Flota  »  Aktualności  »  Rok sukcesów marki Alfa Romeo w Polsce
Alfa Romeo Giulietta

Rok sukcesów marki Alfa Romeo w Polsce

2012-01-31 - P. Grzelak     Tagi: Alfa Romeo, Rynek, Sprzedaż
Rok 2011 był bardzo pomyślny dla marki Alfa Romeo, której udział rynkowy w Europie, dzięki sukcesowi modelu Giulietta wzrósł z 0,8 do 1%.

Giulietta osiągnęła odpowiednio: w Europie udział w rynku na poziomie 2,8% oraz we Włoszech aż 14,5% w segmencie hatchbacków i jest to najlepszy, jak dotąd, uzyskany wynik przez Alfę Romeo w tym segmencie rynkowym.
 
Konkrety są następujące: w roku 2011 zarejestrowano około 80.000 samochodów Giulietta w Europie, z czego 45% (ok. 35.000) w samych tylko Włoszech. Najwyższą liczbę rejestracji na rynkach zagranicznych Alfa Romeo Giulietta osiągnęła we Francji (ponad 9.200 szt.), Wielkiej Brytanii (ponad 7.000 szt.) oraz w Niemczech (ponad 6.300 szt.). W Polsce „Alfiści” zakupili 927 szt. tego modelu, a marka Alfa Romeo odnotowała wzrost sprzedaży o 38%.  Od czasu premiery, napływające z całego świata zamówienia opiewają już na niemal 140.000 pojazdów. Preferowane są wersje modelowe droższe, ale bardzo dobrze wyposażone: Distinctive i Exclusive, które wybiera około 90% Klientów. Pod względem jednostek napędowych, powodzeniem cieszą się wersje o wyższej mocy. I tak przykładowo, silnik 1.4 MutiAir o mocy 170 KM stanowi 15% zamówień, tj. 7 razy więcej, niż przeciętna dla segmentu w tej kategorii mocy.

Najpopularniejszym silnikiem pozostaje wciąż 105-konny MulitiJet 1.6, montowany w 35% sprzedawanych samochodów.
Najczęściej wybieranym kolorem nadwozia jest biały Ghiaccio White, zapamiętany zapewne z reklam multimedialnych, który cieszy się popularnością 35% nabywców, podczas gdy kolor czerwony − tak „esencjonalny” dla gamy markowej Alfy, stanowi około 6% sprzedaży. Mówiąc o kolorze czerwonym, należy podkreślić zainteresowanie pakietami sportowymi w gamie Giulietty, które zamawia prawie połowa spośród Klientów kupujących wersje modelowe Distinctive i  Exclusive.

Alfa Romeo Giulietta podbiła „z miejsca” serca szerokiej i zróżnicowanej Klienteli. Nabywca Giulietty ma przeciętnie 40 lat i wykształcenie średnie/wyższe, a jedna piąta kupujących stanowią kobiety (zgodnie z ogólnym trendem rynkowym).Osoby posiadające rodzinę stanowią nieco ponad połowę Użytkowników − w porównaniu ze średnią segmentu wynoszącą 20%. Ostatnie dwie wartości ilustrują swoistą inwersję trendu docelowego Alfy Romeo, co świadczy o wielkim uznaniu Klienteli dla elegancji i funkcjonalności tego samochodu.



źródło: Alfa Romeo

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Rok sukcesów marki Alfa Romeo w Polsce

Rok sukcesów marki Alfa Romeo w Polsce
radush 2012-02-11 16:44
Patrząc na samochody które oferuje Panda nie można pomyśleć inaczej niż właśnie sukces. Piękno, solidność, charakter, oryginalność i masa innych cech które czynią z Alf samochody jedyne w swoim rodzaju. Jak widać w innych krajach jeszcze lepiej poznali się na Alfie, ale cieszące jest że w Polsce ta świetna marka cieszy się sporą popularnością.