Flota  »  Sprzęt / technika  »  Testy 14,95-metrowej naczepy na niemieckim gruncie
Kögel Euro Trailer, czyli naczepa dłuższa o 1,3 metra

Testy 14,95-metrowej naczepy na niemieckim gruncie

2012-11-12 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Ciężarówki, Przepisy, Testy, Naczepy
Do floty niemieckiej firmy transportowej Ansorge Logistik dołączyła w ostatnim czasie 14,95-metrowa naczepa wyprodukowana przez firmę Kögel. Jest to pojazd testowy, który bada możliwość wprowadzenia do masowego użytku zestawów drogowych o długości 17,8 m, jako alternatywy od 25,25-metrowych „megaciężarówek”. W stosunku do naczepy konwencjonalnej, dłuższy pojazd zapewnia 11% większą przestrzeń ładunkową (111 m3), miejsce na do 12% więcej palet (37), a co najważniejsze, możliwość załadowania 48-stopniowego kontenera lub dwóch wymiennych nadwozi typu BDF. Nowa naczepa ma być także bardziej ekologiczna, dzięki bardziej efektywnemu stosunkowi spalonego paliwa do ilości przewiezionego ładunku.

Docelowo pojazd miałby zostać dopuszczony do ruchu na drogach wszelkiego rodzaju, bez żadnych dodatkowych ograniczeń. Pozostaje jednak pytanie, czy maszyna o tak dużym zwisie tylnym na pewno się do tego nadaje? Brak ograniczeń oznacza przecież wpuszczenie ciągników z 14,95-metrowymi naczepami także na ronda, czy bardzo ciasne skrzyżowania.
Manewrowanie pojazdem z tak długą naczepą wymagałoby więc od kierowcy bardzo dużych umiejętności, a także dozy zrozumienia od szoferów innych pojazdów. Z tym drugim mógłby się jednak pojawić pewien problem, bo na pierwszy rzut oka dłuższa naczepa niczym się nie wyróżnia. Miejmy więc nadzieję, że przeprowadzane w Niemczech testy zostaną przeanalizowane wyjątkowo dokładnie, aby uniknąć problemów w przyszłości…



źródło: foto: Kögel, trailertotaal.nl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Testy 14,95-metrowej naczepy na niemieckim gruncie