
Operator systemu viaToll bez uprzedzenia pobrał zaległe opłaty z kont użytkowników
2013-11-29 - F. Bednarkiewicz Tagi: Drogi, Opłaty drogowe, ViaTOLL
System viaToll po raz kolejny przyczynił się do masowego siwienia w gronie polski przewoźników. Tym razem okazało się, że w niewyjaśniony sposób z ich wirtualnych kont zaczęło znikać po kilkaset złotych.
Powód zamieszczania był następujący - zarządzająca systemem firma Kapsch przeprowadziła w ostatnich dniach korekty sald na kontach użytkowników, których pojazdy przejeżdżały w przeszłości przez płatne odcinki Drogi Krajowej 4 oraz 94. Przejazd te zostały bowiem zarejestrowane w systemie, lecz bez automatycznego pobierania środków z konta. Winne wszystkiemu były problemy z czujnikami zamontowanymi w bramownicach. W parze z korektą stanów konta poszły oczywiście faktury korygujące. Czy znaczy to więc, że wszystko się wyjaśniło i o sprawie można zapomnieć? Niestety nie. Firma Kapsch pobrała bowiem pieniądze z kont przewoźników bez żadnego uprzedzenia, co mogło doprowadzić do sytuacji, w której były one całkowicie puste. Nieświadomy niczego przewoźnik mógłby więc w ten sposób otrzymać wielotysięczną karę za przejazd pojazdu płatną drogą.
Przewoźnicy byli całym faktem tak oburzeni, że Kapsch wydał w końcu oświadczenie przepraszające użytkowników, a także obiecał zwrot pobranych z opóźnieniem i bez uprzedzenia pieniędzy. Ma to nastąpić przez końcem bieżącego tygodnia.
Powód zamieszczania był następujący - zarządzająca systemem firma Kapsch przeprowadziła w ostatnich dniach korekty sald na kontach użytkowników, których pojazdy przejeżdżały w przeszłości przez płatne odcinki Drogi Krajowej 4 oraz 94. Przejazd te zostały bowiem zarejestrowane w systemie, lecz bez automatycznego pobierania środków z konta. Winne wszystkiemu były problemy z czujnikami zamontowanymi w bramownicach. W parze z korektą stanów konta poszły oczywiście faktury korygujące. Czy znaczy to więc, że wszystko się wyjaśniło i o sprawie można zapomnieć? Niestety nie. Firma Kapsch pobrała bowiem pieniądze z kont przewoźników bez żadnego uprzedzenia, co mogło doprowadzić do sytuacji, w której były one całkowicie puste. Nieświadomy niczego przewoźnik mógłby więc w ten sposób otrzymać wielotysięczną karę za przejazd pojazdu płatną drogą.
Przewoźnicy byli całym faktem tak oburzeni, że Kapsch wydał w końcu oświadczenie przepraszające użytkowników, a także obiecał zwrot pobranych z opóźnieniem i bez uprzedzenia pieniędzy. Ma to nastąpić przez końcem bieżącego tygodnia.
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Operator systemu viaToll bez uprzedzenia pobrał zaległe opłaty z kont użytkowników
Podobne: Operator systemu viaToll bez uprzedzenia pobrał zaległe opłaty z kont użytkowników




Podobne galerie: Operator systemu viaToll bez uprzedzenia pobrał zaległe opłaty z kont użytkowników



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit