Flota  »  Aktualności  »  Volvo Polska - wciąż cała naprzód

Volvo Polska - wciąż cała naprzód

2009-01-27 - P. Łukasiewicz     Tagi: Volvo, Dealerzy, Raporty
2008 rok pomimo coraz trudniejszej sytuacji branży motoryzacyjnej, należy do bardzo udanych dla Volvo w Polsce. Przekroczone zostały plany sprzedażowe. Z końcem grudnia Volvo Auto Polska osiągnęło prawie 12% wzrostu sprzedaży względem udanego 2007 r. W sumie w Polsce firma sprzedała 3 987 sztuk Volvo. Udział firmy w całym rynku zwiększył się i wynosi obecnie 1,22%. Najchętniej kupowanym Volvo w Polsce był model S40. Wydanych zostało ponad 1 000 egzemplarzy najmniejszej limuzyny w ofercie marki. W stosunku do ub.roku wzrost sprzedaży modelu wyniósł 27%. Największy procentowy wzrost odnotował jednak model XC70 - aż o 39%.W 2008 r. sprzedanych zostało 195 szt. cross country. W ogóle dużą dynamikę wzrostu odnotowują samochody z napędem na cztery koła (AWD).

2008 r. był trudnym dla branży motoryzacyjnej i samej marki Volvo. Niestabilna pozycja polskiej waluty względem euro i kryzys finansowy docierający powoli do Polski wywierał wpływ na funkcjonowanie marek, strategię cenową czy podejmowane działania sprzedażowe, marketingowe. Kilkakrotnie dostosowywane były ceny samochodów do zmieniających się warunków rynkowych. Przewodnim motywem wszystkich podejmowanych przez Volvo decyzji było utrzymanie konkurencyjności modeli i jednocześnie zaufania klientów.

Volvo poszerzyło ofertę o całkowicie nowy model - XC60 - przedstawiciela jednego z najdynamiczniej rozwijającego się segmentu rynku motoryzacyjnego - SUVów. Debiutujące w Genewie XC60 pojawiło się na polskich drogach w IV kwartale. Głośno o nim było jednak już dużo wcześniej głównie w kontekście stylistyki i bezpieczeństwa. Samochód zdobył uznanie klientów. Sprzedanych zostało ponad 144 szt. w ciągu 2 miesięcy. Jeszcze przed wprowadzeniem autoryzowani dealerzy marki zebrali kilkadziesiąt zamówień na najnowszy model.



źródło: Volvo Auto Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Volvo Polska - wciąż cała naprzód