Flota  »  Aktualności  »  Scania wprowadza nowe silniki SCR - ma być taniej i trwalej
			
			
			
			 
									
					
					Scania wprowadza nowe silniki SCR - ma być taniej i trwalej
							2012-06-29 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Eksploatacja, Ciężarówki, Scania, Silniki
						
						
						Oferta Scania powiększyła się o pojazdy z silnikami 9- i 13-litrowymi wyposażonymi w pompowtryskiwacze PDE i układ SCR. Ich głównym atutem ma być duża tolerancja na paliwo o większej zawartości siarki oraz bardzo jego zużycie.
Nowe silniki pojawiają się w miejsce 9- i 12-litrowych silników Euro 5 z SCR dotychczas oferowanych przez Scania. Główną zaletą silników jest ich prosta budowa, duża wytrzymałość oraz odporność na paliwo o zwiększonej ilości siarki. Paliwo takie jest nadal popularne w Rosji i krajach Europy Wschodniej. Blok cylindrów tak jak w przypadku silników XPI posiada pojemność 9 lub 13 dm3. Średnica cylindra jest taka sama i wynosi 130 mm. Silniki 9-litrowe mają skok tłoka 140 mm, a 13-litrowe - 160 mm. W 13-litrowych silnikach DC13 wał karbowy jest większej średnicy i wytrzymalszy. Został podparty powiększonymi łożyskami głównymi. Powiększeniu uległa również pojemność układu smarowania. Tłoki wyposażono w nowy pierścień zgarniający (taki jak w silniku Scania 730 KM). Dzięki zastosowaniu nowego sposobu obróbki cieplnej gładzi cylindrów podwyższona została ich wytrzymałość, co ma skutkować ograniczeniem zużycia oleju i lepszym smarowaniem. W porównaniu z wcześniejszym silnikiem 12-litrowym z SCR kolektor wydechowy jest sztywniejszy i lepiej uszczelniony. Wprost z silników XPI został natomiast przeniesiony sterowany elektronicznie wentylator. Pompa płynu chłodzącego ma mocniejsze łożysko i obudowę. Dzięki tym rozwiązaniom i zwartej konstrukcji silnika układ chłodzenia zyskał dodatkową wydajność, a pod niską kabiną P może być zamontowany silnik o mocy nawet 440 KM.
	
	
	
	
						Z myślą o większej trwałości układu zasilania ciśnienie w układzie wtryskowym ograniczono do 1800 bar. Panujące w układzie wtryskowym niskie ciśnienie podwyższane jest do pożądanej wysokości dopiero w pompowtryskiwaczu. Scania obiecuje także, że poprawiona została skuteczność hamulca wydechowego, zwłaszcza w niskim i średnim zakresie obrotów.
			
					
					
Nowe silniki pojawiają się w miejsce 9- i 12-litrowych silników Euro 5 z SCR dotychczas oferowanych przez Scania. Główną zaletą silników jest ich prosta budowa, duża wytrzymałość oraz odporność na paliwo o zwiększonej ilości siarki. Paliwo takie jest nadal popularne w Rosji i krajach Europy Wschodniej. Blok cylindrów tak jak w przypadku silników XPI posiada pojemność 9 lub 13 dm3. Średnica cylindra jest taka sama i wynosi 130 mm. Silniki 9-litrowe mają skok tłoka 140 mm, a 13-litrowe - 160 mm. W 13-litrowych silnikach DC13 wał karbowy jest większej średnicy i wytrzymalszy. Został podparty powiększonymi łożyskami głównymi. Powiększeniu uległa również pojemność układu smarowania. Tłoki wyposażono w nowy pierścień zgarniający (taki jak w silniku Scania 730 KM). Dzięki zastosowaniu nowego sposobu obróbki cieplnej gładzi cylindrów podwyższona została ich wytrzymałość, co ma skutkować ograniczeniem zużycia oleju i lepszym smarowaniem. W porównaniu z wcześniejszym silnikiem 12-litrowym z SCR kolektor wydechowy jest sztywniejszy i lepiej uszczelniony. Wprost z silników XPI został natomiast przeniesiony sterowany elektronicznie wentylator. Pompa płynu chłodzącego ma mocniejsze łożysko i obudowę. Dzięki tym rozwiązaniom i zwartej konstrukcji silnika układ chłodzenia zyskał dodatkową wydajność, a pod niską kabiną P może być zamontowany silnik o mocy nawet 440 KM.
źródło: Samar; foto: Scania
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Scania wprowadza nowe silniki SCR - ma być taniej i trwalej
Podobne: Scania wprowadza nowe silniki SCR - ma być taniej i trwalej
				 Michelin prezentuje piątą generację opon o obniżonym oporze toczenia »
Michelin prezentuje piątą generację opon o obniżonym oporze toczenia »
					
					 Michelin wprowadza nowy system nazewnictwa opon do samochodów ciężarowych »
Michelin wprowadza nowy system nazewnictwa opon do samochodów ciężarowych »
					
					 Video: Volvo Trucks opracowało system I-See, który zadba o niskie spalanie na wzniesieniach »
Video: Volvo Trucks opracowało system I-See, który zadba o niskie spalanie na wzniesieniach »
					
					 Iveco i FPT Industrial stawiają czoła normie Euro 6 w rewolucyjny sposób »
Iveco i FPT Industrial stawiają czoła normie Euro 6 w rewolucyjny sposób »
					
				Podobne galerie: Scania wprowadza nowe silniki SCR - ma być taniej i trwalej
				 Scania serii P: lekki, zwrotny i ekonomiczny »
Scania serii P: lekki, zwrotny i ekonomiczny »
					
					 Scania serii G: na długie dystanse i na budowę »
Scania serii G: na długie dystanse i na budowę »
					
					 Koncepcyjne ciężarówki Audi z napędem elektrycznym »
Koncepcyjne ciężarówki Audi z napędem elektrycznym »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
 Scania serii R
Scania serii R Scania serii R
Scania serii R Scania serii G
Scania serii G Scania serii G
Scania serii G Scania serii P
Scania serii P Scania serii P
Scania serii P 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Ford GT według GeigerCars
Ford GT według GeigerCars  Toyota Highlander Hybrid model 2011
Toyota Highlander Hybrid model 2011  Tapety Hyundai
Tapety Hyundai  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących 
 
			
 
 
			