Flota  »  Aktualności  »  Renault wprowadza silniki typu Energy do modelu Master
Renault Master

Renault wprowadza silniki typu Energy do modelu Master

2013-03-01 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Renault, Technologia, Renault Master, Silnik, Zużycie paliwa
Od chwili debiutu w roku 2010 Renault Master jest wyposażony w silnik M9T. Jest to jednostka napędowa zaprojektowana specjalnie na potrzeby dużych vanów i produkowana jest w zakładach Renault w Cleon, we Francji. Jej pojemność skokowa wynosi 2,3 litra, natomiast moc maksymalną określono na 100, 125 lub 150 KM, w zależności od wariantu. Z początkiem roku 2013 w dwóch słabszych wariantach wprowadzono nowe technologie, który pozwoliły nadać im przydomek Energy. Oznacza się nim w gamie Renault pojazdy, w których postanowiono szczególny nacisk na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Otrzymaliśmy więc Energy dCi 100 oraz Energy dCi 125. Zmodernizowane silniki wyróżniają się przede wszystkimi dwoma systemami. Pierwszym z nich jest Energy Smart Management, odpowiedzialny za inteligentne zarządzanie energią. Jego zadaniem jest odzyskiwanie energii towarzyszącej hamowaniu i zwalnianiu. Dzięki temu alternator jest wykorzystywany tylko w fazie optymalnego poboru. Drugim jest natomiast układ Stop&Start, którego działania nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć.
Renault obiecuje, że dzięki zastosowaniu powyższych rozwiązań, zużycie paliwa modelu Master może ulec zmniejszeniu o nawet 0,4 litra na 100 km oraz do zmniejszenia emisji CO2 o 10 g na km. Tym samym standardowy van L2H2 o mocy 125 KM powinien emitować zaledwie 195 g CO2 na km i spalać 7,4 litra paliwa na 100 km.



źródło: Renault

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Renault wprowadza silniki typu Energy do modelu Master