault: Renault, Dacii i Renault Samsung Motors.Dział ten oferuje najwyższej jakości obsługę w trosce o satysfakcję swoich klientów i w celu budowania więzi z klientem.
Każdego dnia milion części pochodzących od 1400 dostawców jest wysyłanych do 14 000 profesjonalnych klientów w Europie i do sieci klientów zaopatrywanych przez 170 importerów oraz ich filie na całym świecie.Powierzchnia magazynowa wykorzystywana przez ten dział to 405 000 m2 w trzech centrach magazynowych we Francji: w Cergy, Villeroy i Flins. Budowa otwartego w 2006 r. centrum w Villeroy w departamencie Yonne kosztowała 135 mln euro
Grupa ta inwestuje także 2,5 mln euro w przebudowę swoich budynków w celu poprawy ergonomii pracy, zwiększenia wydajności logistycznej i zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony środowiska. Zamiarem Renault jest również zabezpieczenie przyszłości tej strategicznej inwestycji we Francji. Siedziba Renault w Cergy-Pontoise to modelowy przykład różnorodności społecznej: wśród pracowników są obywatele 17 krajów, na praktykach szkoli się 22 stażystów, a połowę zarządu stanowią kobiety.
Magazyn centralny Renault w Cergy-Pontoise wpisuje się w globalną strukturę i strategię logistyki produktów oferowanych przez Dział Obsługi Posprzedażnej: części zamiennych, różnego rodzaju produktów posprzedażnych, akcesoriów i produktów powiązanych — niezbędnych do konserwacji, naprawy i wyposażenia pojazdów wyprodukowanych przez marki należące do Grupy (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors). Centrum logistyczne zarządza 86 000 pozycji katalogowych i dziennie realizuje 45 000 zamówień z całego świata.
Aż 90 samochodów ciężarowych wjeżdża na teren magazynu każdego dnia i opuszcza go, aby za pośrednictwem platform dystrybucji dostarczyć towar do 450 punktów francuskiej sieci sprzedaży. Ponadto przesyłki są wysyłane do 31 innych magazynów na całym świecie: 15 w Europie i 16 poza Europą. Całkowita powierzchnia magazynowa wynosi 92 000 m2.
Operatorzy sterują platformą, która ustawia się na odpowiedniej wysokości naprzeciwko wybranych części. W ten sposób operatorzy nie muszą już schylać się lub podnosić ramion do góry, aby sięgnąć po potrzebne części.Tzw. picking (kompletowanie zamówienia poprzez umieszczenie części w odpowiednim pojemniku) na wysokości stał się ergonomiczny. W wyniku reorganizacji 40 000 z 86 000 pozycji katalogowych zmieni swój „adres”.
Przebudowa powierzchni magazynowej z korzyścią dla ludzi i środowiska naturalnego
Pojęcie zrównoważonego rozwoju zostało uwzględnione w ramach projektu Cergy 2012. W rezultacie zreorganizowano przepływ części pomiędzy poszczególnymi obszarami rozładunku, magazynowania i załadunku, a także zoptymalizowano prędkość zapełniania powierzchni magazynowej.W ramach projektu ponownie zaprojektowanych i przeorganizowanych zostanie wszystkich 5 obszarów magazynowych w 5 budynkach o przeznaczeniu logistycznym, jakie znajdują się na tym terenie. Rezygnacja z powierzchni wynajmowanych i grupowanie części bezpośrednio na miejscu pozwoli ograniczyć przepływ części, a tym samym również i pracowników. Przeprowadzono analizę wpływu na środowisko.W ramach inwestycji przewiduje się również modernizację systemu zarządzania ogrzewaniem w celu zwiększenia jego wydajności. Priorytetowo traktowane są lokalne i odnawialne źródła energii. W rezultacie ogrzewanie na terenie centralnego magazynu zapewnia najnowszej generacji kocioł na biomasę.W ten sposób zapewniono przyjazny dla środowiska charakter całego procesu, począwszy od produkcji aż po końcową utylizację.
Poza wspomnianą wcześniej inwestycją duży wpływ na zmniejszenie zużycia energii i surowców pierwotnych mają działania uświadamiające prowadzone wśród pracowników w ramach systemu koordynacji pracy zespołowej: zużycie wody i elektryczności zmniejszyło się o 7-10% w ciągu ostatnich 3 lat, co oznacza średnie zmniejszenie emisji CO2 o co najmniej 74 tony rocznieDział Logistyki Części i Akcesoriów zatrudnia 2800 pracowników i stanowi trzon Działu Obsługi Posprzedażnej na świecie.
Jego zadaniem jest zagwarantowanie dostępności i dystrybucji części oraz akcesoriów na całym świecie, przy zapewnieniu najwyższej jakości obsługi i najkrótszego terminu dostawy dla trzech marek należących do Grupy Renault: Renault, Dacii i Renault Samsung Motors.Dział ten oferuje najwyższej jakości obsługę w trosce o satysfakcję swoich klientów i w celu budowania więzi z klientem.
Każdego dnia milion części pochodzących od 1400 dostawców jest wysyłanych do 14 000 profesjonalnych klientów w Europie i do sieci klientów zaopatrywanych przez 170 importerów oraz ich filie na całym świecie.Powierzchnia magazynowa wykorzystywana przez ten dział to 405 000 m2 w trzech centrach magazynowych we Francji: w Cergy, Villeroy i Flins. Budowa otwartego w 2006 r. centrum w Villeroy w departamencie Yonne kosztowała 135 mln euro
źródło: Renault
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Renault inwestuje 2,5 mln euro w rozbudowę Centalnego Magazynu w Cergy-Pontoise
Podobne: Renault inwestuje 2,5 mln euro w rozbudowę Centalnego Magazynu w Cergy-Pontoise



Podobne galerie: Renault inwestuje 2,5 mln euro w rozbudowę Centalnego Magazynu w Cergy-Pontoise



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Galerie zdjęć
Newsletter