Flota » Aktualności » Solaris liderem rynku autobusowego
W 2007 roku Solaris został niepodważalnym liderem polskiego rynku autobusowego. Producent z podpoznańskiego Bolechowa sprzedał w Polsce 302 autobusy, zajmując tym samym pierwsze miejsce z ponad 23% udziałem w rynku.
Dla spółki był to równie udany rok w eksporcie. Poza granice kraju sprzedanych zostało 400 pojazdów marki Solaris. Całkowita sprzedaż firmy w roku 2007 wyniosła 702 pojazdy co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2006 aż o 20%. W 2007 roku z fabryki Solarisa wyjechały 702 pojazdy. Jest to w dwunastoletniej działalności spółki najlepszy rok mierzony liczbą sprzedanych pojazdów. Dla porównania w roku 2006 firma sprzedała 579 autobusów, a dwa lata wcześniej 610.
W roku 2007 do polskich klientów trafiły 302 autobusy i trolejbusy. Klienci zagraniczni z 12 różnych europejskich państw kupili łącznie 400 pojazdów marki Solaris. Tradycyjnie już największą część sprzedaży stanowiły niskopodłogowe autobusy miejskie Solaris Urbino (656 sztuk). Trolejbusów Solaris Trollino zostało sprzedanych 35, a autokarów Solaris Vacanza 11, wśród których były 4 autokary specjalne, pełniące funkcję mobilnych stacji do poboru krwi.
Solaris liderem na rynku polskim
W roku 2007 Solaris został niepodważalnym liderem polskiego rynku autobusowego. Sprzedając polskim przewoźnikom łącznie 302 autobusy, wyprzedził wszystkich swoich konkurentów. Po raz pierwszy w historii swojej działalności Solaris objął pierwsze miejsce nie tylko w kategorii autobusów miejskich, ale także wszystkich kategorii łącznie, tj. autobusów miejskich, międzymiastowych i turystycznych.
W polskim rynku autobusowym udział Solarisa wyniósł ponad 23%. Rozpatrując tylko segment autobusów miejskich, udziały te wzrastają aż do 44%.
Największą liczbę Solarisów Urbino zakupiły w ubiegłym roku Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie (150 sztuk). Nie były to jedyne nowe autobusy ze znakiem jamnika jakie pojawiły się w ubiegłym roku na stołecznych ulicach. Prywatny przewoźnik firma Mobilis z Warszawy, kupiła w 2007 roku 53 Solarisy.
W segmencie autobusów turystycznych Solaris w minionym roku sprzedał 6 autokarów Vacanza. Ich odbiorcami były: Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, firma Itaka (3 sztuki) oraz firmy przewozowe Heltour i Selment. Na uwagę zasługuje fakt, że Solaris wyrósł w Polsce na czołowego dostawcę specjalnych autokarów przeznaczonych do poboru krwi. W podsumowywanym okresie, autokary nazywane „krwiopijcami”, budowane na bazie Solarisa Vacanza, zakupiły Regionalne Centra Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Poznania, Gdańska i Katowic.
„Bardzo życzylibyśmy sobie aby ten trend na rynku polskim udało się utrzymać również w roku 2008. To wszystko zależy jednak od naszych klientów i ich zasobów finansowych przeznaczonych na odnawianie taborów autobusowych. Należy jednak przypuszczać, że zbliżające się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w roku 2012, będą motorem napędowym koniunktury również w branży komunikacji publicznej - komentuje Krzysztof Olszewski prezes Solaris Bus & Coach.
Sprzedaż eksportowa
W 2007 roku Solaris wyeksportował łącznie 400 autobusów. Ich odbiorcami byli klienci z 12 państw europejskich. Tradycyjnie już od kilku lat największym zagranicznym odbiorcą były Niemcy, gdzie pojechało aż 225 Solarisów. Kolejnymi odbiorcami pod względem liczby zakupionych Solarisów byli klienci z: Norwegii - 54 autobusy, Czech - 29, Danii - 22, Litwy - 20, Austrii - 12, Szwajcarii - 11, Węgier - 9, Estonii - 8, Łotwy - 5, Szwecji - 3 i Włoch - 2.
