Flota  »  Aktualności  »  Mercedes-Benz najbardziej interaktywną marką motoryzacyjną w mediach społecznościowych

Mercedes-Benz najbardziej interaktywną marką motoryzacyjną w mediach społecznościowych

2014-08-25 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Mercedes, Technologia, Wizerunek
Mercedes-Benz ma najbardziej aktywnych fanów w sieci - tylko w drugim kwartale br. na oficjalnym kanale marki na Facebooku odnotowano ponad 12 mln interakcji.

Ostatnie badanie Social Baker, najbardziej znanej firmy analizującej serwisy społecznościowe, wskazuje też, że trójramienna gwiazda należy do czołówki marek motoryzacyjnych pod względem wzrostu liczby fanów (łącznie ma ich już ponad 15,5 mln) oraz liczby interakcji na 1000 fanów (896).
W najnowszym badaniu Social Bakers, porównującym aktywność fanów wszystkich światowych marek na Facebooku w okresie od kwietnia do lipca br., Mercedes-Benz zajął drugie miejsce w rankingu ogólnym i pierwsze wśród producentów aut. Tylko fani amerykańskiej stacji telewizyjnej Discovery napisali więcej komentarzy, przyznali więcej „lajków" i częściej udostępniali treści.

Po raz pierwszy firma Social Bakers wprowadziła wskaźnik liczby interakcji na 1000 fanów - umożliwia on bezpośrednie porównanie aktywności mniejszych i większych społeczności. Pod tym względem Mercedes-Benz zajął zaszczytne, drugie miejsce - fani niemieckiej marki bardzo aktywnie komentują publikowane treści.
W lipcu br. liczba fanów Mercedes-Benz na Facebooku przekroczyła granicę 15 milionów. Aby to uczcić, niemiecki artysta Thitz stworzył wyjątkowe dzieło sztuki, wykorzystując papierowe torby wysłane wcześniej przez fanów z całego świata. Mogli oni aktywnie uczestniczyć w procesie twórczym i śledzić go w internecie.

W ubiegłym miesiącu także kanał Mercedes-Benz na Instagramie miał powód do świętowania - liczba obserwujących go użytkowników (tzw. followersów) przekroczyła okrągły milion. Z tej okazji Młody indyjski artysta Amshu Chukk stworzył specjalną pracę, która wraz ze zdjęciami „od kuchni" jest prezentowana od 22 do 31 sierpnia podczas festiwalu Art Masters w St. Moritz oraz w serwisach społecznościowych Mercedes-Benz. W imieniu niemieckiej marki za prowadzenie profilu odpowiadają fotografowie i blogerzy motoryzacyjni. Zasada „od fanów-profesjonalistów dla fanów" spotyka się z pełną akceptacją: każdego miesiąca profil MB na Instagramie notuje około 5 milionów interakcji.



źródło: MBPL

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mercedes-Benz najbardziej interaktywną marką motoryzacyjną w mediach społecznościowych