
Firmy leasingowe, CFM-y, a także floty samochodowe narzekają nierzadko na kłopot z odsprzedażą używanych samochodów. Niedawno na polskim rynku pojawiła się firma Autorola, proponująca usługi mogące ułatwić ten proces - dzięki aukcjom internetowym.
Sprzedaż samochodów dla klientów b2b za pośrednictwem Internetu cieszy się szczególnie dużą popularnością w Stanach Zjednoczonych. W naszym kraju to także nie nowa usługa, choć nie wszystkie działania przynosiły spodziewany efekt. Tym razem ma być inaczej, bo na rynek Polski wchodzi duńska firma, będąca jednym z pionierów tego typu transakcji w Europie.
Ofertą Autorolii powinny szczególnie zainteresować się firmy leasingowe, CFM, banki, większe floty. Mogą one wystawić na aukcje swoje samochody podając cenę minimalną i liczyć na sprzedaż. Opłata za pośrednictwo następuje tylko w przypadku pomyślnego sfinalizowania transakcji. Firmy nie ponoszą żadnych kosztów za rejestrację na portalu, ani abonament.
Zakupu aut może dokonać tylko jedna „grupa biznesowa” - dealerzy samochodowi, ale za to z całej Europy. Jest ich kilkadziesiąt tysięcy. Tak więc transakcje nieraz dokonywane są na skalę międzynarodową, co dzieję się z korzyścią zarówno dla rodzimych dystrybutorów aut, liczących na atrakcyjną ofertę z zagranicy, jak i dla sprzedających. Choć z drugiej strony wzrasta konkurencja… Oczywiście przed zarejestrowaniem, Autorola weryfikuje dane podane przez potencjalnych kupców. Koszt odbioru pozostaje po stronie zamawiającej samochód/ody. Sprzedający nie musi udzielić gwarancji na pojazd.
Aby zwiększyć szansę na sprzedaż pojazdu, trzeba go dokładnie opisać, najlepiej dodając jak najwięcej zdjęć. Warto skorzystać przy tym ze „ściągi” - wchodząc na stronę internetową Autoroli (www.autorola.pl), która przygotowała specjalny formularz, gdzie krok po kroku zaznaczamy zalety jak i usterki oferowanego „towaru”. Jeśli sprzedający nie zna dokładnych uwarunkowań rynkowych lub nie jest pewny podanej przez siebie kwoty, może poprosić pośrednika o bezpłatną wycenę. Wśród dodatkowych usług firma proponuje Full Serwis. O wszystkie szczegóły związane z przygotowaniem auta do sprzedaży zadba wtedy pośrednik, a opłata za pomoc następuje tylko w przypadku udanej transakcji.
Koszt pomocy w sfinalizowaniu sprzedaży wynosi od 299 zł (za cenę minimalną pojazdu do 3499 złotych) do 1199 złotych (za cenę minimalną powyżej 52 500 złotych). Cenę minimalną zna tylko podmiot wystawiający samochód na aukcję. Kupujący w czasie licytacji otrzymują jedynie informacje, czy zaproponowana przez nich kwota przewyższa najmniejszy możliwy pułap. Gdy tak się stanie, pojazd zostaje sprzedany, ale… tylko jeśli inny potencjalny nabywca nie przebije podanej ceny.
Można oczywiście wystawić kilka pojazdów na sprzedaż, choćby w pakiecie. Dla odbiorcy to niekiedy ciekawa propozycja szczególnie, gdy po samochody trzeba wysłać transport, bo minimalizuje jego koszty. Na aukcje można wystawić zarówno samochody osobowe, jak i ciężarowe, muszą być jednak młodsze niż 12 lat. Wśród wielu propozycji Autoroli są także między innymi aukcje specjalne, zamknięte, itp.
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Sprzedaj w sieci









