Flota » Aktualności » Michelin: innowacyjna opona do samochodów elektrycznych debiutuje we Frankfurcie
Michelin: innowacyjna opona do samochodów elektrycznych debiutuje we Frankfurcie
2009-09-17 - P. Grzelak Tagi: Ekologia, Opony, Salony samochodowe, Samochody elektryczne
Podczas odbywającego się we Frankfurcie 63 Salonu Motoryzacyjnego, firma Michelin prezentuje pierwszą prototypową oponę do samochodów o napędzie elektrycznym. Prototyp odznacza się wysoką energooszczędnością oraz przyczepnością, szczególnie w trudnych warunkach drogowych.
Zobacz także: Nowe opony zimowe Grupy Michelin - bezpieczeństwo i trwałość »
Innowacyjny napęd wymaga innowacyjnej opony. Inżynierowie Michelin, opracowując prototypową oponę do samochodów z napędem elektrycznym, stworzyli unikatową konstrukcję.
Opona jest wyższa, niż montowane w samochodach spalinowych, ale stosunkowo wąska. Zmniejszenie powierzchni kontaktu opony z podłożem ograniczyło jej opory toczenia - co zwiększyło energooszczędność. Ponadto, większa średnica zewnętrzna opony w połączeniu z niższym profilem pomaga poprawić jej efektywność energetyczną. Opona wykonuje mniej obrotów dla pokonania założonego dystansu, występuje mniejsza deformacja podczas obrotów, a w konsekwencji mniejsze nagrzewanie opony i straty energii. Wzrost średnicy opony pociąga za sobą wydłużenie obwodu koła, a więc długości bieżnika, co przełoży się na zwiększenie przebiegu pojazdu i spadek kosztów eksploatacyjnych.
Konstruktorzy Michelin opracowali także unikatowy wzór bieżnika z wąskimi, kierunkowymi rowkami wzdłużnymi zapewniającymi oponie dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni i niski poziom hałasu.
Niski poziom hałasu generowanego podczas jazdy przez prototypową oponę Michelin ma tym większe znaczenie, że pojazdy z napędem elektrycznym są niemal bezgłośne.
Prototypowe opony Michelin zajmują mało miejsca co daje konstruktorom możliwość instalowania większych baterii.
„Wynalazki Michelin nie raz zmieniały już oblicze przemysłu oponiarskiego i całej motoryzacji, jak w 1946 roku, gdy Michelin wynalazł oponę radialną. Przez 17 lat eksploatacji, dzięki „Zielonym oponom” Michelin kierowcy na całym świecie zaoszczędzili 11 miliardów litrów paliwa. W XXI wieku, energooszczędność będzie w centrum uwagi gospodarki światowej. Michelin nie przestaje pracować, aby sprostać temu wyzwaniu.” - dodała Ewa Konopka z Michelin Polska S.A.
Zielone Opony Michelin oraz MICHELIN Active Wheel - Koło Przyszłości
Zobacz także: Nowe opony zimowe Grupy Michelin - bezpieczeństwo i trwałość »
Opona jest wyższa, niż montowane w samochodach spalinowych, ale stosunkowo wąska. Zmniejszenie powierzchni kontaktu opony z podłożem ograniczyło jej opory toczenia - co zwiększyło energooszczędność. Ponadto, większa średnica zewnętrzna opony w połączeniu z niższym profilem pomaga poprawić jej efektywność energetyczną. Opona wykonuje mniej obrotów dla pokonania założonego dystansu, występuje mniejsza deformacja podczas obrotów, a w konsekwencji mniejsze nagrzewanie opony i straty energii. Wzrost średnicy opony pociąga za sobą wydłużenie obwodu koła, a więc długości bieżnika, co przełoży się na zwiększenie przebiegu pojazdu i spadek kosztów eksploatacyjnych.
Niski poziom hałasu generowanego podczas jazdy przez prototypową oponę Michelin ma tym większe znaczenie, że pojazdy z napędem elektrycznym są niemal bezgłośne.
Prototypowe opony Michelin zajmują mało miejsca co daje konstruktorom możliwość instalowania większych baterii.
„Wynalazki Michelin nie raz zmieniały już oblicze przemysłu oponiarskiego i całej motoryzacji, jak w 1946 roku, gdy Michelin wynalazł oponę radialną. Przez 17 lat eksploatacji, dzięki „Zielonym oponom” Michelin kierowcy na całym świecie zaoszczędzili 11 miliardów litrów paliwa. W XXI wieku, energooszczędność będzie w centrum uwagi gospodarki światowej. Michelin nie przestaje pracować, aby sprostać temu wyzwaniu.” - dodała Ewa Konopka z Michelin Polska S.A.
Zielone Opony Michelin oraz MICHELIN Active Wheel - Koło Przyszłości
Prototypowa opona do samochodów o napędzie elektrycznym nie jest pierwszą innowacją Michelin przyczyniającą się do energooszczędności i ograniczenia emisji szkodliwych substancji. W 2008 roku Michelin wprowadził czwartą generację „Zielonych opon” - Michelin Energy Saver. Nowe opony zwiększają sprawność energetyczną pojazdu poprzez zmniejszenie zużycia paliwa o co najmniej 0,2 litra na 100 km, co przekłada się na redukcję emisji CO2 o około 4 g na km 1.
Również w 2008 roku, zaprezentowano koło przyszłości - Michelin Active Wheel łączące w sobie oponę, układ hamulcowy, silnik napędowy i elektryczne zawieszenie. Koło przyszłości stanowi element wyposażenia dwóch futurystycznych pojazdów - Venturi Volage oraz Heuliez Will. Michelin Active Wheel prezentowane było w Polsce podczas światowego szczytu klimatycznego w Poznaniu w grudniu 2008 roku.
Również w 2008 roku, zaprezentowano koło przyszłości - Michelin Active Wheel łączące w sobie oponę, układ hamulcowy, silnik napędowy i elektryczne zawieszenie. Koło przyszłości stanowi element wyposażenia dwóch futurystycznych pojazdów - Venturi Volage oraz Heuliez Will. Michelin Active Wheel prezentowane było w Polsce podczas światowego szczytu klimatycznego w Poznaniu w grudniu 2008 roku.
źródło: Michelin
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Michelin: innowacyjna opona do samochodów elektrycznych debiutuje we Frankfurcie
Podobne: Michelin: innowacyjna opona do samochodów elektrycznych debiutuje we Frankfurcie




Podobne galerie: Michelin: innowacyjna opona do samochodów elektrycznych debiutuje we Frankfurcie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter