Flota » Aktualności » Skoda testuje w komorach słonecznych

Jednym z wymogów przy testowaniu jakości komponentów nowych samochodów, jest sprawdzenie, jak zachowują się zwłaszcza te części, które są wystawione na działanie ekstremalnych warunków klimatycznych (wilgotność, temperatura, ozon, promieniowanie UV, itp.).
Zobacz także: Skoda liderem: wyniki sprzedaży aut w roku 2009 (styczeń-sierpień) w Polsce »Skoda Auto, jak i cały koncern VW, testuje swoje samochody i ich poszczególne części w trudnym klimacie pustynnym. Właśnie w takich warunkach najlepiej można zbadać trwałość koloru, skłonność do odkształceń i odporność użytych materiałów.
W naturalnym środowisku, tego typu procesy trwałyby rok lub dwa. Z tych powodów stworzono specjalne komory, których celem jest wystawianie samochodu lub jego poszczególnych komponentów na skoncentrowane oddziaływanie warunków klimatycznych (promieniowania UV, wilgotności, wysokiej i niskiej temperatury). Komory te mają za zadanie stymulowanie naturalnego klimatu, łącznie ze zmianą pory dnia (dzień i noc), jednak cały proces zajmuje zaledwie 25 dni. W Kalahari czy Arizonie takie testowanie zajęłoby rok, w Egipcie - 2 lata, w rejonie Morza Śródziemnego - 3, a w Czechach - 4 lata.
Pierwsza symulacyjna komora słoneczna została uruchomiona przez Skodę Auto w 1996 roku, a modelem poddanym wtedy tym wyjątkowym testom, była pierwsza Octavia. Od tamtego momentu nastąpił błyskawiczny postęp, jeśli chodzi o osiągnięcia w zakresie testów technologicznych.
Zaostrzyły się także wymogi bezpieczeństwa, wzrosły też oczekiwania co do wytrzymałości produkowanych pojazdów. W porównaniu do starszej komory, nową wyposażono w większą liczbę urządzeń emitujących promieniowanie (z 12 do 28), co przekłada się na możliwość wystawienia samochodu na oddziaływanie wszystkich czynników z każdej strony auta.
Pierwszym samochodem przeznaczonym do testowania w nowej komorze słonecznej trzeciej generacji, było nowe Yeti. „Dzięki osiągniętym wynikom mieliśmy pewność, że jeszcze zanim Skoda Yeti pojawi się na rynku, w pełni odpowiada wymogom standardów jakości Skody Auto”, podkreślił Josef Safr, główny technik Działu Jakości.
Najnowsza komora pod względem technicznym jest najnowocześniejszym urządzeniem tego typu, nie tylko spośród wszystkich dostępnych w koncernie VW, ale i na całym świecie.
Zobacz także: Skoda liderem: wyniki sprzedaży aut w roku 2009 (styczeń-sierpień) w Polsce »
W naturalnym środowisku, tego typu procesy trwałyby rok lub dwa. Z tych powodów stworzono specjalne komory, których celem jest wystawianie samochodu lub jego poszczególnych komponentów na skoncentrowane oddziaływanie warunków klimatycznych (promieniowania UV, wilgotności, wysokiej i niskiej temperatury). Komory te mają za zadanie stymulowanie naturalnego klimatu, łącznie ze zmianą pory dnia (dzień i noc), jednak cały proces zajmuje zaledwie 25 dni. W Kalahari czy Arizonie takie testowanie zajęłoby rok, w Egipcie - 2 lata, w rejonie Morza Śródziemnego - 3, a w Czechach - 4 lata.
Pierwsza symulacyjna komora słoneczna została uruchomiona przez Skodę Auto w 1996 roku, a modelem poddanym wtedy tym wyjątkowym testom, była pierwsza Octavia. Od tamtego momentu nastąpił błyskawiczny postęp, jeśli chodzi o osiągnięcia w zakresie testów technologicznych.
Zaostrzyły się także wymogi bezpieczeństwa, wzrosły też oczekiwania co do wytrzymałości produkowanych pojazdów. W porównaniu do starszej komory, nową wyposażono w większą liczbę urządzeń emitujących promieniowanie (z 12 do 28), co przekłada się na możliwość wystawienia samochodu na oddziaływanie wszystkich czynników z każdej strony auta.
Pierwszym samochodem przeznaczonym do testowania w nowej komorze słonecznej trzeciej generacji, było nowe Yeti. „Dzięki osiągniętym wynikom mieliśmy pewność, że jeszcze zanim Skoda Yeti pojawi się na rynku, w pełni odpowiada wymogom standardów jakości Skody Auto”, podkreślił Josef Safr, główny technik Działu Jakości.
Najnowsza komora pod względem technicznym jest najnowocześniejszym urządzeniem tego typu, nie tylko spośród wszystkich dostępnych w koncernie VW, ale i na całym świecie.


źródło: Skoda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Skoda testuje w komorach słonecznych
Podobne: Skoda testuje w komorach słonecznych



Podobne galerie: Skoda testuje w komorach słonecznych



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Skoda
Newsletter
Galerie zdjęć

