Flota » Aktualności » Scania wprowadza nowe silniki SCR - ma być taniej i trwalej

Scania wprowadza nowe silniki SCR - ma być taniej i trwalej
2012-06-29 - F. Bednarkiewicz Tagi: Eksploatacja, Ciężarówki, Scania, Silniki
Oferta Scania powiększyła się o pojazdy z silnikami 9- i 13-litrowymi wyposażonymi w pompowtryskiwacze PDE i układ SCR. Ich głównym atutem ma być duża tolerancja na paliwo o większej zawartości siarki oraz bardzo jego zużycie.
Nowe silniki pojawiają się w miejsce 9- i 12-litrowych silników Euro 5 z SCR dotychczas oferowanych przez Scania. Główną zaletą silników jest ich prosta budowa, duża wytrzymałość oraz odporność na paliwo o zwiększonej ilości siarki. Paliwo takie jest nadal popularne w Rosji i krajach Europy Wschodniej. Blok cylindrów tak jak w przypadku silników XPI posiada pojemność 9 lub 13 dm3. Średnica cylindra jest taka sama i wynosi 130 mm. Silniki 9-litrowe mają skok tłoka 140 mm, a 13-litrowe - 160 mm. W 13-litrowych silnikach DC13 wał karbowy jest większej średnicy i wytrzymalszy. Został podparty powiększonymi łożyskami głównymi. Powiększeniu uległa również pojemność układu smarowania. Tłoki wyposażono w nowy pierścień zgarniający (taki jak w silniku Scania 730 KM). Dzięki zastosowaniu nowego sposobu obróbki cieplnej gładzi cylindrów podwyższona została ich wytrzymałość, co ma skutkować ograniczeniem zużycia oleju i lepszym smarowaniem. W porównaniu z wcześniejszym silnikiem 12-litrowym z SCR kolektor wydechowy jest sztywniejszy i lepiej uszczelniony. Wprost z silników XPI został natomiast przeniesiony sterowany elektronicznie wentylator. Pompa płynu chłodzącego ma mocniejsze łożysko i obudowę. Dzięki tym rozwiązaniom i zwartej konstrukcji silnika układ chłodzenia zyskał dodatkową wydajność, a pod niską kabiną P może być zamontowany silnik o mocy nawet 440 KM.
Z myślą o większej trwałości układu zasilania ciśnienie w układzie wtryskowym ograniczono do 1800 bar. Panujące w układzie wtryskowym niskie ciśnienie podwyższane jest do pożądanej wysokości dopiero w pompowtryskiwaczu. Scania obiecuje także, że poprawiona została skuteczność hamulca wydechowego, zwłaszcza w niskim i średnim zakresie obrotów.
Nowe silniki pojawiają się w miejsce 9- i 12-litrowych silników Euro 5 z SCR dotychczas oferowanych przez Scania. Główną zaletą silników jest ich prosta budowa, duża wytrzymałość oraz odporność na paliwo o zwiększonej ilości siarki. Paliwo takie jest nadal popularne w Rosji i krajach Europy Wschodniej. Blok cylindrów tak jak w przypadku silników XPI posiada pojemność 9 lub 13 dm3. Średnica cylindra jest taka sama i wynosi 130 mm. Silniki 9-litrowe mają skok tłoka 140 mm, a 13-litrowe - 160 mm. W 13-litrowych silnikach DC13 wał karbowy jest większej średnicy i wytrzymalszy. Został podparty powiększonymi łożyskami głównymi. Powiększeniu uległa również pojemność układu smarowania. Tłoki wyposażono w nowy pierścień zgarniający (taki jak w silniku Scania 730 KM). Dzięki zastosowaniu nowego sposobu obróbki cieplnej gładzi cylindrów podwyższona została ich wytrzymałość, co ma skutkować ograniczeniem zużycia oleju i lepszym smarowaniem. W porównaniu z wcześniejszym silnikiem 12-litrowym z SCR kolektor wydechowy jest sztywniejszy i lepiej uszczelniony. Wprost z silników XPI został natomiast przeniesiony sterowany elektronicznie wentylator. Pompa płynu chłodzącego ma mocniejsze łożysko i obudowę. Dzięki tym rozwiązaniom i zwartej konstrukcji silnika układ chłodzenia zyskał dodatkową wydajność, a pod niską kabiną P może być zamontowany silnik o mocy nawet 440 KM.
źródło: Samar; foto: Scania
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Scania wprowadza nowe silniki SCR - ma być taniej i trwalej
Podobne: Scania wprowadza nowe silniki SCR - ma być taniej i trwalej




Podobne galerie: Scania wprowadza nowe silniki SCR - ma być taniej i trwalej



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter