Flota  »  Zarządzanie  »  Kwestionariusz Floty Auto Biznes wypełnił Piotr Ostrowski - fleet manager w firmie AC Plus
Flota Auto Biznes

Kwestionariusz Floty Auto Biznes wypełnił Piotr Ostrowski - fleet manager w firmie AC Plus

2010-01-29 - Flota Auto Biznes     Tagi: Eksploatacja, Zarządzanie, FlotaAutoBiznes

I Auta i finansowanie
Liczba aut we flocie.
- Zarządzam zewnętrznie pojazdami kilku klientów. W sumie to 204 auta osobowe i jedno dostawcze.

Marki i modele we flocie.
- Najwięcej mam Fordów Focusów, następnie Fordów Mondeo oraz Hond Civic, a także sporo pojedynczych egzemplarzy innych marek.

Skąd ten wybór?
- Wybór jest podyktowany głównie kosztami eksploatacji, bardzo dobrą obsługą serwisową, itp.

Firma rozważa zakup w najbliższym czasie jeszcze innych marek?
Nie, w najbliższym czasie nie planujemy zmiany głównych marek.

Wielkość floty w najbliższym czasie ulegnie zwiększeniu, zmniejszeniu, pozostanie na obecnym poziomie?
- Niestety pozostanie na tym samym poziomie, co jest związane z ostatnimi wydarzeniami na rynku finansowym. Sposób finansowania zakupów.
- Gotówka, leasing operacyjny i FSL, każdy nasz klient oczekuje dopasowanych do swojej specyfiki rozwiązań.

Standardowe wyposażenie auta dla pracownika najniższego szczebla.
- Klimatyzacja, cztery poduszki powietrzne, czujniki parkowania, radio CD, apteczka.
Pracownicy średniego i wyższego szczebla mają możliwość wpływu na decyzję o wyposażeniu lub modelu auta?
- Tak, ale z małymi ograniczeniami. Średni szczebel ma ustaloną konkretną markę i model w zależności od grupy zaszeregowania i może dobrać tylko wyposażenie dodatkowe, kolor, natomiast wyższy szczebel ma dowolność w ramach ustalonego limitu.II Paliwo
Karty paliwowe.
- To duże ułatwienie, nawet we flocie liczącej pięć samochodów. Obecnie korzystamy z kart firmy Orlen.

Skąd wybór danego operatora?
- Kiedyś współpracowaliśmy z BP, ale konkurencja zaoferowała lepsze warunki. Wybór był podyktowany większym poziomem rabatów na paliwo, kosztem obsługi kart oraz ilością stacji, gdyż mamy rozsiane pojazdy po całej Polsce.Kierowcy mają określone limity spalania?
- Nie, ale anomalia są kontrolowane, weryfikowane i raportowane.

III Serwis
Korzystanie z autoryzowanych i nieautoryzowanych serwisów.
- W przypadku spraw blacharsko-lakierniczych korzystamy tylko z autoryzowanych serwisów. Poza ASO naprawiamy szyby, alarmy, opony, klimatyzacje. W jednym sprawdzonym serwisie nieautoryzowanym Forda w Warszawie wykonujemy wszelkie naprawy pogwarancyjne i przeglądy okresowe.Ocena pracy serwisów.
- Współpracujemy z różnymi serwisami w całej Polsce i niektóre świadczą usługi na wysokim poziomie, ale jest też sporo takich, które muszą mocno poprawić obsługą klienta, i w większości przypadków są to serwisy autoryzowane.

IV Car Policy
Auta do celów prywatnych.
- Kierowcy mogą korzystać z pojazdów do celów prywatnych, w niektórych przypadkach jest to konieczne ze względu na pracę Home Based. Na podstawie kosztów eksploatacji danej grupy aut, wyliczamy średni koszt eksploatacji danego samochodu i jako ryczałt miesięczny jest on doliczany do dochodu pracownika użytkującego pojazd.Użytkowanie aut służbowych podczas urlopu.
- Pracownicy mają taką możliwość, ale muszą rozliczyć kilometry w kartach drogowych oraz ponoszą całkowite koszty paliwa.


Samochód stanowi w jakiś sposób jest benefit dla pracownika?
- W niektórych przypadkach pracownik ma możliwość wyboru dodatkowego wyposażenia pojazdu w ramach ustalonego limitu. Jako benefit należy potraktować też korzystanie z auta podczas urlopu, o czym wspomniałem wyżej.Prawo odkupu auta przez kierowcę po zakończeniu użytkowania pojazdu we flocie?
- Jeżeli użytkownik korzystał z pojazdu więcej niż połowę eksploatacji, to ma prawo pierwokupu, w pozostałych przypadkach auto jest wystawiane do sprzedaży dla pozostałych pracowników.

