Flota » Aktualności » MAN testuje hybrydę u klienta

Test u klienta - specjalisty w dziedzinie higieny - dostarczy ważnych informacji umożliwiających dalszą optymalizację napędów hybrydowych w pojazdach dostawczych.
Zobacz także: MAN TGL i TGM - galeria »Dla firmy Arndt - specjalisty w dziedzinie higieny - czystość jest istotnym czynnikiem, także w ramach codziennego programu dostaw. Od kwietnia 2011 hurtownia środków czystości i higieny we współpracy ze spółką MAN Truck & Bus AG testuje na terenie Monachium pojazd MAN TGL 12.220 z napędem hybrydowym.
Testy u klienta realizowane są w ramach projektu „HyTruck - modułowy napęd hybrydowy dla pojazdów użytkowych“ wspieranego przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Technologii. Do czasu zakończenia projektu, planowanego na koniec września, zbierane są ważne spostrzeżenia i doświadczenia, które MAN wykorzysta do dalszej optymalizacji swoich pojazdów ciężarowych z napędem hybrydowym.
Grupa przedsiębiorstw Arndt GmbH & Co. KG już od dawna jest zainteresowana innowacyjnymi rozwiązaniami pojazdów MAN w zakresie logistyki. Dążąc do redukcji zużycia paliwa w miejskim ruchu dostawczym oraz do ograniczenia emisji CO2, firma Arndt obserwuje rozwój technologii napędów alternatywnych, zwłaszcza technologii hybrydowych. „Właśnie w ruchu dostawczym technologia hybrydowa pozwala na znaczne oszczędności.
Ruch miejski stanowi poważne wyzwanie nie tylko dla zapewnienia punktualnych dostaw, ale także dla ekonomicznego i efektywnego wykorzystania floty pojazdów. Dlatego też chętnie skorzystaliśmy z propozycji przetestowania na naszych trasach dwóch pojazdów MAN TGL 12.220 z napędem hybrydowym.Jesteśmy dumni, że dzięki temu wdrożeniu wnosimy indywidualny wkład do rozpowszechnienia w przyszłości tej innowacyjnej technologii w pojazdach użytkowych”, mówi Thomas Wolflein, dyrektor firmy Arndt.
Firma MAN wiąże z praktycznymi testami u klienta duże nadzieje, oczekując cennych informacji z punktu widzenia dalszej optymalizacji systemu hybrydowego. W ramach testów gromadzone są między innymi dane dotyczące obciążenia podzespołów hybrydowych i testowana jest stabilność systemu.Typowy dla ruchu miejskiego tryb „stop and go“ dostarcza nie tylko wniosków na temat optymalnego systemu zarządzania układem hybrydowym i energetycznym, ale umożliwia także przeprowadzenie analizy energetycznej pojazdu w normalnych warunkach. Systematyczna wymiana informacji z pracownikami działu logistyki firmy Arndt dostarcza dodatkowo wielu cennych informacji na temat funkcjonowania systemu hybrydowego.
Firma MAN wykorzysta uzyskane w ten sposób spostrzeżenia przy definiowaniu dalszych wymagań dla systemów hybrydowych, dalszym doskonaleniu obsługi pojazdu i dalszej optymalizacji układu zarządzania energią i redukcji zużycia paliwa. Od roku 2010 roku w kilku europejskich miastach testowane są w bieżącej eksploatacji autobusy miejskie MAN Lion’s City Hybrid.
W zależności od warunków eksploatacji testowane pojazdy potwierdzają możliwość ograniczenia zużycia paliwa nawet o 30 procent. W ruchu dostawczym pojazdów ciężarowych oczekiwana jest redukcja zapotrzebowania na paliwo w granicach do 15 procent.
Zobacz także: MAN TGL i TGM - galeria »
Firma MAN wiąże z praktycznymi testami u klienta duże nadzieje, oczekując cennych informacji z punktu widzenia dalszej optymalizacji systemu hybrydowego. W ramach testów gromadzone są między innymi dane dotyczące obciążenia podzespołów hybrydowych i testowana jest stabilność systemu.Typowy dla ruchu miejskiego tryb „stop and go“ dostarcza nie tylko wniosków na temat optymalnego systemu zarządzania układem hybrydowym i energetycznym, ale umożliwia także przeprowadzenie analizy energetycznej pojazdu w normalnych warunkach. Systematyczna wymiana informacji z pracownikami działu logistyki firmy Arndt dostarcza dodatkowo wielu cennych informacji na temat funkcjonowania systemu hybrydowego.
Firma MAN wykorzysta uzyskane w ten sposób spostrzeżenia przy definiowaniu dalszych wymagań dla systemów hybrydowych, dalszym doskonaleniu obsługi pojazdu i dalszej optymalizacji układu zarządzania energią i redukcji zużycia paliwa. Od roku 2010 roku w kilku europejskich miastach testowane są w bieżącej eksploatacji autobusy miejskie MAN Lion’s City Hybrid.
W zależności od warunków eksploatacji testowane pojazdy potwierdzają możliwość ograniczenia zużycia paliwa nawet o 30 procent. W ruchu dostawczym pojazdów ciężarowych oczekiwana jest redukcja zapotrzebowania na paliwo w granicach do 15 procent.
źródło: MAN
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
MAN testuje hybrydę u klienta
Podobne: MAN testuje hybrydę u klienta



Podobne galerie: MAN testuje hybrydę u klienta



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter