Flota  »  Aktualności  »  System viaTOLL przynosi zyski zgodnie z przewidywaniami
			
			
			
			 
									
					
					System viaTOLL przynosi zyski zgodnie z przewidywaniami
						W związku z artykułem: „E-myto niezmiennie deficytowe”, który ukazał się 01.12.2010 w Dzienniku Gazecie Prawnej, GDDKiA informuje, że nie jest prawdą, iż „nim viaTOLL zacznie przynosić zysk, miną cztery lata”.
Prognozy GDDKiA dotyczące, przychodów i kosztów Krajowego Systemu Poboru Opłat zakładały, że System zacznie przynosić zysk na koniec 2012 roku, czyli po półtora roku funkcjonowania. Rzeczywiste przychody z systemu kształtują się na poziomie 320 mln zł, czyli poziomie wskazanym w artykule (a raczej ca 316 mln zł na dzień 29 listopada 2011 r.) i obejmują opłaty pobrane od użytkowników Krajowego Systemu Poboru Opłat (opłaty pobrane elektronicznie i manualnie), kary administracyjne nałożone na użytkowników oraz odsetki od rachunków bankowych w ramach KSPO. Poza ww. sumą (316 mln) do Krajowego Funduszu Drogowego przekazywane są kary nałożone na wykonawcę - firmę Kapsch z tytułu nie wywiązywania się z poszczególnych postanowień umownych. Należy zaznaczyć, że kwota przychodów, dotycząca trzech pierwszych miesięcy działania systemu powiększy się o utracone przychody, które wykonawca systemu jest zobowiązany zwrócić, po zweryfikowaniu okresu odniesienia (braki w infrastrukturze przydrożnej).
	
	
	
	
						Jeżeli chodzi o potencjalne opóźnienia w 2012 r. w oddawaniu do eksploatacji poszczególnych odcinków płatnych autostrad, to prognozy przychodów GDDKiA na 2012 rok nie uwzględniały wpływów z odcinków Toruń - Stryków, Stryków - Konotopa ani odcinków A4, które nie będą gotowe do końca grudnia 2011 r. Odcinki te zostały uwzględnione w prognozie dopiero w roku 2013. 
Rzeczywiste koszty poniesione dotychczas przez GDDKiA wynoszą: 595.222.091,38 PLN i obejmują płatności z tytułu 4 faktur związanych z płatnościami ryczałtowymi - budową systemu.
W kwocie tej zawierają się następujące składniki (po osiągnięciu poszczególnych kamieni milowych): 175.972.214,02 PLN
Płatności regularne, eksploatacyjne nie są jeszcze wypłacane Wykonawcy.
					
Prognozy GDDKiA dotyczące, przychodów i kosztów Krajowego Systemu Poboru Opłat zakładały, że System zacznie przynosić zysk na koniec 2012 roku, czyli po półtora roku funkcjonowania. Rzeczywiste przychody z systemu kształtują się na poziomie 320 mln zł, czyli poziomie wskazanym w artykule (a raczej ca 316 mln zł na dzień 29 listopada 2011 r.) i obejmują opłaty pobrane od użytkowników Krajowego Systemu Poboru Opłat (opłaty pobrane elektronicznie i manualnie), kary administracyjne nałożone na użytkowników oraz odsetki od rachunków bankowych w ramach KSPO. Poza ww. sumą (316 mln) do Krajowego Funduszu Drogowego przekazywane są kary nałożone na wykonawcę - firmę Kapsch z tytułu nie wywiązywania się z poszczególnych postanowień umownych. Należy zaznaczyć, że kwota przychodów, dotycząca trzech pierwszych miesięcy działania systemu powiększy się o utracone przychody, które wykonawca systemu jest zobowiązany zwrócić, po zweryfikowaniu okresu odniesienia (braki w infrastrukturze przydrożnej).
Rzeczywiste koszty poniesione dotychczas przez GDDKiA wynoszą: 595.222.091,38 PLN i obejmują płatności z tytułu 4 faktur związanych z płatnościami ryczałtowymi - budową systemu.
W kwocie tej zawierają się następujące składniki (po osiągnięciu poszczególnych kamieni milowych): 175.972.214,02 PLN
- Projekt Systemu i Usług ESP 117.314.809,35 PLN
- Rejestracja 80.000 Pojazdów 8.648.044,63 PLN - Rozpoczęcie Poboru Opłaty za Przejazd
- Państwowe Autostrady Płatne Autostrada A2 (Konin - Stryków) 293.287.023,38 PLN
- Dostępność Usługi Obsługi Klienta i Dystrybucji OBU
Płatności regularne, eksploatacyjne nie są jeszcze wypłacane Wykonawcy.
źródło: ViaBOX
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
System viaTOLL przynosi zyski zgodnie z przewidywaniami
Podobne: System viaTOLL przynosi zyski zgodnie z przewidywaniami
				 Polscy kierowcy smażą się w kolejce do bramek... i będą smażyli się dalej »
Polscy kierowcy smażą się w kolejce do bramek... i będą smażyli się dalej »
					
					 System viaTOLL - efektywny czy efektowny? »
System viaTOLL - efektywny czy efektowny? »
					
					 Porządek w opłatach ViaToll za 2 zł miesięcznie »
Porządek w opłatach ViaToll za 2 zł miesięcznie »
					
					 Nowości w opłatach drogowych w Europie »
Nowości w opłatach drogowych w Europie »
					
				Podobne galerie: System viaTOLL przynosi zyski zgodnie z przewidywaniami
				 Najgorsza droga świata cz. 2 »
Najgorsza droga świata cz. 2 »
					
					 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
					 Autonomiczne pługi Mercedesa »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
 Czytnik E-myta
Czytnik E-myta Czytnik E-myta
Czytnik E-myta ViaBOX
ViaBOX ViaBOX
ViaBOX 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Tapety Tesla
Tapety Tesla  Dakar 2010 - najlepsze zdjęcia z tegorocznego rajdu
Dakar 2010 - najlepsze zdjęcia z tegorocznego rajdu  2010 Alitalia Aprilia RSV4
2010 Alitalia Aprilia RSV4  
 
			
 
 
			