Flota  »  Aktualności  »  Solaris liderem rynku autobusowego
Solaris liderem rynku autobusowego

Solaris liderem rynku autobusowego

2008-03-10 - P. Łukasiewicz     Tagi: Plebiscyty
W 2007 roku Solaris został niepodważalnym liderem polskiego rynku autobusowego. Producent z podpoznańskiego Bolechowa sprzedał w Polsce 302 autobusy, zajmując tym samym pierwsze miejsce z ponad 23% udziałem w rynku.

Dla spółki był to równie udany rok w eksporcie. Poza granice kraju sprzedanych zostało 400 pojazdów marki Solaris. Całkowita sprzedaż firmy w roku 2007 wyniosła 702 pojazdy co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2006 aż o 20%. W 2007 roku z fabryki Solarisa wyjechały 702 pojazdy. Jest to w dwunastoletniej działalności spółki najlepszy rok mierzony liczbą sprzedanych pojazdów. Dla porównania w roku 2006 firma sprzedała 579 autobusów, a dwa lata wcześniej 610.

W roku 2007 do polskich klientów trafiły 302 autobusy i trolejbusy. Klienci zagraniczni z 12 różnych europejskich państw kupili łącznie 400 pojazdów marki Solaris. Tradycyjnie już największą część sprzedaży stanowiły niskopodłogowe autobusy miejskie Solaris Urbino (656 sztuk). Trolejbusów Solaris Trollino zostało sprzedanych 35, a autokarów Solaris Vacanza 11, wśród których były 4 autokary specjalne, pełniące funkcję mobilnych stacji do poboru krwi.
Solaris liderem na rynku polskim
W roku 2007 Solaris został niepodważalnym liderem polskiego rynku autobusowego. Sprzedając polskim przewoźnikom łącznie 302 autobusy, wyprzedził wszystkich swoich konkurentów. Po raz pierwszy w historii swojej działalności Solaris objął pierwsze miejsce nie tylko w kategorii autobusów miejskich, ale także wszystkich kategorii łącznie, tj. autobusów miejskich, międzymiastowych i turystycznych.

W polskim rynku autobusowym udział Solarisa wyniósł ponad 23%. Rozpatrując tylko segment autobusów miejskich, udziały te wzrastają aż do 44%.

Największą liczbę Solarisów Urbino zakupiły w ubiegłym roku Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie (150 sztuk). Nie były to jedyne nowe autobusy ze znakiem jamnika jakie pojawiły się w ubiegłym roku na stołecznych ulicach. Prywatny przewoźnik firma Mobilis z Warszawy, kupiła w 2007 roku 53 Solarisy.

W segmencie autobusów turystycznych Solaris w minionym roku sprzedał 6 autokarów Vacanza. Ich odbiorcami były: Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, firma Itaka (3 sztuki) oraz firmy przewozowe Heltour i Selment. Na uwagę zasługuje fakt, że Solaris wyrósł w Polsce na czołowego dostawcę specjalnych autokarów przeznaczonych do poboru krwi. W podsumowywanym okresie, autokary nazywane „krwiopijcami”, budowane na bazie Solarisa Vacanza, zakupiły Regionalne Centra Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Poznania, Gdańska i Katowic.

„Bardzo życzylibyśmy sobie aby ten trend na rynku polskim udało się utrzymać również w roku 2008. To wszystko zależy jednak od naszych klientów i ich zasobów finansowych przeznaczonych na odnawianie taborów autobusowych. Należy jednak przypuszczać, że zbliżające się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w roku 2012, będą motorem napędowym koniunktury również w branży komunikacji publicznej - komentuje Krzysztof Olszewski prezes Solaris Bus & Coach.

Sprzedaż eksportowa
W 2007 roku Solaris wyeksportował łącznie 400 autobusów. Ich odbiorcami byli klienci z 12 państw europejskich. Tradycyjnie już od kilku lat największym zagranicznym odbiorcą były Niemcy, gdzie pojechało aż 225 Solarisów. Kolejnymi odbiorcami pod względem liczby zakupionych Solarisów byli klienci z: Norwegii - 54 autobusy, Czech - 29, Danii - 22, Litwy - 20, Austrii - 12, Szwajcarii - 11, Węgier - 9, Estonii - 8, Łotwy - 5, Szwecji - 3 i Włoch - 2.



źródło: Solaris Bus & Coach

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Solaris liderem rynku autobusowego

Newsletter
Galerie zdjęć