Flota » Prawo / przepisy » Ponad 1/5 firm nieświadoma normy Euro5

Ponad 1/5 firm nieświadoma normy Euro5
2009-10-07 - P. Grzelak Tagi: Raporty, Ustawy, Ekologia, Eksploatacja
Prawie połowa menadżerów i dyspozytorów flot samochodowych jest przekonana, że nowe europejskie regulacje będą miały bezpośredni wpływ na ich biznes. Wielu z nich odczuwa presję, by inwestować w nowe samochody, mimo sytuacji ekonomicznej.
Badanie, opublikowane przez firmę Castrol, światowego lidera i dostawcę olejów silnikowych i środków smarnych, pokazuje, że ponad 1/5 (22%) menadżerów i dyspozytorów flot jest nieświadomych zmian w normie prawnej Euro 5, która weszła w życie 1 października 2009 roku. Tymczasem zmiany te zobowiązują europejskich dyspozytorów samochodów ciężarowych do redukcji emisji spalin i dwutlenku węgla ich pojazdów.
Badanie firmy Castrol, przeprowadzone wśród menadżerów i dyspozytorów flot samochodowych w Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji, wykazały, że wielu z nich jest nieświadoma tych zmian.
Nie wiedzą oni kiedy mają one wejść w życie, ani jaki wpływ zmiany te będą miały na ich biznes. „Choć ogólna świadomość Euro 5 jest w Europie dosyć wysoka, niepokojącym wydaje się być fakt, że jeden na pięciu badanych nadal nie wie o zmianach i ich wpływie na biznes. Niezmiernie ważne jest, aby ta świadomość rosła. Dyspozytorzy powinni uświadomić sobie, w jaki sposób zmiany legislacyjne wpłyną na zarządzane przez nich floty i ich zapotrzebowanie na oleje i smary” skomentował wyniki badania Marc Lawn, Szef Marketingu, Castrol na Europę i Afrykę.
Badania wykazały, że spośród przebadanych krajów największy poziom świadomości Euro 5 i jego implikacji mają menadżerowie flot z Polski (aż 80%), podczas gdy świadoma zmian i terminów w Szwecji i Wielkiej Brytanii jest dużo niższa - odpowiednio 42% i 35%.
Zjawisko to wyjaśnia Marc Lawn. „Zmiany legislacyjne w najbliższym okresie dotkną przede wszystkim polskie firmy, bo to one dysponują większą, niż firmy z Wielkiej Brytanii i Szwecji, liczbą pojazdów starego typu. Ponadto, ze względu na sąsiedztwo Polski z Niemcami, to polskie firmy najbardziej odczują finansowo wzrost obowiązkowych opłat drogowych MAUT”.
Spośród wszystkich ankietowanych menadżerów i dyspozytorów flot samochodowych prawie połowa (44%) uważa, że zmiany będą miały bezpośredni wpływ na ich biznes, z czego 39% sądzi, że będą to natychmiastowe zmiany na gorsze powodujące wzrost kosztów operacyjnych. Ponad 2/3 (67%) polskich ankietowanych uznało, że zmiany będą miały negatywny wpływ na ich biznes, w Szwecji z takim twierdzeniem utożsamiło się 39% ankietowanych, natomiast w Wielkiej Brytanii - 31 %.
Wzrost kosztów operacyjnych związanych z koniecznością modernizowania zarządzanych flot i wzrost kosztów związanych z opłatami drogowymi dla pojazdów nie spełniających warunków Euro 5, to tylko część z przewidywanych skutków zmian legislacyjnych. Prawie 2/3 (63%) respondentów czuje, że zmiany te wywierają na nich presje, by inwestować w zakup nowych pojazdów.
Na szczęście przyszłość nie jawi się wyłącznie w czarnych barwach. Około 1/10 respondentów uważa, że Euro 5 stwarza warunki do uzyskania przewagi konkurencyjnej, a 1/4 pozytywnie ocenia jej wprowadzenie. Upusty podatkowe, możliwość bezpłatnego wjazdu na tereny o zwiększonych wymaganiach wobec pojazdów i wreszcie zredukowanie opłat za autostrady wobec pojazdów spełniających wymogi postrzegane są przez ankietowanych, jako sposób na zracjonalizowanie inwestycji w zakup nowej ciężarówki. Korzyści wypływające dla środowiska naturalnego także postrzegane są, jako istotna zaleta wprowadzanych zmian. Menadżerowie flot dostrzegają też, że spełnienie warunków przepisów Euro 5 wpłynie korzystnie na wiarygodność ich firm w aspekcie ochrony środowiska.
Ponieważ potrzeba redukowania emisji CO2 dla rządów na całym świecie jest nadal kwestią priorytetową, w najbliższym czasie spodziewać możemy się kolejnych zmian legislacyjnych - Euro 6 - które dotyczyć będą konieczności redukcji NOx (tlenku azotu i dwutlenku azotu) o ok. 80% od 2013 roku.
Badanie Castrola pokazuje, że menadżerowie i dyspozytorzy flot samochodowych nie patrzą aż tak daleko w przyszłość. Menadżerowie flot w Wielkiej Brytanii są obecnie najbardziej przygotowani do Euro 6, bowiem 17% z nich twierdzi, że przygotowuje się do przyszłych zmian legislacyjnych, podczas gdy w Szwecji robi to 7%, a w Polsce zaledwie 3% ankietowanych.
„Nie dziwi nas fakt, że menadżerowie i dyspozytorzy flot mają niską świadomość Euro 6 na tym etapie, skoro póki co próbują uporać się z Euro 5 i jego przełożeniem na ich biznes. Wydaje nam się, że kiedy norma Euro 5 wejdzie w życie, a biznes odczuje jej skutki, bardziej istotne dla operatorów flot stanie się planowanie działań z myślą o przyszłych zmianach legislacyjnych.” podsumowuje Marc Lawn.
Menadżerowie i dyspozytorzy flot samochodowych, którzy stosują nowe czyste technologie silników Euro 5 w połączeniu z używaniem olejów Low SAPS (o niskim poziomie popiołu siarczonego „SA”, fosforu „P” i siarki „S”), są w stanie jeszcze bardziej zredukować poziom substancji zanieczyszczających, emitowanych przez ich ciężarówki, co w rezultacie może zapewnić im obniżenie kosztów, w stosunku do operatorów korzystających ze starszych technologii silników.
Oleje Castrol Low SAPS umożliwiają zatem producentom, użytkownikom i dyspozytorom ciężarówek zgodnych z normą Euro 5 osiągnięcie wyników lepszych, niż tych określonych normą - i to już od chwili przekręcenia kluczyka w stacyjce. Produkty te oferują bowiem flotom lepszą ochronę silników przed zużyciem, redukują zużycie oleju i gwarantują lepsze osiągi.
Zarówno Castrol Elixion Low SAPS 5W-30, jak i Castrol Enduron Low SAPS 10W-40 używają technologii Clean Performance Technology™. Są one bezpieczniejsze dla środowiska naturalnego, gdyż umożliwiają redukcję emitowanych gazów spalinowych oraz popiołu oraz zwiększają żywotność filtrów olejowych, których wymiana jest zazwyczaj kosztowna.
Zastosowanie unikalnej technologii Clean Performance Technology™ w olejach Castrol oznacza, że silniki chronione są przez cały okres użytkowania oleju. Oleje te nie tylko chronią przed zużyciem silnika, ale również zwiększają długość życia i trwałość pojazdów, redukując łączne koszty użytkowania floty.
Badanie, opublikowane przez firmę Castrol, światowego lidera i dostawcę olejów silnikowych i środków smarnych, pokazuje, że ponad 1/5 (22%) menadżerów i dyspozytorów flot jest nieświadomych zmian w normie prawnej Euro 5, która weszła w życie 1 października 2009 roku. Tymczasem zmiany te zobowiązują europejskich dyspozytorów samochodów ciężarowych do redukcji emisji spalin i dwutlenku węgla ich pojazdów.
Badanie firmy Castrol, przeprowadzone wśród menadżerów i dyspozytorów flot samochodowych w Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji, wykazały, że wielu z nich jest nieświadoma tych zmian.
Nie wiedzą oni kiedy mają one wejść w życie, ani jaki wpływ zmiany te będą miały na ich biznes. „Choć ogólna świadomość Euro 5 jest w Europie dosyć wysoka, niepokojącym wydaje się być fakt, że jeden na pięciu badanych nadal nie wie o zmianach i ich wpływie na biznes. Niezmiernie ważne jest, aby ta świadomość rosła. Dyspozytorzy powinni uświadomić sobie, w jaki sposób zmiany legislacyjne wpłyną na zarządzane przez nich floty i ich zapotrzebowanie na oleje i smary” skomentował wyniki badania Marc Lawn, Szef Marketingu, Castrol na Europę i Afrykę.
Badania wykazały, że spośród przebadanych krajów największy poziom świadomości Euro 5 i jego implikacji mają menadżerowie flot z Polski (aż 80%), podczas gdy świadoma zmian i terminów w Szwecji i Wielkiej Brytanii jest dużo niższa - odpowiednio 42% i 35%.
Zjawisko to wyjaśnia Marc Lawn. „Zmiany legislacyjne w najbliższym okresie dotkną przede wszystkim polskie firmy, bo to one dysponują większą, niż firmy z Wielkiej Brytanii i Szwecji, liczbą pojazdów starego typu. Ponadto, ze względu na sąsiedztwo Polski z Niemcami, to polskie firmy najbardziej odczują finansowo wzrost obowiązkowych opłat drogowych MAUT”.
Spośród wszystkich ankietowanych menadżerów i dyspozytorów flot samochodowych prawie połowa (44%) uważa, że zmiany będą miały bezpośredni wpływ na ich biznes, z czego 39% sądzi, że będą to natychmiastowe zmiany na gorsze powodujące wzrost kosztów operacyjnych. Ponad 2/3 (67%) polskich ankietowanych uznało, że zmiany będą miały negatywny wpływ na ich biznes, w Szwecji z takim twierdzeniem utożsamiło się 39% ankietowanych, natomiast w Wielkiej Brytanii - 31 %.
Wzrost kosztów operacyjnych związanych z koniecznością modernizowania zarządzanych flot i wzrost kosztów związanych z opłatami drogowymi dla pojazdów nie spełniających warunków Euro 5, to tylko część z przewidywanych skutków zmian legislacyjnych. Prawie 2/3 (63%) respondentów czuje, że zmiany te wywierają na nich presje, by inwestować w zakup nowych pojazdów.
Na szczęście przyszłość nie jawi się wyłącznie w czarnych barwach. Około 1/10 respondentów uważa, że Euro 5 stwarza warunki do uzyskania przewagi konkurencyjnej, a 1/4 pozytywnie ocenia jej wprowadzenie. Upusty podatkowe, możliwość bezpłatnego wjazdu na tereny o zwiększonych wymaganiach wobec pojazdów i wreszcie zredukowanie opłat za autostrady wobec pojazdów spełniających wymogi postrzegane są przez ankietowanych, jako sposób na zracjonalizowanie inwestycji w zakup nowej ciężarówki. Korzyści wypływające dla środowiska naturalnego także postrzegane są, jako istotna zaleta wprowadzanych zmian. Menadżerowie flot dostrzegają też, że spełnienie warunków przepisów Euro 5 wpłynie korzystnie na wiarygodność ich firm w aspekcie ochrony środowiska.
Ponieważ potrzeba redukowania emisji CO2 dla rządów na całym świecie jest nadal kwestią priorytetową, w najbliższym czasie spodziewać możemy się kolejnych zmian legislacyjnych - Euro 6 - które dotyczyć będą konieczności redukcji NOx (tlenku azotu i dwutlenku azotu) o ok. 80% od 2013 roku.
Badanie Castrola pokazuje, że menadżerowie i dyspozytorzy flot samochodowych nie patrzą aż tak daleko w przyszłość. Menadżerowie flot w Wielkiej Brytanii są obecnie najbardziej przygotowani do Euro 6, bowiem 17% z nich twierdzi, że przygotowuje się do przyszłych zmian legislacyjnych, podczas gdy w Szwecji robi to 7%, a w Polsce zaledwie 3% ankietowanych.
„Nie dziwi nas fakt, że menadżerowie i dyspozytorzy flot mają niską świadomość Euro 6 na tym etapie, skoro póki co próbują uporać się z Euro 5 i jego przełożeniem na ich biznes. Wydaje nam się, że kiedy norma Euro 5 wejdzie w życie, a biznes odczuje jej skutki, bardziej istotne dla operatorów flot stanie się planowanie działań z myślą o przyszłych zmianach legislacyjnych.” podsumowuje Marc Lawn.
Menadżerowie i dyspozytorzy flot samochodowych, którzy stosują nowe czyste technologie silników Euro 5 w połączeniu z używaniem olejów Low SAPS (o niskim poziomie popiołu siarczonego „SA”, fosforu „P” i siarki „S”), są w stanie jeszcze bardziej zredukować poziom substancji zanieczyszczających, emitowanych przez ich ciężarówki, co w rezultacie może zapewnić im obniżenie kosztów, w stosunku do operatorów korzystających ze starszych technologii silników.
Oleje Castrol Low SAPS umożliwiają zatem producentom, użytkownikom i dyspozytorom ciężarówek zgodnych z normą Euro 5 osiągnięcie wyników lepszych, niż tych określonych normą - i to już od chwili przekręcenia kluczyka w stacyjce. Produkty te oferują bowiem flotom lepszą ochronę silników przed zużyciem, redukują zużycie oleju i gwarantują lepsze osiągi.
Zarówno Castrol Elixion Low SAPS 5W-30, jak i Castrol Enduron Low SAPS 10W-40 używają technologii Clean Performance Technology™. Są one bezpieczniejsze dla środowiska naturalnego, gdyż umożliwiają redukcję emitowanych gazów spalinowych oraz popiołu oraz zwiększają żywotność filtrów olejowych, których wymiana jest zazwyczaj kosztowna.
Zastosowanie unikalnej technologii Clean Performance Technology™ w olejach Castrol oznacza, że silniki chronione są przez cały okres użytkowania oleju. Oleje te nie tylko chronią przed zużyciem silnika, ale również zwiększają długość życia i trwałość pojazdów, redukując łączne koszty użytkowania floty.
źródło: Hill & Knowlton
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ponad 1/5 firm nieświadoma normy Euro5
Podobne: Ponad 1/5 firm nieświadoma normy Euro5




Podobne galerie: Ponad 1/5 firm nieświadoma normy Euro5



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit