Flota » Aktualności » Volkswagen podsumował sprzedaż na całym świecie - Europa zyskuje, Chiny tracą

Volkswagen podsumował sprzedaż na całym świecie - Europa zyskuje, Chiny tracą
2015-07-24 - F. Bednarkiewicz Tagi: Volkswagen, Rynek, Sprzedaż
Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszym półroczu znacznie zwiększyła sprzedaż aut w wielu regionach Starego Kontynentu. W Europie Zachodniej (bez Niemiec) Volkswagen sprzedał 485.200 samochodów (styczeń-czerwiec 2014: 451.400, +7,5%). Na niektórych rynkach, np. w Hiszpanii, ale też w Czechach i na Węgrzech i w Europie Centralnej, wzrosty wyniosły nawet kilkanaście procent. Także na niemieckim rynku odnotowano większy popyt: do klientów trafiło 305.200 aut (I-VI 2014 r.: 285.700; +6,8%). W Polsce w pierwszym półroczku zarejestrowano 16.778 osobowych Volkswagenów, jest to niemal tyle samo ile w analogicznym okresie przed rokiem (I-VI 2014 16.946; -0,99%). W miesiącu czerwcu zarejestrowano 2622 samochody, to o 23,2 procent więcej niż w czerwcu 2014 roku.
„Temu pozytywnemu trendowi w Europie towarzyszą duże wyzwania w innych regionach świata”, podsumował sytuację w pierwszym półroczu Christian Klingler, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. Na całym świecie przedsiębiorstwo sprzedało od początku roku 2,95 miliona pojazdów (styczeń-czerwiec 2014 r.: 3,07 mln; - 3,9%). W samym czerwcu Volkswagen Samochody Osobowe dostarczył do klientów 470.700 samochodów (czerwiec 2014 r: 515.000; -8,6%).
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy producent z Wolfsburga sprzedał w całej Europie 891.200 samochodów (I-VI 2014 r.: 864.200; +3,1%). W Europie Centralnej i Wschodniej Volkswagen Samochody Osobowe dostarczył (do czerwca włącznie) 100.900 aut (I-VI 2014 r.: 127.100; -20,7%), co zostało spowodowane przede wszystkim trudną sytuacją w Rosji. W samej Rosji sprzedaż spadła niemal o połowę do 36.600 samochodów (2014 r.: 67.400; -45,7%).
W Polsce od stycznia do końca czerwca bieżącego roku zarejestrowano 16.778 osobowych samochodów Volkswagena. Było to niemal tyle samo, ile w analogicznym okresie w 2014 roku, mimo iż w pierwszym kwartale minionego roku sprzedaż wzrosła ze względu na możliwość odpisu podatku VAT (I-VI 2014: 16.946; -0,99%). Modele, które cieszyły się w naszym kraju największą popularnością wśród klientów w pierwszym półroczu to Golf (6307 szt.), Passat (3636 szt.) oraz Polo (1555 szt.). Udział marki w rynku wyniósł 9,5 procent. W miesiącu czerwcu zarejestrowano 2622 samochody, to o 23,2 procent więcej niż w czerwcu 2014 roku.
W Ameryce Północnej Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał do czerwca włącznie 291.500 pojazdów (I-VI 2014 r.: 282.600, +3,2%), zwiększając sprzedaż - głównie dzięki kilkunastoprocentowym wzrostom w Kanadzie i w Meksyku. W tym samym czasie w USA na zakup nowego samochodu marki Volkswagen zdecydowało się 174.400 klientów (I-VI 2014 r.: 179.100; -2,6%).
Trudna sytuacja utrzymywała się w Ameryce Południowej, gdzie łącznie rynek znowu znacznie się skurczył. Dotknęło to także markę Volkswagen. Od stycznie do czerwca w Ameryce Południowej sprzedano 247.900 samochodów osobowych Volkswagena (I-VI 2014 r.: 317.400; -21,9%); z tego 184.900 aut przypadło na Brazylię (I-VI 2014 r.: 255.700; -27,7%).
Wyzwaniem okazał się również rynek chiński - po raz pierwszy od wielu lat w czerwcu odnotowano spadek sprzedaży. „Chiński rynek się zmienia, ta sytuacja dotknęła również nas. Jednym z naszych najważniejszych celów jest jednak wzrost jakościowy”, stwierdził Klingler. I tak, w pierwszym półroczu marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w Chinach (łącznie z Hong Kongiem) 1,3 miliona samochodów (I-VI 2014 r.: 1,39 mln; -6,7%). Z powodu skurczenia się chińskiego rynku w regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wyniosła 1,41 miliona aut (I-VI 2014 r.: 1,50 mln; -6,1%).
W Ameryce Północnej Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał do czerwca włącznie 291.500 pojazdów (I-VI 2014 r.: 282.600, +3,2%), zwiększając sprzedaż - głównie dzięki kilkunastoprocentowym wzrostom w Kanadzie i w Meksyku. W tym samym czasie w USA na zakup nowego samochodu marki Volkswagen zdecydowało się 174.400 klientów (I-VI 2014 r.: 179.100; -2,6%).
Trudna sytuacja utrzymywała się w Ameryce Południowej, gdzie łącznie rynek znowu znacznie się skurczył. Dotknęło to także markę Volkswagen. Od stycznie do czerwca w Ameryce Południowej sprzedano 247.900 samochodów osobowych Volkswagena (I-VI 2014 r.: 317.400; -21,9%); z tego 184.900 aut przypadło na Brazylię (I-VI 2014 r.: 255.700; -27,7%).
Wyzwaniem okazał się również rynek chiński - po raz pierwszy od wielu lat w czerwcu odnotowano spadek sprzedaży. „Chiński rynek się zmienia, ta sytuacja dotknęła również nas. Jednym z naszych najważniejszych celów jest jednak wzrost jakościowy”, stwierdził Klingler. I tak, w pierwszym półroczu marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w Chinach (łącznie z Hong Kongiem) 1,3 miliona samochodów (I-VI 2014 r.: 1,39 mln; -6,7%). Z powodu skurczenia się chińskiego rynku w regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wyniosła 1,41 miliona aut (I-VI 2014 r.: 1,50 mln; -6,1%).
źródło: VW
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Volkswagen podsumował sprzedaż na całym świecie - Europa zyskuje, Chiny tracą
Podobne: Volkswagen podsumował sprzedaż na całym świecie - Europa zyskuje, Chiny tracą




Podobne galerie: Volkswagen podsumował sprzedaż na całym świecie - Europa zyskuje, Chiny tracą



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Newsletter