Limit na przejechanie kilometrów.
- Kierowcy nie mają limitów przebiegów, ale muszą ewidencjonować przebiegi w kartach drogowych.Systemy IT.
- Od kilku lat korzystamy z oprogramowania Carmen firmy Virtual Carmen.

V Ubezpieczenia
Broker ubezpieczeniowy.
Nie korzystamy z pomocy brokera - sami negocjujemy umowy z ubezpieczycielami.

Ubezpieczyciel.
- Najczęściej korzystamy ze sprawdzonych partnerów tj. PZU i Hestia.Najważniejsze w wyborze ubezpieczyciela jest…
Moim zdaniem najważniejszą rolę odgrywa wiarygodność danego ubezpieczyciela na rynku, zakres polisy AC i cena ubezpieczenia.

VI GPS-y
Korzystanie z GPS-ów.
- Zdecydowaliśmy się skorzystać z tego typu rozwiązań. Głównym celem wprowadzenia monitoringu GPS jest kontrola i weryfikacja pracy przedstawicieli handlowych.

Zakres zastosowania GPS-ów w firmie.
Urządzenia są zainstalowane w kilkunastu pojazdach handlowców.VII Branding
Kolor aut we flocie.
- W zarządzanych przez nas pojazdach dominują pojazdy w kolorach kojarzących się w firmą użytkującą lub z jej logo i na tej podstawie zostały dobierane. Dominują pod tym względem biel i granat.

Auta są obrendowane?
- Tak, niektóre pojazdy są oklejone, głównie są to auta handlowców.VIII Bezpieczeństwo
Przed pierwszą jazdą nowego kierowcy.
- Przy wydaniu pojazdu jest sprawdzane prawo jazdy oraz przeprowadzana jazda testowa z osobą wydającym samochód.

Program związany z bezpieczeństwem floty.
- Obecnie nie mamy takiego programu, ale zastanawiamy się nad wprowadzeniem tego rozwiązania.Szkodowość floty.
- Jestem zadowolony ze szkodowości zarządzanej przeze mnie floty. Od roku nie mieliśmy żadnej szkody całkowitej, a po wprowadzeniu czujników parkowania, mocno spadła nam liczba szkód parkingowych.

Za którym razem kierowca płaci za wypadek ze swojej winy?
- W przypadku pierwszej szkody po 12 miesięcznym okresie bezszkodowej jazdy, szkoda likwidowana z polisy AC jest darmowa, natomiast każda następna wiąże się karami finansowymi dla użytkownika.IX Ekologia
Ekodriving a floty.
- Ekodriving może zaistnieć we flotach. Warunek jest jeden - musi przynosić to benefity dla użytkownika.

Ekologia a wybór auta.
- Obecnie nie kierujemy się przy wyborze auta jego właściwościami ekologicznymi. Jednak z pewnością jeśli będzie to przynosiło np. korzyści podatkowe będziemy tego typu elementy pod uwagę.X Opony
Opony floty AC Plus.
- Nasze pojazdy są głównie wyposażone w opony marki Pirelli.

Serwisy oponiarskie.
- Od lat współpracujemy z sieciami Driver i Point S, jakość współpracy jest na dobrym poziomie.

XI. O Piotrze Ostrowskim
Firma: AC Plus Sp. z o.o.
Wiek: 32 lata.
Nazwa stanowiska: fleet manager.
Opiekun floty od: 2005 roku.
Wcześniej pracował w: Maro-Inzwit Sp. z o.o
Dział floty liczy: 2 osoby.
Inne zadania w firmie: niektóre sprawy administracyjne.
Najbardziej lubi w swojej pracy: wyzwania i satysfakcję po rozwiązanych problemach.
Najbardziej nie lubi w swojej pracy: awarii sprzętu biurowego.
Wolny czas: spędza z żoną i dwójką małych pociech.
Hobby: dłubanie przy CC Sportingu.
Służbowo jeździ: komunikacją miejską.
Prywatnie jeździ: Oplem żony.
Auto marzeń: Buggy zbudowane własnymi rękami.

O AC Plus
AC Plus oferuje pełen zakres usług związanych z zarządzaniem parków samochodowych: obsługa pełnego cyklu użytkowania pojazdów w firmie, obsługa ubezpieczeń i szkód komunikacyjnych, kontrola wydatków, zarządzanie obsługą serwisową, finansowanie napraw, serwis ogumienia, Assistance, itp.

Oprócz tego AC Plus kompleksowo opracowuje, analizuje oraz wspiera proces związany z redukcją i optymalizacją kosztów funkcjonowania floty.




źródło: Flota Auto Biznes

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Kwestionariusz Floty Auto Biznes wypełnił Piotr Ostrowski - fleet manager w firmie AC Plus