Flota » Aktualności » Volvo Trucks zaprezentowało swoje alternatywne układy napędowe w Goteborgu

Volvo Trucks zaprezentowało swoje alternatywne układy napędowe w Goteborgu
2011-06-26 - P. Grzelak Tagi: Volvo, Ekologia, Technologia, Volvo Trucks
W ciągu dwóch tygodni ponad 90 dziennikarzy z różnych stron świata odwiedza Goteborg, aby przetestować trzy najbardziej proekologiczne samochody ciężarowe opracowane przez Volvo Trucks: Volvo FM MethaneDiesel, Volvo FE Hybrid i Volvo FH DME.
- Chcemy pokazać znakomitą jakość tych pojazdów, które nie tylko są oszczędne, ale także przybliżają nas do rozwiązania dla kwestii zrównoważonego transportu - mówi Lars Martensson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks. Normalne warunki eksploatacyjne
Wiosną na wybranych rynkach ruszyła sprzedaż samochodów ciężarowych z hybrydowym układem napędowym oraz pojazdów zasilanych mieszanką metanu i oleju napędowego, kolejne paliwo nowej generacji - bio-DME (eter dimetylowy) - przechodzi właśnie testy eksploatacyjne. Dziennikarze mają możliwość oceny osiągów i właściwości jezdnych tych pojazdów w warunkach odzwierciedlających rzeczywiste sytuacje drogowe, napotykane przez klientów w codziennym użytkowaniu.
Dlatego np. Volvo FE Hybrid, opracowane przede wszystkim z myślą o transporcie miejskim i służbach komunalnych (śmieciarki), jest testowane na trasie wymagającej częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca.
- Jestem pod dużym wrażeniem. Pierwszy raz prowadziłem 20-tonowy samochód ciężarowy, który na ponadkilometrowym odcinku porusza się zupełnie bezgłośnie. To naprawdę fascynujące, nigdy dotąd nie doświadczyłem czegoś podobnego - mówi Fabian Schmid ze szwajcarskiej firmy transportowej Strassentransport.Gazowe samochody ciężarowe dla transportu regionalnego
W przeciwieństwie do elektrycznego, hybrydowego Volvo, pojazdy Volvo FM MethaneDiesel i DME zaprojektowano z przeznaczeniem dla transportu na nieco większe odległości, o zasięgu regionalnym. To unikatowe rozwiązanie wśród samochodów ciężarowych napędzanych silnikami gazowymi- Z perspektywy kierowcy, nie dostrzegam żadnych wad systemu spalania opartego na mieszance metanu i oleju napędowego - mówi Ralf Becker z niemieckiego magazynu „Lastauto Omnibus", poddając pojazd próbie. - Samochód jest w pełni załadowany, waży blisko 40 ton, a mimo to prowadzi się identycznie jak pojazd napędzany konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym. Jest równie komfortowy, jak każdy inny samochód ciężarowy Volvo.
Alternatywne układy napędowe niezwykle istotne dla przyszłości
Mimo że nowe, proekologiczne samochody ciężarowe charakteryzują się doskonałymi osiągami, nadal do pokonania pozostaje szereg wyzwań: można i należy udoskonalić akumulatory trakcyjne, stosowane w układach hybrydowych, trzeba rozwinąć dystrybucję i sieć stacji paliwowych oferujących skroplony metan, konieczne jest także wdrożenie produkcji bio-DME na skalę masową.
- Zarówno my, jako producent pojazdów, jak i inni uczestnicy tego rynku na całym świecie, musimy propagować paliwa alternatywne i wypracować więcej rozwiązań przyczyniających się do redukcji oddziaływania transportu na klimat. To decydująca kwestia w budowie zrównoważonego społeczeństwa - stwierdza Lars Martensson.
Fakty: alternatywne układy napędowe
Volvo FM MethaneDiesel
- Chcemy pokazać znakomitą jakość tych pojazdów, które nie tylko są oszczędne, ale także przybliżają nas do rozwiązania dla kwestii zrównoważonego transportu - mówi Lars Martensson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks. Normalne warunki eksploatacyjne
Wiosną na wybranych rynkach ruszyła sprzedaż samochodów ciężarowych z hybrydowym układem napędowym oraz pojazdów zasilanych mieszanką metanu i oleju napędowego, kolejne paliwo nowej generacji - bio-DME (eter dimetylowy) - przechodzi właśnie testy eksploatacyjne. Dziennikarze mają możliwość oceny osiągów i właściwości jezdnych tych pojazdów w warunkach odzwierciedlających rzeczywiste sytuacje drogowe, napotykane przez klientów w codziennym użytkowaniu.
Dlatego np. Volvo FE Hybrid, opracowane przede wszystkim z myślą o transporcie miejskim i służbach komunalnych (śmieciarki), jest testowane na trasie wymagającej częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca.
W przeciwieństwie do elektrycznego, hybrydowego Volvo, pojazdy Volvo FM MethaneDiesel i DME zaprojektowano z przeznaczeniem dla transportu na nieco większe odległości, o zasięgu regionalnym. To unikatowe rozwiązanie wśród samochodów ciężarowych napędzanych silnikami gazowymi- Z perspektywy kierowcy, nie dostrzegam żadnych wad systemu spalania opartego na mieszance metanu i oleju napędowego - mówi Ralf Becker z niemieckiego magazynu „Lastauto Omnibus", poddając pojazd próbie. - Samochód jest w pełni załadowany, waży blisko 40 ton, a mimo to prowadzi się identycznie jak pojazd napędzany konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym. Jest równie komfortowy, jak każdy inny samochód ciężarowy Volvo.
Alternatywne układy napędowe niezwykle istotne dla przyszłości
Mimo że nowe, proekologiczne samochody ciężarowe charakteryzują się doskonałymi osiągami, nadal do pokonania pozostaje szereg wyzwań: można i należy udoskonalić akumulatory trakcyjne, stosowane w układach hybrydowych, trzeba rozwinąć dystrybucję i sieć stacji paliwowych oferujących skroplony metan, konieczne jest także wdrożenie produkcji bio-DME na skalę masową.
- Zarówno my, jako producent pojazdów, jak i inni uczestnicy tego rynku na całym świecie, musimy propagować paliwa alternatywne i wypracować więcej rozwiązań przyczyniających się do redukcji oddziaływania transportu na klimat. To decydująca kwestia w budowie zrównoważonego społeczeństwa - stwierdza Lars Martensson.
Fakty: alternatywne układy napędowe
Volvo FM MethaneDiesel
- Samochód ciężarowy napędzany silnikiem gazowym, dostosowany do specyfiki transportu regionalnego, z potencjałem wykorzystania w transporcie długodystansowym.
- Przy zasilaniu biogazem silnik emituje do 70 procent mniej dwutlenku węgla, w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym, zasilanym wyłącznie olejem napędowym. W przypadku stosowania gazu ziemnego redukcja emisji CO2 sięga 10 procent.
- Rynkowa premiera pojazdu miała miejsce wiosną, 2011 r. Początkowo będzie sprzedawany w Szwecji, Holandii i Wielkiej Brytanii, a więc w krajach o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dystrybucji skroplonego metanu.
- Samochód ciężarowy z napędem hybrydowym, przeznaczone dla miejskiego transportu dystrybucyjnego i pod zabudowę śmieciarką.
- Zapewnia redukcję zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla o 15 do 20 procent i nawet o 30 procent, gdy pojazd jest wyposażony w śmieciarkę ze zgniataczem napędzanym elektrycznie.
- Akumulator jest ładowany energią odzyskiwaną podczas każdego cyklu hamowania.
- Pojazd trafił na rynek wiosną 2011 r., i będzie sprzedawany w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Danii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Holandii, Belgii i Luksemburgu.
- W stosunku do oleju napędowego, bio-DME pozwala osiągnąć o 95% niższą emisję dwutlenku węgla.
- Bio-DME jest produkowany z biomasy, np. z produktów ubocznych w przemyśle celulozowym.
- Obecnie trwają testy eksploatacyjny dziesięciu odpowiednio zmodyfikowanych samochodów ciężarowych Volvo FH.
źródło: Volvo
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Volvo Trucks zaprezentowało swoje alternatywne układy napędowe w Goteborgu
Podobne: Volvo Trucks zaprezentowało swoje alternatywne układy napędowe w Goteborgu




Podobne galerie: Volvo Trucks zaprezentowało swoje alternatywne układy napędowe w Goteborgu



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volvo
Newsletter
Galerie zdjęć