Flota  »  Aktualności  »  Renault poprawia wizerunek przemysłu samochodowego
Renault Fluence

Renault poprawia wizerunek przemysłu samochodowego

2011-06-28 - P. Grzelak     Tagi: Renault, Technologia, Rynek
Renault, jako jedna z czołowych firm pod względem inwestycji w nowatorskie rozwiązania w zakresie mobilności, w dniach 22-25 czerwca wzięło udział w forum zorganizowanym przez ACEA pod hasłem „Our Future Mobility Now” w muzeum Autoworld w Brukseli.

W dyskusjach na temat przyszłości mobilności i transportu, prowadzonych z przedstawicielami wiodących firm przemysłu samochodowego i organów UE, wzięło udział 46 młodych Europejczyków wybranych w ramach projektu ACEA spośród chętnych z 15 krajów. Delegacji Renault przewodzili: Claire Martin, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej Renault, która kieruje również Fundacją Renault, Rémi Bastien, dyrektor ds. badań, studiów zaawansowanych i inżynierii materiałowej oraz Patrick Hoffstetter, dyrektor ds. strategii cyfrowej. Towarzyszyło im trzech studentów realizujących programy nauczania wspierane przez Fundację Renault. Takie działanie wpisuje się w ambitny plan rekrutacji przewidziany na 2011 r. przez Renault, które łącznie we wszystkich działach zamierza zatrudnić 1500 osób na stałą umowę o pracę, w tym 400 młodych inżynierów zaraz po studiach na stanowiska inżynierskie i produkcyjne.

Rekrutacji towarzyszą starania na rzecz przyciągnięcia do firmy młodych osób, które jeszcze nie podjęły swojej pierwszej pracy dzięki ofercie praktyk połączonych z zajęciami teoretycznymi.
W ten sposób młodzi ludzie dostają możliwość zdobycia rzeczywistych umiejętności zawodowych i odkrycia szerokiej gamy ofert pracy jakie daje Renault. Do końca 2011 r. firma zamierza zatrudnić na takich zasadach 2700 osób, a w planach jest osiągnięcie poziomu 5% zatrudnienia według tego modelu wśród całkowitej liczby pracowników do 2013 r.Ponadto udział Patricka Hoffstettera jest przejawem chęci znalezienia się wśród liderów w dziedzinie Internetu, który jest najwygodniejszym sposobem komunikacji wśród młodych osób.

W ramach wystawy towarzyszącej forum ACEA Renault zaprezentowało:
  • wersję demonstracyjną Carminat TomTom® Live (najtańszy na rynku system zintegrowanej nawigacji podłączony do Internetu),
  • wersję „see-through" samochodu elektrycznego Fluence Z.E. (przekrój pojazdu pozwalający zobaczyć jego wnętrze),
  • silnik Energy TCe Concept.
Firma Renault rozwija gamę ogólnodostępnych pojazdów elektrycznych, dając wyraz swemu zaangażowaniu na rzecz środowiska.Od 1995 r. Renault realizuje politykę ochrony środowiska, która uwzględnia skutki wpływu na środowisko wszystkich działań firmy na każdym etapie cyklu życia pojazdu. Kryteria przyznawania znaku Renault eco2, który powstał w 2007 r., zostały w tym roku zaostrzone.

Otrzymają go najbardziej ekologiczne i ekonomiczne samochody z gamy Renault spełniające poniższe wymagania: zostały wyprodukowane w zakładzie posiadającym certyfikat ISO 14001, emitują poniżej 120 g CO2/km lub są zasilane biopaliwem, a ilość zastosowanych w nich tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu wynosi ponad 7%.Ponadto w trosce o przyszłość Renault wyznaczyło sobie ambitny cel związany z ociepleniem klimatycznym, który przedstawiono w planie strategicznym „Renault 2016 - Drive the Change”: redukcja śladu węglowego o 10% do 2013 r. i o kolejne 10% w latach 2013-2016.



źródło: Renault

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Renault poprawia wizerunek przemysłu samochodowego