Flota  »  Aktualności  »  Supertest Ekonomii zakończony
Supertest Ekonomii zakończony

Supertest Ekonomii zakończony

2010-06-28 - P. Grzelak     Tagi: Ekologia, Opony, Michelin
Michelin zwyciężył w VII Superteście Ekonomii, organizowanym przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich. Na liczącej 350 km trasie z Warszawy do Poznania Ford Focus na oponach Michelin Energy Saver S1 spalił o ponad 400 ml mniej paliwa niż identyczny samochód wyposażony w energooszczędne opony innego czołowego producenta. Tradycyjną klasyfikację tegorocznego testu wygrała Scoda Octavia, wyposażona również w opony Michelin Energy Saver. Trasa z Warszawy do Poznania przebiegała w normalnych warunkach drogowych. Oba samochody testujące energooszczędne opony jechały przez cały czas w zasięgu wzroku, tak aby utrzymywać identyczne prędkości i warunki pracy silnika. Po 166 km Supertestu, w Topoli Królewskiej, nastąpiła krótka przerwa, podczas której kierowcy zamienili się samochodami, aby style jazdy kierowców nie miały wpływu na wyniki testu.
Przy średniej prędkości 73 km/h, oba pojazdy pokonały trasę w niecałe 5 godzin.

Wynik Supertestu Ekonomii jest dla nas potwierdzeniem osiągnięć Michelin w ograniczaniu zużycia paliwa i emisji CO2 - powiedział Tomasz Młodawski, menedżer ds. produktu Michelin Polska. To osiągnięcie oznacza, że pozostajemy aktywni na polu obniżania kosztów transportu drogowego i nadal jesteśmy niedoścignieni - dodał Młodawski.MICHELIN Energy Saver S1 to nowa energooszczędna opona, która powstała na bazie istniejącego już modelu zielonej opony Energy Saver. Opona ta dodatkowo oznaczona symbolem S1, posiada opory toczenia niższe jeszcze o 0,5 kg/t, co pozwala na dalsze zwiększanie ekonomii jazdy. W ogólnym podsumowaniu testu ADAC 2010 MICHELIN Energy Saver S1 uzyskała najwyższy wynik punktowy.Od początku 2008 roku, kiedy wprowadzono czwartą generację energooszczędnych opon Michelin MICHELIN ENERGY™ Saver, na całym świecie sprzedano ok. 37 milionów sztuk tych opon. W ciągu dwóch lat opony te zaoszczędziły ok. 184 mln litrów paliwa *1 .

To z kolei obniżyło emisję CO2 o 460 tys. ton, co odpowiada ilości dwutlenku węgla produkowanego przez 177 tys. samochodów rocznie.Zielone opony MICHELIN Energy Saver oszczędzają co najmniej 200 ml paliwa na 100 km i ograniczają emisję CO2 o 4 gramy na każdy przejechany kilometr. Co więcej, pozwalają jednocześnie wydłużyć przebiegi i poprawić bezpieczeństwo - powiedział Tomasz Młodawski.

W czasach, gdy wydajność energetyczna jest priorytetem, producenci pojazdów szybko uznali osiągi opony na trzech obszarach: oszczędności paliwa, bezpieczeństwie i trwałości. W rezultacie, po rocznej obecności na rynku, opona MICHELIN ENERGY™ Saver otrzymała homologacje na ponad 120 pojazdów wiodących koncernów motoryzacyjnych. Biorąc pod uwagę fakt, że przeciętna opona uzyskuje w tym czasie 20-40 homologacji, jest to z pewnością wyjątkowe osiągnięcie.

Od 1992 r. Michelin opracował cztery generacje energooszczędnych opon do samochodów osobowych i trzy do ciężarowych. Łącznie, opony umożliwiły oszczędności 12 mld litrów paliwa, dzięki czemu 31 mln ton CO2 nie trafiło do atmosfery.

Tradycyjną klasyfikację tegorocznego VII Supertestu Ekonomii na trasie z Warszawy do Poznania wygrała Scoda Octavia, wyposażona w opony Michelin Energy Saver. Na całej trasie samochód ten spalił średnio jedynie 3,4 litra/ 100 km.

1* Średnio, na podstawie wyników testów oporów toczenia przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive i oraz testów zużycia paliwa przeprowadzonych przez DEKRA Test Center w latach 2008, 2009 i 2010 na oponach w rozmiarach 175/65 R R14 T, 195/65 R15 H i 205/55 R16 V.



źródło: Michelin

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Supertest Ekonomii zakończony