Flota » Aktualności » Skoda po raz czwarty zostaje liderem rynku motoryzacyjnego Polsce

Skoda po raz czwarty zostaje liderem rynku motoryzacyjnego Polsce
Skoda po raz czwarty została liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. W poprzednich latach tytuł ten trafił do Skody w 2005, 2006 i 2009 roku. Marka Skoda nieprzerwanie od dziesięciu lat plasuje się w pierwszej trójce, jeśli chodzi o roczne wyniki sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce.
Zobacz także: Skoda Superb Combi - galeria »W 2010 roku Skoda wyprzedziła drugiego w zestawieniu Volkswagena o prawie 10 tys. sprzedanych samochodów. Na trzeciej pozycji znalazł się Ford, a Fiat, który w 2009 roku zajmował drugie miejsce, w 2010 spadł na czwarte. Trzecia w 2009 roku Toyota, w 2010 znalazła się dopiero na 5. miejscu.
Sprzedaż aut w Polsce wg. marek w roku 2010
Maciej Michalik, Dyrektor Działu Marketingu Skoda Auto Polska S.A.
Komentując wyniki sprzedaży, Łukasz Zadworny - Członek Zarządu Skoda Auto Polska S.A. powiedział: „Bardzo cieszę się z uzyskanego poziomu sprzedaży w minionym roku. Realizujemy swoją strategię, która jest efektywna, ale przede wszystkim jest długookresowa. Oznacza to, że już dzisiaj myślimy w perspektywie tego, co wydarzy się na polskim rynku motoryzacyjnym za 2 - 3 lata.”
„Jeżeli miałbym krótko wskazać kluczowe czynniki sukcesu marki w roku 2010, to z pewnością zwróciłbym uwagę na szerszą paletę modelową Skody. W naszym asortymencie w roku 2010 pojawił się przede wszystkim Superb Combi. W odpowiedzi na sukcesy sportowe rajdowej Fabii S2000 - wprowadziliśmy na rynek Skodę Fabia RS.Bardzo ważnym momentem było oczywiście pojawienie się odświeżonych modeli Fabii oraz Roomstera. Warto również podkreślić ofertę Skody dotyczącą modeli z homologacją ciężarową, którą zaproponowaliśmy klientom instytucjonalnym i przedsiębiorcom. Jestem przekonany, że w pełni wykorzystaliśmy potencjał rynku, przygotowując najbardziej atrakcyjną i najszerszą ofertę. Co ciekawe, to właśnie Octavia była najchętniej kupowanym w 2010 roku flotowym modelem w Polsce.”Według wstępnych danych rynkowych prezentowanych przez SAMAR, sprzedaż w wysokości 37 785 aut dała marce Skoda 11,33% udziału w rynku, dzięki czemu udało się wyprzedzić Volkswagena o 9 917 szt. sprzedanych samochodów (prawie 3 punkty procentowe przewagi). Tak wysoką różnicę pomiędzy liderem rynku, a marką na drugiej pozycji zanotowano ostatnio w 2004 roku. Skoda została nie tylko liderem sprzedaży za 2010 rok, ale również w każdym z miesięcznych rankingów zajmowała pierwsze miejsce.Maciej Michalik, Dyrektor Działu Marketingu Skoda Auto Polska S.A. powiedział: „Miniony rok był dla nas bardzo owocny. Zrealizowaliśmy wiele projektów marketingowych, z których kilka było pionierskimi na rynku reklamowym w Polsce. Warto wspomnieć choćby zastosowanie w jednym z projektów techniki video mappingu, czy emisję interaktywnej reklamy telewizyjnej, wykorzystującej tzw. roadblocking, za którą otrzymaliśmy Brązowego Lwa na 57. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions.
Projekty związane z programem rekomendacji Skody ‘Wiesz co dobre!’, czy stworzenie nowej platformy komunikacji Szkoły Auto, polegającej na poszukiwali najciekawszych i jednocześnie najefektywniejszych praktyk motoryzacyjnych w całej Europie - to kolejne przykłady działań, których się podjęliśmy w minionym roku. Wszystkie przeprowadzane przez nas akcje mają na celu wzmocnienie wizerunku marki, cieszymy się z ich skuteczności.
Oprócz coraz bogatszego portfolio modeli samochodów, jak i nowoczesnych rozwiązań technologicznych (silniki TSI, TDI - spełniające normy emisji spalin EU5), także liczne programy promocyjno/upustowe już kolejny rok z rzędu zagwarantowały nam pierwsze miejsce na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce.”
Zobacz także: Skoda Superb Combi - galeria »


Projekty związane z programem rekomendacji Skody ‘Wiesz co dobre!’, czy stworzenie nowej platformy komunikacji Szkoły Auto, polegającej na poszukiwali najciekawszych i jednocześnie najefektywniejszych praktyk motoryzacyjnych w całej Europie - to kolejne przykłady działań, których się podjęliśmy w minionym roku. Wszystkie przeprowadzane przez nas akcje mają na celu wzmocnienie wizerunku marki, cieszymy się z ich skuteczności.
Oprócz coraz bogatszego portfolio modeli samochodów, jak i nowoczesnych rozwiązań technologicznych (silniki TSI, TDI - spełniające normy emisji spalin EU5), także liczne programy promocyjno/upustowe już kolejny rok z rzędu zagwarantowały nam pierwsze miejsce na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce.”
źródło: Skoda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Skoda po raz czwarty zostaje liderem rynku motoryzacyjnego Polsce
Podobne: Skoda po raz czwarty zostaje liderem rynku motoryzacyjnego Polsce




Podobne galerie: Skoda po raz czwarty zostaje liderem rynku motoryzacyjnego Polsce



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Skoda
Newsletter
Galerie zdjęć