Dla spółki był to równie udany rok w eksporcie. Poza granice kraju sprzedanych zostało 400 pojazdów marki Solaris. Całkowita sprzedaż firmy w roku 2007 wyniosła 702 pojazdy co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2006 aż o 20%. W 2007 roku z fabryki Solarisa wyjechały 702 pojazdy. Jest to w dwunastoletniej działalności spółki najlepszy rok mierzony liczbą sprzedanych pojazdów. Dla porównania w roku 2006 firma sprzedała 579 autobusów, a dwa lata wcześniej 610.
W roku 2007 do polskich klientów trafiły 302 autobusy i trolejbusy. Klienci zagraniczni z 12 różnych europejskich państw kupili łącznie 400 pojazdów marki Solaris. Tradycyjnie już największą część sprzedaży stanowiły niskopodłogowe autobusy miejskie Solaris Urbino (656 sztuk). Trolejbusów Solaris Trollino zostało sprzedanych 35, a autokarów Solaris Vacanza 11, wśród których były 4 autokary specjalne, pełniące funkcję mobilnych stacji do poboru krwi.
W roku 2007 Solaris został niepodważalnym liderem polskiego rynku autobusowego. Sprzedając polskim przewoźnikom łącznie 302 autobusy, wyprzedził wszystkich swoich konkurentów. Po raz pierwszy w historii swojej działalności Solaris objął pierwsze miejsce nie tylko w kategorii autobusów miejskich, ale także wszystkich kategorii łącznie, tj. autobusów miejskich, międzymiastowych i turystycznych.
W polskim rynku autobusowym udział Solarisa wyniósł ponad 23%. Rozpatrując tylko segment autobusów miejskich, udziały te wzrastają aż do 44%.
Największą liczbę Solarisów Urbino zakupiły w ubiegłym roku Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie (150 sztuk). Nie były to jedyne nowe autobusy ze znakiem jamnika jakie pojawiły się w ubiegłym roku na stołecznych ulicach. Prywatny przewoźnik firma Mobilis z Warszawy, kupiła w 2007 roku 53 Solarisy.
W segmencie autobusów turystycznych Solaris w minionym roku sprzedał 6 autokarów Vacanza. Ich odbiorcami były: Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, firma Itaka (3 sztuki) oraz firmy przewozowe Heltour i Selment. Na uwagę zasługuje fakt, że Solaris wyrósł w Polsce na czołowego dostawcę specjalnych autokarów przeznaczonych do poboru krwi. W podsumowywanym okresie, autokary nazywane „krwiopijcami”, budowane na bazie Solarisa Vacanza, zakupiły Regionalne Centra Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa z Poznania, Gdańska i Katowic.
„Bardzo życzylibyśmy sobie aby ten trend na rynku polskim udało się utrzymać również w roku 2008. To wszystko zależy jednak od naszych klientów i ich zasobów finansowych przeznaczonych na odnawianie taborów autobusowych. Należy jednak przypuszczać, że zbliżające się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej w roku 2012, będą motorem napędowym koniunktury również w branży komunikacji publicznej - komentuje Krzysztof Olszewski prezes Solaris Bus & Coach.
Sprzedaż eksportowa
W 2007 roku Solaris wyeksportował łącznie 400 autobusów. Ich odbiorcami byli klienci z 12 państw europejskich. Tradycyjnie już od kilku lat największym zagranicznym odbiorcą były Niemcy, gdzie pojechało aż 225 Solarisów. Kolejnymi odbiorcami pod względem liczby zakupionych Solarisów byli klienci z: Norwegii - 54 autobusy, Czech - 29, Danii - 22, Litwy - 20, Austrii - 12, Szwajcarii - 11, Węgier - 9, Estonii - 8, Łotwy - 5, Szwecji - 3 i Włoch - 2.
źródło: Solaris Bus & Coach
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Solaris liderem rynku autobusowego
Podobne: Solaris liderem rynku autobusowego




Podobne galerie: Solaris liderem rynku autobusowego



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć