Flota » Zarządzanie » Kwestionariusz Floty Auto Biznes wypełnił Piotr Ostrowski - fleet manager w firmie AC Plus

Kwestionariusz Floty Auto Biznes wypełnił Piotr Ostrowski - fleet manager w firmie AC Plus
2010-01-29 - Flota Auto Biznes Tagi: Eksploatacja, Zarządzanie, FlotaAutoBiznes
I Auta i finansowanie
Liczba aut we flocie.
- Zarządzam zewnętrznie pojazdami kilku klientów. W sumie to 204 auta osobowe i jedno dostawcze.
Marki i modele we flocie.
- Najwięcej mam Fordów Focusów, następnie Fordów Mondeo oraz Hond Civic, a także sporo pojedynczych egzemplarzy innych marek.
- Wybór jest podyktowany głównie kosztami eksploatacji, bardzo dobrą obsługą serwisową, itp.
Firma rozważa zakup w najbliższym czasie jeszcze innych marek?
Nie, w najbliższym czasie nie planujemy zmiany głównych marek.
Wielkość floty w najbliższym czasie ulegnie zwiększeniu, zmniejszeniu, pozostanie na obecnym poziomie?
- Niestety pozostanie na tym samym poziomie, co jest związane z ostatnimi wydarzeniami na rynku finansowym. Sposób finansowania zakupów.
- Gotówka, leasing operacyjny i FSL, każdy nasz klient oczekuje dopasowanych do swojej specyfiki rozwiązań.
Standardowe wyposażenie auta dla pracownika najniższego szczebla.
- Klimatyzacja, cztery poduszki powietrzne, czujniki parkowania, radio CD, apteczka.
- Tak, ale z małymi ograniczeniami. Średni szczebel ma ustaloną konkretną markę i model w zależności od grupy zaszeregowania i może dobrać tylko wyposażenie dodatkowe, kolor, natomiast wyższy szczebel ma dowolność w ramach ustalonego limitu.II Paliwo
Karty paliwowe.
- To duże ułatwienie, nawet we flocie liczącej pięć samochodów. Obecnie korzystamy z kart firmy Orlen.
Skąd wybór danego operatora?
- Kiedyś współpracowaliśmy z BP, ale konkurencja zaoferowała lepsze warunki. Wybór był podyktowany większym poziomem rabatów na paliwo, kosztem obsługi kart oraz ilością stacji, gdyż mamy rozsiane pojazdy po całej Polsce.Kierowcy mają określone limity spalania?
- Nie, ale anomalia są kontrolowane, weryfikowane i raportowane.
III Serwis
Korzystanie z autoryzowanych i nieautoryzowanych serwisów.
- W przypadku spraw blacharsko-lakierniczych korzystamy tylko z autoryzowanych serwisów. Poza ASO naprawiamy szyby, alarmy, opony, klimatyzacje. W jednym sprawdzonym serwisie nieautoryzowanym Forda w Warszawie wykonujemy wszelkie naprawy pogwarancyjne i przeglądy okresowe.Ocena pracy serwisów.
- Współpracujemy z różnymi serwisami w całej Polsce i niektóre świadczą usługi na wysokim poziomie, ale jest też sporo takich, które muszą mocno poprawić obsługą klienta, i w większości przypadków są to serwisy autoryzowane.
IV Car Policy
Auta do celów prywatnych.
- Kierowcy mogą korzystać z pojazdów do celów prywatnych, w niektórych przypadkach jest to konieczne ze względu na pracę Home Based. Na podstawie kosztów eksploatacji danej grupy aut, wyliczamy średni koszt eksploatacji danego samochodu i jako ryczałt miesięczny jest on doliczany do dochodu pracownika użytkującego pojazd.Użytkowanie aut służbowych podczas urlopu.
- Pracownicy mają taką możliwość, ale muszą rozliczyć kilometry w kartach drogowych oraz ponoszą całkowite koszty paliwa.
Samochód stanowi w jakiś sposób jest benefit dla pracownika?
- W niektórych przypadkach pracownik ma możliwość wyboru dodatkowego wyposażenia pojazdu w ramach ustalonego limitu. Jako benefit należy potraktować też korzystanie z auta podczas urlopu, o czym wspomniałem wyżej.Prawo odkupu auta przez kierowcę po zakończeniu użytkowania pojazdu we flocie?
- Jeżeli użytkownik korzystał z pojazdu więcej niż połowę eksploatacji, to ma prawo pierwokupu, w pozostałych przypadkach auto jest wystawiane do sprzedaży dla pozostałych pracowników.
Limit na przejechanie kilometrów.
- Kierowcy nie mają limitów przebiegów, ale muszą ewidencjonować przebiegi w kartach drogowych.Systemy IT.
- Od kilku lat korzystamy z oprogramowania Carmen firmy Virtual Carmen.
V Ubezpieczenia
Broker ubezpieczeniowy.
Nie korzystamy z pomocy brokera - sami negocjujemy umowy z ubezpieczycielami.
Ubezpieczyciel.
- Najczęściej korzystamy ze sprawdzonych partnerów tj. PZU i Hestia.Najważniejsze w wyborze ubezpieczyciela jest…
Moim zdaniem najważniejszą rolę odgrywa wiarygodność danego ubezpieczyciela na rynku, zakres polisy AC i cena ubezpieczenia.
VI GPS-y
Korzystanie z GPS-ów.
- Zdecydowaliśmy się skorzystać z tego typu rozwiązań. Głównym celem wprowadzenia monitoringu GPS jest kontrola i weryfikacja pracy przedstawicieli handlowych.
Zakres zastosowania GPS-ów w firmie.
Urządzenia są zainstalowane w kilkunastu pojazdach handlowców.VII Branding
Kolor aut we flocie.
- W zarządzanych przez nas pojazdach dominują pojazdy w kolorach kojarzących się w firmą użytkującą lub z jej logo i na tej podstawie zostały dobierane. Dominują pod tym względem biel i granat.
Auta są obrendowane?
- Tak, niektóre pojazdy są oklejone, głównie są to auta handlowców.VIII Bezpieczeństwo
Przed pierwszą jazdą nowego kierowcy.
- Przy wydaniu pojazdu jest sprawdzane prawo jazdy oraz przeprowadzana jazda testowa z osobą wydającym samochód.
Program związany z bezpieczeństwem floty.
- Obecnie nie mamy takiego programu, ale zastanawiamy się nad wprowadzeniem tego rozwiązania.Szkodowość floty.
- Jestem zadowolony ze szkodowości zarządzanej przeze mnie floty. Od roku nie mieliśmy żadnej szkody całkowitej, a po wprowadzeniu czujników parkowania, mocno spadła nam liczba szkód parkingowych.
Za którym razem kierowca płaci za wypadek ze swojej winy?
- W przypadku pierwszej szkody po 12 miesięcznym okresie bezszkodowej jazdy, szkoda likwidowana z polisy AC jest darmowa, natomiast każda następna wiąże się karami finansowymi dla użytkownika.IX Ekologia
Ekodriving a floty.
- Ekodriving może zaistnieć we flotach. Warunek jest jeden - musi przynosić to benefity dla użytkownika.
Ekologia a wybór auta.
- Obecnie nie kierujemy się przy wyborze auta jego właściwościami ekologicznymi. Jednak z pewnością jeśli będzie to przynosiło np. korzyści podatkowe będziemy tego typu elementy pod uwagę.X Opony
Opony floty AC Plus.
- Nasze pojazdy są głównie wyposażone w opony marki Pirelli.
Serwisy oponiarskie.
- Od lat współpracujemy z sieciami Driver i Point S, jakość współpracy jest na dobrym poziomie.
XI. O Piotrze Ostrowskim
Firma: AC Plus Sp. z o.o.
Wiek: 32 lata.
Nazwa stanowiska: fleet manager.
Opiekun floty od: 2005 roku.
Wcześniej pracował w: Maro-Inzwit Sp. z o.o
Dział floty liczy: 2 osoby.
Inne zadania w firmie: niektóre sprawy administracyjne.
Najbardziej lubi w swojej pracy: wyzwania i satysfakcję po rozwiązanych problemach.
Najbardziej nie lubi w swojej pracy: awarii sprzętu biurowego.
Wolny czas: spędza z żoną i dwójką małych pociech.
Hobby: dłubanie przy CC Sportingu.
Służbowo jeździ: komunikacją miejską.
Prywatnie jeździ: Oplem żony.
Auto marzeń: Buggy zbudowane własnymi rękami.
O AC Plus
AC Plus oferuje pełen zakres usług związanych z zarządzaniem parków samochodowych: obsługa pełnego cyklu użytkowania pojazdów w firmie, obsługa ubezpieczeń i szkód komunikacyjnych, kontrola wydatków, zarządzanie obsługą serwisową, finansowanie napraw, serwis ogumienia, Assistance, itp.
Oprócz tego AC Plus kompleksowo opracowuje, analizuje oraz wspiera proces związany z redukcją i optymalizacją kosztów funkcjonowania floty.
źródło: Flota Auto Biznes
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kwestionariusz Floty Auto Biznes wypełnił Piotr Ostrowski - fleet manager w firmie AC Plus
Podobne: Kwestionariusz Floty Auto Biznes wypełnił Piotr Ostrowski - fleet manager w firmie AC Plus




Podobne galerie: Kwestionariusz Floty Auto Biznes wypełnił Piotr Ostrowski - fleet manager w firmie AC Plus



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter